Lägg av med Slytherin-mobbningen!
Forum > Harry Potter > Lägg av med Slytherin-mobbningen!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Måntass: Det är faktiskt inte bara Slytherin som får sådant skit. Jag hörde en gång en Ravenclaw flicka säga 'Asså gud vad jag hatar Gryffindor! De är bara överarroganta människor! detsutom kan man säga att de igentligen inte har någon talang, de vill bara vara i samma elevhem som Harry! Asså gud! Jag skulle göra allt för att inte hamna där!' Det var för säkert ett år sedan, men det sved då, och det svider nu. THIS so much. Tror att alla elevhem får åka på ungefär lika mycket skit. Kanske Ravenclaw är minst utsatt.. =) - just like themarauder 22 aug, 2012 19:11 |
|
Pygmepuffen
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av Måntass: Det är faktiskt inte bara Slytherin som får sådant skit. Jag hörde en gång en Ravenclaw flicka säga 'Asså gud vad jag hatar Gryffindor! De är bara överarroganta människor! detsutom kan man säga att de igentligen inte har någon talang, de vill bara vara i samma elevhem som Harry! Asså gud! Jag skulle göra allt för att inte hamna där!' Det var för säkert ett år sedan, men det sved då, och det svider nu. THIS so much. Tror att alla elevhem får åka på ungefär lika mycket skit. Kanske Ravenclaw är minst utsatt.. Eftersom många nördar är smarta tror jag att alla dem känner sig mer eller mindre hemma i Ravenclaw. Håller förövrigt med er, visst är det tråkigt med mobbningen mot Slytherinare men alla elevhem blir retade då och då. 22 aug, 2012 19:15 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Pygmepuffen: Skrivet av themarauder: Skrivet av Måntass: Det är faktiskt inte bara Slytherin som får sådant skit. Jag hörde en gång en Ravenclaw flicka säga 'Asså gud vad jag hatar Gryffindor! De är bara överarroganta människor! detsutom kan man säga att de igentligen inte har någon talang, de vill bara vara i samma elevhem som Harry! Asså gud! Jag skulle göra allt för att inte hamna där!' Det var för säkert ett år sedan, men det sved då, och det svider nu. THIS so much. Tror att alla elevhem får åka på ungefär lika mycket skit. Kanske Ravenclaw är minst utsatt.. Eftersom många nördar är smarta tror jag att alla dem känner sig mer eller mindre hemma i Ravenclaw. Håller förövrigt med er, visst är det tråkigt med mobbningen mot Slytherinare men alla elevhem blir retade då och då. Hehe - fördomar från themarauder här, men jag föreställer mig nördarna i Hufflepuff. MEN jag tror att VEM SOM HELST kan vara i vilket elevhem. Det handlar om ens handlingar i olika situationer. Inte om ens kunskap etc. Man använder ju kunskap på olika vis etc. =) - just like themarauder 22 aug, 2012 19:17 |
|
rosea
Elev |
Förstår hur det känns.
Alla tycker att Rawenclaware är fega och att de inte har något socialt liv Och i filmerna är det ju så att Slytherin framställs som ett ont elevhem. Det tycker jag är fel! T. ex Hagrid säger ju till Harry att han hellre vill vara i hufflepuff än i Slyhterin för att de är så hemska! Hagrid, nu får du ta och ge dig TEBAKS IGEN 23 aug, 2012 15:25 |
|
Miss Black
Elev |
Bra skrivet!
Jag tycker inte heller att Slytherinnar är "onda" bara för att Voldemort gick i Slytherin. I filmen tycker jag att de framstår lite för elaka. Då säger ju Ron "Det finns inte en ända ond häxa eller trollkarl som inte har gått i Slytherin ". Det är fel. Slingersvans var dödsätare och han gick i Gryffindor! Min bokblogg
23 aug, 2012 16:51 |
|
Borttagen
|
Jag håller med!
23 aug, 2012 19:52 |
|
saganda
Elev |
Skrivet av Miss Black: Bra skrivet! Jag tycker inte heller att Slytherinnar är "onda" bara för att Voldemort gick i Slytherin. I filmen tycker jag att de framstår lite för elaka. Då säger ju Ron "Det finns inte en ända ond häxa eller trollkarl som inte har gått i Slytherin ". Det är fel. Slingersvans var dödsätare och han gick i Gryffindor! THIS SO MUCH! Att Ron säger så gör så att alla blir mycket mer "Slytherin suger och alla där är bara onda jävlar". I allmänhet är filmerna Slytherinfientligt inställda. Lyssna inte på det jag säger, ni kommer bli lika fördärvade som jag! STOLT MEDLEM I 000 23 aug, 2012 19:55 |
|
Whya
Elev |
Skrivet av themarauder: Tror att alla elevhem får åka på ungefär lika mycket skit. Kanske Ravenclaw är minst utsatt.. Måste bara hoppa in lite här, själv är jag en "Ravenpuff" kan man väl säga, och jag har faktiskt fått mer skit på hemsidor där jag blivit i Ravenclaw. Vi är "snobbiga besserwissers som hela tiden måste ha rätt och vägrar erkänna ett nederlag. Alltid ska ta över samtal och visa vad vi kan, även om vi egentligen inte kan det." Aja, det där var lite grejer som jag har hört och blivit bemött med... Har självklart fått elaka kommentarer som en hufflare också, det går inte att vara någonstans utan folk som dömer efter elevhem.. Varför ska dom brottas med så onödiga saker som att andra elevhem är dåliga, mindre värda etc? Usch, jag bli bara så trött på det hela. Alla elevhem är lika underbara och fina. Punkt slut.
23 aug, 2012 20:11 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny!!!!: ååååååååå*du kan inte rösta på fler inlägg idag*grrrrrrBra skrivet! 25 aug, 2012 19:59 |
|
Solkatten
Elev |
Alla elevhemmen är bra på sitt eget sätt. Dessutom har det funnits onda häxor och trollkarlar från alla elevhemmen, inte bara Slytherin!
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 25 aug, 2012 20:03 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen