Marielle Swann
Forum > Fanfiction > Marielle Swann
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginny =)
Elev |
Hej!
ni får tänka party hatten lite som ni vill men så här tänker jag den: ![]() här är ett nytt kapitel gott folk! Kapitel 5 ______________________________________________ McGonagoll berättade att vi skulle sorteras in i elevhem och hur sorteringen skulle gå till. Sedan hjälpte hon oss att ställa oss på ett långt led två och två. Jag stod brevid samma tjej som vi hade suttit med i båten. Hon gav mig en överlägset grin och ställde sej brevid mig. Och vi gick in i stora salen (som McGonagoll hade sagt att den hette). När vi kom in stirrade alla på oss och satt knäppt tysta. I salen satt fyra långa bord och det hängde stora gobelänger. Ett bord stod längst uppe i salen där satt en stor man med långt vitt skägg. Han verkade vara någon stor ledare, kanske rektor? Jag väcktes ur mina tankar av att tjejen brevid mig puttade retsamt på mig. ”Sluta” viskade jag. Hon gav mig en argsint blick och sa retsamt: ”villket elevhem vill du komma i?” ”Huffenpuff” svarade jag lika retsamt ”du då?” ”Gryffindore!” sedan avbröts vi av att gubben med det vita skägget reste sig upp: Välkommna, ser jag att vi är! - han värkade ganska konstig. ”Nu ska ni sorteras in i elev hem!” (sa han till vi som var ny kommlingar) ”När min kära medarbetare Minerva McGonagoll ropar upp ett namn och ni som namnet ”tillhör” kommer ställer sig på bordet. ”Och jag sätter partyhatten på ditt huvud och partyhatten sorterar in er i ett elevhem. Har ni förstått?...Bra! McGonagall ropade ”Oliver Aussk!” Partyhatten skrek Ravenclaaaaaaw!!! McGonagoll ropade ”Sussie Circly!” Partyhatten skrek Griffindoreeeee!!! McGonagoll ropade ”Mary Ciddle!” Mary gick upp på bordet och Mannen med det vita skägget satte party hatten på Marys huvud och den skrek Ravenclaaaaaw! jag blev lite besviken för att Mary inte hamnade i Huffenpaff men hon verkade glad. Det fortsatte på samma sett tills det var min tur... ________________________________________________ Vad tycks? jag ändrade lite på traditionerna (att dom går upp på bordet, partyhatten och att Dumbeldore är typ tokig!) jag kommer nog fortsätta med det, eller? vad tycker ni om det???
19 jun, 2012 09:24 |
|
AlexZz
Elev |
Bra skrivet ^_^ faassst jag tror inte traditionerna skulle ändras efter att ha varit desamma i flera sekel.
Men du gör som du vill . .
19 jun, 2012 21:37 |
|
Borttagen
|
Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper duper jätte bra!!!!!!!!!!!!
19 jun, 2012 22:10 |
|
Ginny =)
Elev |
Skrivet av AlexZz: Bra skrivet ^_^ faassst jag tror inte traditionerna skulle ändras efter att ha varit desamma i flera sekel. Men du gör som du vill Ja det gör jag!
20 jun, 2012 08:37 |
|
Lida
Elev |
Mycket bra skrivet och bra kapitel
20 jun, 2012 19:18 |
|
Borttagen
|
Jättebra kapitel. (som vanligt då).
20 jun, 2012 20:05 |
|
Ginny =)
Elev |
21 jun, 2012 10:11 |
|
Borttagen
|
super-duper-mega-bra!
25 jun, 2012 08:47 |
|
Ginny =)
Elev |
Jag vet inte om jag kan fixa ett kapitel denna vecka, det är ju sommarlov och jag ska åka till Italien på lördag+ att jag är med i en novell-tävling som jag ska lägga ganska mycket tid på. men jag hoppas på nytt kapitel i veckan.
Ha det gott!
26 jun, 2012 18:33 |
|
Borttagen
|
Okai vi får väl vänta
28 jun, 2012 10:08 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen