Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sarah Nights första år på Hogwarts

Forum > Fanfiction > Sarah Nights första år på Hogwarts

1 2 3 ... 9 10 11
Användare Inlägg
Ving_fåle
Elev

Avatar


.

5 dec, 2012 20:33

Winny Geasley
Elev

Avatar


Skrivet av Ving_fåle:
.
MEN SLUTA SPAMMA!

5 dec, 2012 20:35

Alert
Elev

Avatar


Skrivet av Winny Geasley:
Superbra! Men borde det inte stå längst UPP på listan i stället? Eftersom det var en sak hon ville UNDVIKA?


Tack! Nu tror jag att jag är lite förrvirrad, men vars?

Skrivet av Ving_fåle:
.


Jag vill helst inte att någon spammar, det är väldigt irriterande, för alla som bevakar!

Skrivet av Minihäst:
SUPERBRA!


TACK!!

Skrivet av Borttagen:
du skriver bra. Jag är en ny läsare (i) och iaf. Du ska inte förhindra dig själv att inte skriva långa eller några kapoitel. det kanvara så att folk läser din ff men inte komenterar!


Tack så mycket, ja, jag hoppas att det blir längre nu när jag får mindre och mindre i skolan innan jul!

Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004

5 dec, 2012 21:06

Winny Geasley
Elev

Avatar


Alert- Det stog någonstans ungefär så här: Att sitta i ett kallt rum med ett dussin klädesplagg framför mig skulle nog hamna längst ner på en lista över saker jag helst vill undvika

Om hon verkligen vill undvika det borde det stå: Att sitta i ett kallt rum med ett dussin klädesplagg framför mig skulle nog hamna längst upp på en lista över saker jag helst vill undvika

Men annars var det jättebra!

5 dec, 2012 21:10

Alert
Elev

Avatar


Skrivet av Winny Geasley:
Alert- Det stog någonstans ungefär så här: Att sitta i ett kallt rum med ett dussin klädesplagg framför mig skulle nog hamna längst ner på en lista över saker jag helst vill undvika

Om hon verkligen vill undvika det borde det stå: Att sitta i ett kallt rum med ett dussin klädesplagg framför mig skulle nog hamna längst upp på en lista över saker jag helst vill undvika

Men annars var det jättebra!




Tack! Jag märkte inte det. Har för vana att göra såna slarvfel, vilket är irriterande. Men tack för att du sa det. Fortsätt gärna med konstruktiv kritik, det är bara bra!


Har som ni kanske märkt kortat ner kapitellängden. Jag kommer göra längre, men det får bli när jag har mer tid. Nu kapitel 12.


Kapitel 12

Sarah stirrade på henne. Tårarna rann ner för kinderna och hon torkade bort dem med tröjärmen.
-Hur kunde du..började hon men blev avbruten av Mary.
-Snälla, säg att du förlåter mig…
Sarah stirrade på henne och rusade sedan iväg.

(Mary)
Mary såg långt efter henne innan hon reste sig upp och gick ut ur slottet. Hon såg en skugga komma emot henne och blev lättad när hon såg Liams ansikte.
-Min del är avslutad. Nu är det din tur! Lura ut henne i skogen. Jag och…min vän väntar där.
-Varför vill du inte säga din väns namn! Muttrade Liam men han gjorde som hon sa och gick upp mot slottet. Mary skyndade till skogen för att möta sin vän.

(Sarah)
Sarah kände fortfarande hur hatet mot Mary bubblade inuti henne. Men hon fick inte tänka på vad Mary hade sagt. På vad Mary hade gjort. Sarah satt i uppehållsrummet och skrev ett brev. Hon hade inte skrivit till sin mamma på hela terminen och inte fått något brev förutom det förra som talade om mormoderns död.

Mormodern hade skrivit ett brev i veckan till henne, men hon hade aldrig nämnt något om sjukdomen som hade tagit hennes liv. Eller Sarah visste inte om hon hade dött i en sjukdom, det verkade alldeles för konstigt. Nu ångrade sig Sarah att hon aldrig hade skrivit till mormor om Liam och Mary för hon kände att hon verkligen behövde någon och prata med. Det var därför hon satt och skrev till sin mamma. Men hon hade en annan anledning också...

”Hej”
”Jag är så ledsen att mormor dog. Hon nämnde aldrig att hon var sjuk. Jag önskar också att jag kunde komma hem, men det är så mycket kring skolan just nu, dessutom så händer det skumma saker på skolan. Jag ville berätta för mormor, men hann inte. Snälla mamma, hata mig inte. Jag hittade genast två vänner när jag kom till hogwarts. Liam, en söt pojke, väldigt smart och vänlig. Jag tror det skulle vara omöjligt att inte gilla honom. Och så träffade jag Mary, en snäll men kaxig flicka. Jag hamnade i samma elevhem som Liam, men Mary hamnade i ett annat. Jag hoppas att du blir glad att höra att jag klarar mig lika bra här som jag gjorde hemma, bättre faktiskt . Men jag saknar dig. Mamma låt mig komma hem!”
Sarah

Var det bra/dålig eller mitt i mellan? Vad tyckte DU? Låt mig få höra!
Jag ska som sagt åka bort, så det blir inga kapitel under jul. Men jag är tillbaka en bit in i januari och då ska jag skriva ett långt kapitel!!!




Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004

11 dec, 2012 18:01

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-11 kl. 20:56
Antal ändringar: 1

lunas_claw
Elev

Avatar


jättebra

"Mistletoe," said Luna dreamily, pointing at a large clump of white berries placed almost over Harry's head. He jumped out from under it. "Good thinking," said Luna seriously. "It's often infested with nargles."- Luna lovegood<3

11 dec, 2012 19:32

Griphook
Elev

Avatar


awsome

11 dec, 2012 19:42

Minihäst
Elev

Avatar


Det var jättebra! Men du kan tänka på att skriva brevet i kursiv stil så att det blir lättare att se att det är ett brev

another day, another slay

11 dec, 2012 20:08

Winny Geasley
Elev

Avatar


Super!

11 dec, 2012 21:17

Alert
Elev

Avatar


Tack! Har nu varit hemma ett tag och ska börja jobba med det nya kapitlet! Kan inte sätta ett datum men inom en vecka! Det beror på om min dator vill funka eller inte!

Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&amp;page=1#p1466004

17 jan, 2013 21:42

1 2 3 ... 9 10 11

Forum > Fanfiction > Sarah Nights första år på Hogwarts

Du får inte svara på den här tråden.