Vadet
Forum > Fanfiction > Vadet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ginnyw123
Elev |
7 feb, 2012 17:33 |
|
Miss Black
Elev |
11 feb, 2012 08:28 |
|
Maa
Elev |
WOOTWOOT ♥
"Weasley is our king." 13 feb, 2012 10:00 |
|
A.k
Elev |
NÄR KOMMER NÄSTA KAPITEL?
"Everything should be made as simple as possible, but not simpler.” 3 jun, 2012 18:13 |
|
ginnyw123
Elev |
3 jun, 2012 18:14 |
|
melle-hjrta
Elev |
Sorry, allihopa för att jag inte har lagt in något nytt kapitel, men mitt USB-minne är borta, och det är där jag har berättelsen, jag lovar att så fort jag hittar det så lägger jag inte det nya kapitlet, för jag har ett nytt kapitel klart
Förlåt 3 jun, 2012 18:36 |
|
onlyoliviaa
Elev |
3 jun, 2012 18:48 |
|
melle-hjrta
Elev |
ahhaha vad jag hatar min syster, jag kom och tänka på att mitt USB var borta när A.k frågade när nästa kapitel kommer. Och då frågar jag henne om hon har sätt det.. och då säger hon att det har legat på hennes rum i evigheter! Så kapitel 8 kommer om några minuter ;S
3 jun, 2012 19:04 |
|
Borttagen
|
Har bara läst första kapitlet och jag älskar den redan! Får jag bara fråga en sak, är det en Dramione ff? Älskar Dramione ♥
3 jun, 2012 19:05 |
|
melle-hjrta
Elev |
Skrivet av Borttagen: Har bara läst första kapitlet och jag älskar den redan! Får jag bara fråga en sak, är det en Dramione ff? Älskar Dramione ♥ Jao det är det ^^ Här kommer nästa kapitel! Dumma bajs syster ___________________________________________ Kapitel 8 Avundsjuka och Skit snack Hermione och Draco kommer tillbaks till stora salen, ”ja, vi ses då” säger Hermione och börjar gå mot Gryffindor bordet ”Vi ses Hermione” hör hon Draco ropa. Hon vänder sig om och vinkar och sen sätter hon sig ner bredvid Harry, Ron sitter framför henne och hans mun är format som ett stort O. Harry tittar bak på Draco, som sätter sig mitt i mellan Blaise och Pansy, han fnyser och vänder sig sen till Ron och Hermione. ”Vad håller du på med? Man kan inte helt plötsligt bli kompis med fienden” säger Ron åt Hermione, hennes ögon blir stora som tefat ”fienden? Vadå fienden, jag tycker faktiskt att skolan ska hålla ihop under de här svåra tiderna” säger Hermione och böjer sig över bordet, ”och vadå fienden?” upprepar hon. Ron fnyser ”det är Draco Malfoy vi pratar om, killen som under vårt första år nästan gjorde så att Hagrid fick sparken på grund av en liten drake..” Hermione avbryter honom, ”liten? Liten? För jag kommer ihåg att du tyckte att den där draken var ett väldigt stort problem, eller jag kanske misstar mig” säger hon och rynkar pannan, ”Hermione! Han önskade att det var du som skulle bli förstenad under vårt andra år,, och under vårt tredje år kom han för att se Vingfåle dö, vilket du och Harry fixade.. för han lever ju loppan hos Hag..” Harry slår handen i bordet ”inte så högt Ron” säger han, Ron hade nästan avslöjat att Vingfåle fortfarande levde, och att Hagrid hade honom. ”Men Hermione! Och under vårt fjärde år, ner med Potter märkena, och förra året när han var med i Inkvisitorpatrullen” fortsätter Ron. Hermione sitter en stund och bara blänger på honom innan hon öppnar munnen ”Det är mitt val” säger hon och ställer sig upp för att gå, ”ja men kom inte tills oss när du får reda på att det bara är ett stort skämt, för vem skulle någonsin vilja vara vän med..” Hermiones ögon tåras ”med mig..” säger hon och rusar ut från stora salen. ”Snyggt jobbat Ron” säger Harry och skjuter undan sin tallrik, ”äsch det är Malfoy, varför skulle han någonsin vilja vara vän med Hermione?” säger Ron och skjuter upp sina fötter på bänken, ”mm visst” säger Harry och tittar ner i bordet. Draco står utanför Gryffindors uppehållsrum, han ska träffa Hermione, och förvånansvärt med egen vilja. Pansy och Blaise trodde att han var nere vid Quidditch planen, men icke sa Nicke. ”Malfoy?” Draco vänder sig om och ser Harry och Ron stå framför honom, ”Vad gör ni här?” säger han snabbt, ”eh, Malfoy, om du inte visste det, så står du faktiskt utanför Gryffindors uppehållsrum... så frågan är, vad DU gör här?” säger Harry och pekar på Draco. Draco ser sig om för en utväg, men trapporna håller på att flytta på sig. ”Eh”, porträttet till Gryffindors uppehållsrum öppnas, ”Draco” Hermione kommer ut från porträtthålet, hon har inte märkt att Harry och Ron bara står någon meter ifrån henne. ”Hermione” säger Draco och ser från Harry och Ron, till Hermione, det är inte förens då som Hermione märker av sina bästa vänner. ”Harry” säger hon, ”Ron...” hon höjer på ögonbrynen, hon var fortfarande sur över vad han sagt till henne, men Ron verkade inte bry sig så mycket, för det ända han gjorde var att stå och blänga på Draco. Han höjer på ögonbrynen och vänder sig mot Hermione ”Förlåt, vi ska inte störa dig och din...” han vänder sig mot Draco och granskar honom från topp till tå ”kompis” fortsätter han och tränger sig förbi Draco och Hermione, efter honom kommer Harry ”förlåt Hermione, du vet” viskar och pekar upp mot Ron. Hermione himlar med ögonen ”visst” säger hon och vänder sig mot Draco, ”ska vi gå?” frågar hon och ger porträtt hållet en sista blick. _____________________________________________ Jobbar redan på kapitel 9! Kommer inte ta så lång tid innan det kommer upp, nu när jag har fått tillbaks mitt USB-minne så har jag massor med ideér 3 jun, 2012 19:13 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen