Att älska en dödsätare (sv)
Forum > Fanfiction > Att älska en dödsätare (sv)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ormtunga
Elev |
Skrivet av blueberrydreams: Skrivet av Ormtunga: Om du skriver på ''Somebody always loves you'' :3 Meraaaaaaaaaaaaaa det där kallas utpressning
30 jul, 2012 16:51 |
|
blueberrydreams
Elev |
Skrivet av Ormtunga: Jag vet! Jag bara låtsas att jag är Amanda... ;3Skrivet av blueberrydreams: Skrivet av Ormtunga: Om du skriver på ''Somebody always loves you'' :3 Meraaaaaaaaaaaaaa det där kallas utpressning Här kommer ett kort kapitel... :3 Ytterligare en månad gick och det var julafton. Ron hade lämnat oss. Han hade blivit sur på Harry och lämnade oss tre och transfererade sig iväg. Hermione var ett vrak. Hon var förälskad i Ron, det såg jag. Harry försökte trösta henne men det gick inte. Jag satt mest i hörnet ihopkrupen. Jag hade försökt att komma ut ur tältet men jag slungades tillbaka till andra sidan. Efter det gav jag upp. Jag åt nästan ingenting jag sov inte mycket heller. Hermione försökte mata mig. Hon fick bara i mig pyttelite mat men hon försökte varje dag så jag överlevde. Jag var bara skin och ben. När Harry och Hermione skulle byta plats att vara på fick Harry Dra upp mig och nästan bära mig eftersom jag knappt kunde stå på benen. Jag hade haft samma tshirt på mig sedan den kvällen då de upptäckte att jag var en dödsätare. Harry kunde ibland sitta och bara titta på mig på kvällarna. Vi hade mycket mat men inte mycket olika sorters mat. Snart skulle Harry och Hermione till Godrics hollow. De visste vad de skulle göra där men jag hade inte lyssnat. En sak visste jag. De letade efter horokruxer. När de litade på mig hade de berättat att det var delar av en ond persons själ. Harry hade fått i uppdrag av professor Dumbledore att hitta och förstöra. En anledning till att de inte kunde släppa mig var för att Lord Voldemort inte fick veta att de letade efter hans horokruxer. Jag vaknade efter några timmar. Harry låg på sängen helt blodig. Hermone satt bredvid honom och pysslade om honom. Jag brydde mig inte om vad som har hänt utan somnade om igen. dinisaurie.blogg.se 30 jul, 2012 17:10 |
|
Ormtunga
Elev |
30 jul, 2012 18:25 |
|
Borttagen
|
jättebraaaaa!
30 jul, 2012 18:27 |
|
blueberrydreams
Elev |
Skrivet av Ormtunga: Inte nu...:3meeeeera dinisaurie.blogg.se 30 jul, 2012 18:28 |
|
Ormtunga
Elev |
30 jul, 2012 18:30 |
|
blueberrydreams
Elev |
Bara om du skriver mer... :3 Jag utpressar dig!!
dinisaurie.blogg.se 30 jul, 2012 18:31 |
|
Ormtunga
Elev |
Skrivet av blueberrydreams: Bara om du skriver mer... :3 Jag utpressar dig!! jag skriver mer ifall du gör det först.
30 jul, 2012 18:35 |
|
blueberrydreams
Elev |
Ok men lova!!
Nuförtiden sov jag mest. Ihopkurad i mitt hörn satt jag och sov. en dag kom Ron in genom dörren med Harry. Hermione började skrika på honom. -''Är hon fortfarande här?'' Frågade Ron surt och tittade på mig. Harry höll ett svärd i handen. Jag kröp ur mina lakan och fram till honom. -''Godric Gryffindors svärd.'' Mumlade jag och Harry började babbla om någonting som hade hänt i skogen. Jag började bli yr i huvudet. Jag vinglade till där jag stod på knäna och svimmade. Jag vaknade i den sängen jag sovit i förut. Jag mådde mycket bättre. Det hördes röster från några meter bort och jag hörde genast att Harry Ron och Hermione bråkade över mig. -''Vi kan inte fortsätta behandla henne så! Det är människomisshandel.'' -''Hermione hon är för fan en jävla dödsätare! Hon jobbar åt Vol-''Harry blev avbruten av Ron. -''NEJ! Säg inte hans namn! Det är tabu på det. De kan spåra en om man säger det.'' -''Men hur ska vi göra med den lilla dödsätaren då? Hon kommer ju att dö om vi inte tar bättre hand om henne.'' -''Hon får gärna dö för mig.'' Mumlade Ron. -''Ronald Billius Weasly! Vill du döda en oskylig liten flicka?'' Skrek Hermione åt Ron. Jag satte mig upp i sängen och kurade ihop mig till en boll. De märkte inte att jag vaknat. -''Ni får döda mig. Jag bryr mig inte.'' Sa jag och de vände sig om och stirrade på mig. -''Såklart vi inte ska döda dig!'' Sa Hermione med en mjuk röst. dinisaurie.blogg.se 30 jul, 2012 18:53 |
|
Ormtunga
Elev |
30 jul, 2012 18:55 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen