[PRS] Internat med möjligheter.
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] Internat med möjligheter.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
kotte7
Elev |
"Vad gjorde du på stolen?" Frågar vakten samtidigt som han tittar misstänksamt upp mot taket. "Jag... försökte döda en fluga." Svarar jag och hoppas att han går på det. Även fast han verkar smart.
28 mar, 2014 07:46 |
|
Queen Boo
Elev |
De fortsätter släpa mig mot skolans port. Jag försöker slita mig loss men de påverkas inte av det. Vi kommer in och alla stirrar på mig. Jag måste komma på något. Efter en stund är vi vid vad jag antar är rektorns kontor. Folkmassan har följt efter. Då använder jag mitt sista knep. Jag böjer mig fram och biter den ena vakten jättehårt i armen och han skriker högt. Det får den andre att komma ur koncentration och jag kan knuffa omkull honom.
jag är jättecoolig älska mig plz 28 mar, 2014 17:13 |
|
kotte7
Elev |
"Döda en fluga?" Upprepar han misstänksamt innan han långsamt backar ut ur rummet. Jag pustar ut och drar fram stolen igen. Nu hoppas jag att ingen kommer och stör mig nu. När jag trycker på luckan glider den knarrande uppåt. Jag titar upp i kolmörkret där uppe. Jag hoppar ner från stolen och springer fram till en av mina stora resväskor som bärts upp till rummet i förväg, jag vet att jag har packat ner en ficklampa där, någonstans. Så jag börjar rota.
29 mar, 2014 11:11 |
|
Queen Boo
Elev |
Sedan rusar jag iväg och upp till rummet. "Kathrine?" Ropar jag och undrar varför en vakt står och glor på mig. Det är samma vakt som förut.... jag går långsamt
runt honom och går sedan in till mitt rum. (Jag vill byta både namn och utseende, skickar på kik) jag är jättecoolig älska mig plz 29 mar, 2014 12:27 |
|
kotte7
Elev |
Där är den, jag hittar ficklampan samtidigt som Kaylee rooar på mig. Jag struntar i henne och ställer mig på stolen. Jag lägger upp ficklampan och häver mig sen upp med armarna. Jag sitter på kanten och dinglar med benen när jag tänder ficklampan och lyser runt i ett rum som verkar vara toppen på ett av tornen. Där finns en fåtölj med ett litet bord bredvid sig. På bordet står det en liten läslampa och det ligger också en ihopslagen bok. Jag stänger försiktigt luckan efter mig innsn jag går fram mot boken.
29 mar, 2014 13:00 |
|
Queen Boo
Elev |
Konstigt att han inte reagerade. Jag får ett infall och går ut igen. Han stirrar fortfarande på mig. Jag känner en kraft inom mig jag aldrig känt förut, och den växer. "Gå härifrån utan att tala med någon om vart jag är. Kom tillbaka om några timmar med mat" säger jag befallande. Hans ögon har ett beslöjat uttryck och han nickar långsamt för att sedan lämna rummet.
jag är jättecoolig älska mig plz 29 mar, 2014 13:16 |
|
kotte7
Elev |
(Jag tänkte dra igång det här igen XD Bara för att det är kul att rolla och så. Nu minns jag faktiskt inte alls vad min plan med det här var så det får bli som det blir...)
Boken ser väldigt gammal ut, det ligger ett tunt lager damm över pärmen och kanterna är tummade, som om boken blivit läst många gånger. Jag kanske borde prata med Kaylee ändå? Eller åtminstone gå ner till henne. Jag behöver inte berätta om boken, eller rummet. Nej, det behöver jag inte. Jag öppnar försiktigt luckan igen och dunsar ner på stolen. Sen ropar jag "Ja?" så neutralt jag kan och ställer mig vid väskan. Jag skulle kunna bli avslöjad av det tunna lager damm som lagt sig på mina byxor och armar, men förhoppningsvis fokuserar hon på annat än det. 10 mar, 2015 10:05 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen