Den stumma häxan...
Forum > Fanfiction > Den stumma häxan...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LunaLovegood1
Elev |
Skrivet av Professor McGonagall: Skrivet av LunaLovegood1: Ny lärare här! Denna ff är fantastisk! du menade väll Läsare inte "lärare"? Ja såklart! Är inne på mobilen, på det blir lite konstigt, men den är ändå jättebra
13 feb, 2012 18:10 |
|
Miss Black
Elev |
13 feb, 2012 19:25 |
|
AlexZz
Elev |
Kapitel 10: Bilen...
Kings Cross var obehagligt nog det sorgligaste jag sett när jag steg av tåget i vinterkylan. Mamma stod och väntade på 'mugglar'-delen av stationen och tog emot mig med en enarmad kram innan hon och jag började röra oss mot bilen. Vänta lite nu... BILEN!? "Just det! Sötnos, jag har skaffat körkort! Otroligt att det var så lätt!" Min mamma fullkomligt strålade när hon såg mitt ansiktsuttryck över bilen. Den var helt ny verkade det som. Den djupröda lacken påminde mig om Gryffindorfanorna som fanns i sovsalen och jag fick inte hemlängtan. Jag fick Hogwarts-längtan! Jag som trodde det skulle vara kul att komma hem! "Älskling, hoppa in nu!" Sa mamma med sin... mest mammiga röst och jag gjorde som hon sa och satte ovant på mig bältet. "Det ska bli så kul! Jag har... tyvärr, tagit ett pass på jul men det blev ett kortpass jag kommer hem vid tre!" Jag blev faktiskt väldigt glad men kunde inte hålla mig. "Varför ta ett pass alls" Tecknade jag och underströk orden med ett blängande. "För... att... jag... uhm..." Sedan tystnade hon, antog det. Hon hade inte ens en anledning! Jag stirrade ut genom bilrutan och försökte att inte visa hur besviken jag faktiskt var. Ännu en jul som jag skulle tillbringa den större delen, SJÄLV! Jag försökte minnas den senaste julen, då pappa varit med. Ljusen ståtade på bordet och den stora gröna granen var smyckad med alla möjliga prydnader. Till och med min mammas örhängen! Det var en underbar jul och jag fick en massa presenter! Pappa och mamma hade skrattat och pratat och lekt med mig och min kusin, Lester... Lester. "Kommer Lester i jul?" tecknade jag och mamma såg lite fundersam ut. "Ja... Nancy sa att han kunde komma om... ja du ville det." Svarade hon. "Jag vill att han kommer, jag är trött på jular i ensamhet." Det sista tecknade jag bara för att jag visste hur det sved, jag var arg och besviken hon kunde få känna lite av det. "Då kan han komma, Lester kommer säkert älska att få komma över!" Jag nickade bara och hoppades att Lester inte blivit elak eller något, han och hon hade ju trots allt inte träffats på mer än ett år nu. Ett år och fyra månader för att vara exakt... . .
14 feb, 2012 14:33 |
|
Professor McGonagall
Elev |
jättebra!
Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954 14 feb, 2012 14:41 |
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av Professor McGonagall: jättebra! Är du online dygnet runt? o_o För man ser dig överallt! XD Hur gör du?? . .
14 feb, 2012 14:43 |
|
Professor McGonagall
Elev |
Skrivet av AlexZz: Skrivet av Professor McGonagall: jättebra! Är du online dygnet runt? o_o För man ser dig överallt! XD Hur gör du?? jag är inte inne dyngnet runt. jag är inne på morgonen och efter skolan en timme eller så och sitter nästan hela kvällen från ca 6 till 10 Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954 14 feb, 2012 14:48 |
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av Professor McGonagall: Skrivet av AlexZz: Skrivet av Professor McGonagall: jättebra! Är du online dygnet runt? o_o För man ser dig överallt! XD Hur gör du?? jag är inte inne dyngnet runt. jag är inne på morgonen och efter skolan en timme eller så och sitter nästan hela kvällen från ca 6 till 10 Säkert?? o_o *funderar över om du har en klon eller nåt...* Aja det KÄNNS som du e inne dygnet runt XD Rätt awsome faktiskt! . .
14 feb, 2012 14:56 |
|
LunaLovegood1
Elev |
14 feb, 2012 15:07 |
|
Miss Black
Elev |
14 feb, 2012 15:27 |
|
Victoire Weasly
Elev |
14 feb, 2012 15:39 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen