Varför skulle han bry sig? (SV)
Forum > Fanfiction > Varför skulle han bry sig? (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elina Potter
Elev |
Tack! Go Mugglis! 21 okt, 2012 17:16 |
|
Borttagen
|
sååååå bra
21 okt, 2012 18:31 |
|
Queen Boo
Elev |
Du är bäst!
jag är jättecoolig älska mig plz 22 okt, 2012 15:32 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
22 okt, 2012 15:51 |
|
Elina Potter
Elev |
snart
Go Mugglis! 23 okt, 2012 15:50 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
23 okt, 2012 15:53 |
|
Elina Potter
Elev |
Här kommer det! Tycker att jag har låtit er vänta tillräckligt nu.
--------- *Jesper* Var det du som la lappen på mitt nattduksbord? Jag måste prata med dig. Kan vi ses? Självklart var det jag som hade skrivit lappen. Fast Clara hade burit in den i tjejernas sovsal. Av någon konstig anledning kunde jag inte få Elin ur tankarna. Jag hörde ett bultande från sällskapsrummets fönster. Jag öppnade och såg en stilig kattuggla. På framsidan stod det så här: Jesper Wilson Hogwarts Gryffindors sällskapsrum Jag vecklade upp brevet och läste. Hej Jesper! Hur mår du? För oss är allting bra. Förutom att Nigel ät lite sjuk. Jag tror han kommer att få drakkoppor. Din pappa är ute och reser. De ska söka efter en viss person som heter Caius Morgan. Han försvann för en månad sen. Det är risk att pappa inte kommer tillbaka, men oroa dig inte han klarar sig. Tilly har fått jobb som Auror på Ministeriet. Hon måste vara stolt. Hoppas du mår bra, och skriv gärna tillbaks. Kram Mamma, Nigel, Tilly och pappa Såklart, jag skrev genast tillbaka. Hej Mamma! Jag mår bra. Vad synd att Nigel kanske har drakkoppor. Men det är tur att det är lätt att bota. ag ska försöka att inte oroa mig för pappa men det kommer inte att bli lätt. Caius Morgan?? Han undervisade ju på Hogwarts när Tilly gick sitt femte år. Hon babblade ju massor om honom, kommer du ihåg??? Har du det bra? Jag har förresten blivit kär, i en tjej, HJÄLP! Jag var osäker på sista meningen men beslöt att skicka det. Jag klappade ugglan på fjädrarna innan jag skickade iväg den. Då hörde jag steg i trappan. Det var Clara. Jag rynkade på näsan. Clara bara stegade förbi mig. Jag räckte ut tungan i smyg. Men hjälp vi bråkade ju som 3-åringar. _________ *Elin* Jag skyfflade i mig mat. Jag var extra hungrig. Proffesor Tauntaylor hade hållit kvar oss tjugo extra minuter. - Måste hon vara så jobbig? Jag kollade upp och såg Ebba. - Ja, det måste hon, sa jag och flinade. Jag glömde helt bort Jesper tills han kom in i stora salen. Alla stirrade på honom. Jesper var tydligen obekväm med situationen för han satte sig nästan på James. När han rodnande satte sig bredvid mig så slutade tystnaden. - Varför stirrade alla på mig? Väste han ur ena mungipan. Jag ryckte på axlarna. - Kan vi ses i troférummet? - Javisst, sa jag. *Senare i troférummet* - Jesper?? Jag kisade med ögonen. Det var mörkt. "Lumos", sa jag. Det lyste upp Jesper's ansikte. - Hej, sa han. Jag vill gärna säga en sak, som jag inte har insett förrän nu. - Okej, sa jag osäkert. Det såg ut som om Jesper kämpade för att få ut orden. - Jagärkäridig, sa han tillslut. - Va? Förlåt men jag hörde inte, sa jag. - Jag är kär i dig, sa han lite långsammare. Jag blev så lycklig, jag kunde inte stå emot. Jag kastade mig fram mot honom och kysste honom. _________________________ Bara så ni vet, det kommer bli strid lite senare. Och Nigel och Tilly är Jespers syskon. Go Mugglis! 23 okt, 2012 16:18 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
23 okt, 2012 16:28 |
|
Borttagen
|
super bra
23 okt, 2012 16:36 |
|
Elina Potter
Elev |
Ida Ginny Lovegood Tack!
Jonny_10 Tackartackar! Go Mugglis! 23 okt, 2012 16:42 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen