Bluff eller inte?
Forum > Harry Potter > Bluff eller inte?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Bluff
5 aug, 2012 22:21 |
|
Borttagen
|
Bluff
6 aug, 2012 15:10 |
|
Ms.Markus
Elev |
Jag tror att hon bluffar ganska ofta (i alla fall så överdriver hon mycket och är alldeles för dramatisk för sitt eget bästa). Men hon har ofta rätt i det hon säger.
Jag tänker på den gången då hon säger att Harry är född mitt i vintern fast alla vet att han är född 31 juli. Hon har visserligen fel och alla skrattar åt hennes patetiska försök, men jag tror att hon istället såg Voldemort någon stans inom Harry och han är ju född 31 december vilket är mitt i vintern. Och det var ju hennes profetia som drog igång allting, så vi har mycket att tacka henne för. ![]()
6 aug, 2012 15:53 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ms.Markus: Jag tror att hon bluffar ganska ofta (i alla fall så överdriver hon mycket och är alldeles för dramatisk för sitt eget bästa). Men hon har ofta rätt i det hon säger. Jag tänker på den gången då hon säger att Harry är född mitt i vintern fast alla vet att han är född 31 juli. Hon har visserligen fel och alla skrattar åt hennes patetiska försök, men jag tror att hon istället såg Voldemort någon stans inom Harry och han är ju född 31 december vilket är mitt i vintern. Och det var ju hennes profetia som drog igång allting, så vi har mycket att tacka henne för. sant 7 aug, 2012 09:50 |
|
Clara Darkin
Elev |
Hon är ingen bluff, men hon utför spådomar som hon inte vet att hon gör. Sedan överdriver hon, och "bluffar", eller ja, spår inte på riktigt.
![]()
7 aug, 2012 09:54 |
|
Borttagen
|
Bluff
7 aug, 2012 20:43 |
|
Borttagen
|
Hon ÄR en bluff
12 aug, 2012 09:48 |
|
Borttagen
|
bluff...
12 aug, 2012 10:31 |
|
Zaga
Elev |
Hon är inte bra på att spå men hon är väldigt bra på att spå profetsior det var därför dumbledore anstelde henne.
12 aug, 2012 11:09 |
|
Piggelin
Elev |
Tror inte hon är en bluff men hon hittar nog på mycket själv!
Kom och tänka på en grej jag tror jag såg på fb. I tredje boken säger hon ju något i stil med "Du är född på vinterhalvåret, eller hur min vän?" Även fast vi vet att Harry är född på sommaren så är han ju en horrokrux och Voldemorts födelsedag är 31 December! Det är det enda stor spådoms-failen jag kan komma på... 12 aug, 2012 12:15 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen