Vad tycker ni om Mugglar portalen
Forum > Harry Potter > Vad tycker ni om Mugglar portalen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cailine
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Cailine: Och du är inte otrevlig när du säger att mugglis har en billig layout, när den egentligen inte är billig, utan ska vara såhär? Skrivet av Borttagen: Jag är faktiskt inte otrevlig bara för att jag använder denna Det sa jag inte? Du var otrevlig på grund av texten, inte smilies? För det första är du den enda som protesterat mot vad jag skrivit, för det andra så var det konstruktiv kritik? Blir verkligen irriterad på dig, en person frågade, men då har man alltså inte rätten att svara om man inte håller med alla andra? ![]() ![]()
11 jul, 2012 17:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Cailine: Jag tror att 4500 medlemmar på mugglis inte håller med dig alls, så...Skrivet av Borttagen: Skrivet av Cailine: Och du är inte otrevlig när du säger att mugglis har en billig layout, när den egentligen inte är billig, utan ska vara såhär? Skrivet av Borttagen: Jag är faktiskt inte otrevlig bara för att jag använder denna Det sa jag inte? Du var otrevlig på grund av texten, inte smilies? För det första är du den enda som protesterat mot vad jag skrivit, för det andra så var det konstruktiv kritik? Blir verkligen irriterad på dig, en person frågade, men då har man alltså inte rätten att svara om man inte håller med alla andra? 11 jul, 2012 20:09 |
|
Cailine
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Cailine: Jag tror att 4500 medlemmar på mugglis inte håller med dig alls, så... Skrivet av Borttagen: Skrivet av Cailine: Och du är inte otrevlig när du säger att mugglis har en billig layout, när den egentligen inte är billig, utan ska vara såhär? Skrivet av Borttagen: Jag är faktiskt inte otrevlig bara för att jag använder denna Det sa jag inte? Du var otrevlig på grund av texten, inte smilies? För det första är du den enda som protesterat mot vad jag skrivit, för det andra så var det konstruktiv kritik? Blir verkligen irriterad på dig, en person frågade, men då har man alltså inte rätten att svara om man inte håller med alla andra? Sluta tala om alla andra? Att DU älskar allt med sidan är en sak, om andra kan se positivt och negativt så är det deras sak? Du svarar ju inte ens på mina argument? ![]() ![]()
11 jul, 2012 21:40 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Cailine: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Cailine: Jag tror att 4500 medlemmar på mugglis inte håller med dig alls, så... Skrivet av Borttagen: Skrivet av Cailine: Och du är inte otrevlig när du säger att mugglis har en billig layout, när den egentligen inte är billig, utan ska vara såhär? Skrivet av Borttagen: Jag är faktiskt inte otrevlig bara för att jag använder denna Det sa jag inte? Du var otrevlig på grund av texten, inte smilies? För det första är du den enda som protesterat mot vad jag skrivit, för det andra så var det konstruktiv kritik? Blir verkligen irriterad på dig, en person frågade, men då har man alltså inte rätten att svara om man inte håller med alla andra? Sluta tala om alla andra? Att DU älskar allt med sidan är en sak, om andra kan se positivt och negativt så är det deras sak? Du svarar ju inte ens på mina argument? Nej, för att argumenten är för dåliga för att svara på, och egentligen har du ingen rätt att bli arg på mig! 11 jul, 2012 22:13 |
|
Cailine
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Cailine: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Cailine: Jag tror att 4500 medlemmar på mugglis inte håller med dig alls, så... Skrivet av Borttagen: Skrivet av Cailine: Och du är inte otrevlig när du säger att mugglis har en billig layout, när den egentligen inte är billig, utan ska vara såhär? Skrivet av Borttagen: Jag är faktiskt inte otrevlig bara för att jag använder denna Det sa jag inte? Du var otrevlig på grund av texten, inte smilies? För det första är du den enda som protesterat mot vad jag skrivit, för det andra så var det konstruktiv kritik? Blir verkligen irriterad på dig, en person frågade, men då har man alltså inte rätten att svara om man inte håller med alla andra? Sluta tala om alla andra? Att DU älskar allt med sidan är en sak, om andra kan se positivt och negativt så är det deras sak? Du svarar ju inte ens på mina argument? Nej, för att argumenten är för dåliga för att svara på, och egentligen har du ingen rätt att bli arg på mig! Jag har rätt att bli arg på dig då du är otrevlig för att jag yttrade en åsikt. Nu lägger jag ned den här diskussionen, tänker inte svara något mer, vill inte spamma ner tråden med svar till något obetydligt. ![]() ![]()
11 jul, 2012 22:38 |
|
Borttagen
|
Mugglis är en helt okej sida, men det finns så klart negativa sidor med allt.
Mugglis medlemmar har en tendens att sträva efter att bli "gillade" och de större medlemmarna får ofta vara lite otrevligare mot andra än vad en inte lika gammal och erfaren medlem får. Här är alldeles för mycket spam och staff borde rensa bättre bland medlemmar. Pågår det spam och "spioneri" - ta bort medlemmen! Många medlemmar kan även gadda ihop sig mot en annan medlem och detta klassas inte som ett kränkande beteende på Mugglis. Konstigt, tycker jag. Och alla dessa "sides", sen! Stäng av trådarna och varna medlemmarna och det försiggår fel beteende och ibland hat mellan dessa. Sedan kan jag känna att de trådarna inte fyller någon särskild funktion, utan fungerar precis som vanlig chat. Kan man inte ta det över personliga meddelanden i så fall eller ha en gemensam chat-tråd? Då hade man sluppit att halva Off Topic-forumet, som antagligen används mest, är helt översvämmat av dessa chat-trådar. För övrigt förstår jag inte varför man inte kan argumentera emot en annan medlem utan att få varningar och klassas som ojuste. Flera av moderatorerna verkar sätta ned foten tydligare bland lite hetsigare diskussioner än vid spam och plojmedlemmar - även kända som "troll". Men själva sidan nu, då: mycket buggar i spelen och sidan har en tendens till att helt plötsligt... Dö. Inte så trevligt enligt mig. Annars kan jag tycka att det är för stor skräck hos medlemmar och staff för att utöka sidan, eftersom de tror att de efterapa Hogwarts.nu för mycket. Fler drakar hade inte skadat, de existerar faktiskt i HP-världen och funktion att kunna klappa sina djur hade inte heller skadat. Nu har ju det sistnämnda mycket med server och förmåga att göra så det är ju inte att haka upp sig i. Där fick jag sagt mitt. Om folk kommer tycka att jag har fel? Antagligen. 11 jul, 2012 22:56 |
|
Borttagen
|
Mycket spam och moderatorerna känns till stor del slapphänta. Sedan ogillar jag att man har svårt att uttrycka sin åsikt då den ofta måste följa en norm för att faktiskt bli godkänd.
Kan störa mig på vissa grupper på sidan vilka verkar "gilla" varandras inlägg för att de är vänner och då för att deras vän ska få något form av stöd i diskussioner. Spam är något som stör mig mest, det förekommer extremt mycket samtal som egentligen skulle kunna hållas över PM och konversationer som är helt meningslösa. På många andra sidor skulle detta uppförande belönas med en varning för spam, så att personerna i fråga inte gör om samma misstag. För hur roligt det än är att spamma i forumet så är det verkligen inte kul för utomstående att läsa det. Spam borde ses som ett större problem än vad det faktiskt gör. Sedan stör jag mig på trådar med liknande syfte då man istället skulle kunna göra en samlingstråd för trådar med samma ämne. Vad tänker jag på nu? Jo, ta till exempel "Side"-trådarna. Jag hade inte haft något emot om "The dark Side", som var först, skulle vara igång och vara den enda tråden, men nu finns det "Sides" för mängder av olika saker och det ÄR störande med så många trådar som har samma grundsyfte. Borde också röjas upp till stor del. Vissa saker borde helt enkelt bli strängare, andra saker lite slappare (definiera "otrevlig gentemot annan medlem" och pågår någon favorisering av medlemmar så bör det sluta snarast. Mugglis är en hyfsad sida för övrigt och jag tog upp negativa delar då det är bättre med konstruktiv kritik istället för enbart lovord. 11 jul, 2012 22:58 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag tänkte lite på det där med att ta bort en medlem direkt, varför då?Mugglis är en helt okej sida, men det finns så klart negativa sidor med allt. Mugglis medlemmar har en tendens att sträva efter att bli "gillade" och de större medlemmarna får ofta vara lite otrevligare mot andra än vad en inte lika gammal och erfaren medlem får. Här är alldeles för mycket spam och staff borde rensa bättre bland medlemmar. Pågår det spam och "spioneri" - ta bort medlemmen! Många medlemmar kan även gadda ihop sig mot en annan medlem och detta klassas inte som ett kränkande beteende på Mugglis. Konstigt, tycker jag. Och alla dessa "sides", sen! Stäng av trådarna och varna medlemmarna och det försiggår fel beteende och ibland hat mellan dessa. Sedan kan jag känna att de trådarna inte fyller någon särskild funktion, utan fungerar precis som vanlig chat. Kan man inte ta det över personliga meddelanden i så fall eller ha en gemensam chat-tråd? Då hade man sluppit att halva Off Topic-forumet, som antagligen används mest, är helt översvämmat av dessa chat-trådar. För övrigt förstår jag inte varför man inte kan argumentera emot en annan medlem utan att få varningar och klassas som ojuste. Flera av moderatorerna verkar sätta ned foten tydligare bland lite hetsigare diskussioner än vid spam och plojmedlemmar - även kända som "troll". Men själva sidan nu, då: mycket buggar i spelen och sidan har en tendens till att helt plötsligt... Dö. Inte så trevligt enligt mig. Annars kan jag tycka att det är för stor skräck hos medlemmar och staff för att utöka sidan, eftersom de tror att de efterapa Hogwarts.nu för mycket. Fler drakar hade inte skadat, de existerar faktiskt i HP-världen och funktion att kunna klappa sina djur hade inte heller skadat. Nu har ju det sistnämnda mycket med server och förmåga att göra så det är ju inte att haka upp sig i. Där fick jag sagt mitt. Om folk kommer tycka att jag har fel? Antagligen. Det finns faktiskt andra soters straff! Och drakarna kan man ju klappa och mata Fast annars har jag inget att klaga på, servern är ju inte den bästa 12 jul, 2012 08:45 |
|
Borttagen
|
så bra!!!
12 jul, 2012 09:13 |
|
TheHeirOfSlytherin
Elev |
Jag älskar mugglis, ingen jag känner är riktig "hp-nörd ♥" så då är det bra att mugglis finns
by my heel, i care not 12 jul, 2012 11:52 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen