Snape!
Forum > Harry Potter > Snape!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
accioron
Elev |
Alltså snälla ni som säger att ''jag tycker han är ond'' och ''jag tycker han är god''. Glömmer ni helt bort det Sirius sa till Harry? ''The world isn't split into good people and Death Eaters. We've all got both light and dark inside of us, what matters is the part we choose to act on''
Man kan inte säga att Snape var ond. Man kan inte heller säga att han är god. Snape är den mest tvetydiga karaktären i hela serien - han är helt enkelt inte på någons ''sida'' förutom sin egen. 12 dec, 2011 17:33 |
|
Severus10
Elev |
RIKTIKA INGA KOMMENTARER MOT MIG FÖR DET ÄR EMOT REGLERNA.
Snape var på Albus sida inte på sin egen 12 dec, 2011 17:36 |
|
Borttagen
|
^^Såklart man kan säga att han är god eller ond. Visst alla har gott och ont inuti sig men om jag tycker att Snape är ondare än vad han är god så då tycker jag självfallet att han är ond.
Och det där ordspråket är lite luddigt eftersom det inte behöver stämma ur alla synvinklar 12 dec, 2011 17:41 |
|
Borttagen
|
Han fick bara order från Albus och den enda drivkraften han hade som fick honom att hjälpa Harry var att en del av Lily fanns i honom.
12 dec, 2011 17:42 |
|
Severus10
Elev |
Lily fanns inte i Snape.
Och han gjorde allt för tusende gången för tre personer 12 dec, 2011 17:43 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Borttagen: ^^Såklart man kan säga att han är god eller ond. Visst alla har gott och ont inuti sig men om jag tycker att Snape är ondare än vad han är god så då tycker jag självfallet att han är ond. Och det där ordspråket är lite luddigt eftersom det inte behöver stämma ur alla synvinklar Ond och elak, samt dum, är två olika saker. Severus var ond en gång i tiden, då han var en av Voldemorts följare och stöttade den onda sidan. Däremot bytte han sida, som vi alla vet, till den goda. Han bekämpade det onda. Det gör honom absolut inte till ond. Däremot var han otroligt elak mot sina elever, främst Harry och Neville, som han mobbade verbalt.
12 dec, 2011 17:43
Detta inlägg ändrades senast 2011-12-12 kl. 17:44
|
|
Borttagen
|
^
^Lily fanns i Harry. Snape älskade Lily och inget annat. 12 dec, 2011 17:44 |
|
Borttagen
|
Severus10; tror du verkligen att en prefekt bryter mot reglerna?
Dessutom alla har rätt att ha sin egen åsikt, bara för att du säger att det är så så behöver det inte vara så childhoodlight; Man kan vara ond och god samtidigt. Bara för att man kämpar mot de onda så kan man fortfarande vara ond. Tex Slingersvans stod på de ondas sida fast han var god. Han var bara för feg för att byta. 12 dec, 2011 17:44 |
|
Severus10
Elev |
RIKTA INTE KOMMENTARER TILL MIG.
MAN SKA INTE RIKTA KOMMENTARER TILL NÅGON ANVÄNDARE. LÄR ER LYDA REGLERNA PÅ SIDAN. Snape var 99 procent god av 100 alltså bara 1 procent ond. 12 dec, 2011 17:47 |
|
Borttagen
|
Lite off topic men Severus10 kan du förklara för mig var i reglerna det står att man inte får rikta kommentarer mot någon annan. Jag kan inte se det någonstans.
12 dec, 2011 17:49 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen