Att aldrig få se Hogwarts
Forum > Fanfiction > Att aldrig få se Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nevilleloo
Elev |
Skrivet av Clementin: Nu är jag färdig med kapitel 5, så ni kan säga till när ni vill läsa det! Vi vill läsa det NU! Spoiler:
Tryck här för att visa! 22 maj, 2012 13:10 |
|
Victoire Weasly
Elev |
22 maj, 2012 13:53 |
|
Clementin
Elev |
Okej, det är jättekort, men här kommer det:
________________________________________ Kapitel 5 Nästa dag lämnade Argus inte sitt rum. Han mådde så dåligt att han inte visste vad han skulle göra. Han hade bläddrat lite i sina skolböcker, men det kändes bara jobbigt. Hela tiden påmindes han om gårdagen, då när det bara var några få sekunder kvar till klockan 11. Då hade det fortfarande funnits hopp om att få börja på Hogwarts. Men nu var det lilla hoppet borta. Det lilla ljuset som hade brunnit i Argus så länge hade slocknat. På kvällen kom Argus mamma in till honom. Hon hade med sig en bricka med mat, som hon ställde bredvid Argus säng. Hon var blek, och såg riktigt sjuk ut. Hon hade inte ens klätt på sig. ”Hur känns det lilla gubben?”, frågade hon olyckligt. Argus svarade inte, men det behövdes inte heller. Hans mamma gav honom en kram och gick ut ur rummet. Argus åt upp maten han hade fått, och slängde sig sedan på sängen. Han som inte en blund den natten. Morgonen därpå kände sig Argus lite bättre till mods. Han hade nämligen kommit att tänka på brevet som hans mamma skulle skicka. Svaret hade kanske kommit nu? Argus hade ju aldrig träffat Dumbledore, men folk hade sagt att han var otroligt omtänksam. Argus kom på sig själv med att le drömmande. Han skakade av sig leendet snabbt. Allt skulle bara gå åt skogen om han tänkte positivt. Så var det alltid. Han gick långsamt ner för trappan och in i köket, och blev riktigt förvånad när han möttes av sina föräldrars glada ansikten. Hans pappa höll i Dumbledores svar. ”Du ska få åka till Hogwarts.”, sa han. 22 maj, 2012 14:44 |
|
Victoire Weasly
Elev |
22 maj, 2012 14:49 |
|
Clementin
Elev |
^HAHA!! xD Tack så mycket.
22 maj, 2012 14:51 |
|
tjejigadia
Elev |
22 maj, 2012 14:58 |
|
Lemon
Elev |
Bra!
Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika 22 maj, 2012 15:31 |
|
Nevilleloo
Elev |
Det var superbra! (Hon sitter och skriver just nu!)
Spoiler:
Tryck här för att visa! 22 maj, 2012 16:13 |
|
Clementin
Elev |
^Nej det gör jag inte... xP
22 maj, 2012 16:22 |
|
Soda
Elev |
22 maj, 2012 16:24 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen