Betyg!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Clove
Elev |
Oj vad bra betyg alla har
Själv har det äntligen börjat vända nu. Har gått från 190 poäng till nästan 285!! Känner mig supernöjd, nu ska jag kämpa vårterminen ut också
21 okt, 2013 21:34 |
|
Oskan
Elev |
Någon skillnad när man är uppe på universitetsnivå... Läser endimensionell analys nu på en ingenjörslinje och bara man får godkänt ska man va hur glad som helst. Har tenta på fredag och det ser inte jätteljust ut för tillfället... Vaddå tentaångest? xD
"May the force be equal to mass times acceleration" 21 okt, 2013 22:19 |
|
Solkatten
Elev |
Har man terminsbetyg på gymnasiet?
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 22 okt, 2013 13:56 |
|
NEWBORN
Elev |
Skrivet av Solkatten: Har man terminsbetyg på gymnasiet? Nej. Du får betyg när du har läst klart en kurs. Det finns kurser som bara är ett halvår men de flesta är 1 år ^^
22 okt, 2013 19:08 |
|
Aivilio
Elev |
22 okt, 2013 19:45 |
|
Noaidi
Elev |
Har hittills godkänt i alla ämnen som de har hunnit sätta omdöme på. Har bättre betyg i spanska än vad jag har i svenska och engelska. Suger liksom på spanska??? Iaf trodde jag det hahahhaa
En gång i tiden gick jag under namnet Perfection 22 okt, 2013 22:13 |
|
Borttagen
|
Jag bara sitter här och försöker förstå era betyg/poäng/vaddetnuär haha
23 okt, 2013 08:25 |
|
hyperion
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag bara sitter här och försöker förstå era betyg/poäng/vaddetnuär haha Tror alla har A-F nu för tiden. F är icke godkänt, E godkänt och A högsta betyg (så har vi ju D,C och B där i mellan ofc) När man ska söka in till gymnasiet gör man om betygen till poäng, tror det är 2,5 poäng för varje betygssteg uppåt, fast ett E börjar på 10 poäng. Så E=10, C=15, A=20 Sen när man ska söka till universitet är det någon konstig formelgrejs och man söker in på meritpoäng idk har inte orkar bry mig än haha. ![]()
23 okt, 2013 16:57 |
|
Tippy
Elev |
fick se på matteprovet. är stolt, då det alltid har varit min svaga sida
23 okt, 2013 17:13 |
|
Borttagen
|
Tack! Har länge undrat hur mycket betygen är "värda i poäng" (Antar att ett B innebär typ 17,5.) men aldrig orkat googla, hahaha vadå lat? *Räknar ut vad jag har, baserat på betygen jag fick i somras* Ligger på 297,5! Hurra! 305-310 skulle vara fett coolt att vara uppe i tills jullovet. Vilket är fullt möjligt. *Fick lite mer motivation till att plugga.* Hohoho! 23 okt, 2013 17:28 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen