How I live now.
Forum > Off Topic > How I live now.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cyachi
Elev |
Har legat och läst hela dagen, och läste precis ut boken "How I live now". Jag känner mig helt tom, och jag kan inte sluta tänka på boken och dess handling. Det känns som att jag själv fortfarande är inne i boken, och upplever samma saker som de gjorde. Jag grät hela sista kapitlet.
Någon som har läst boken, eller som har fått en liknande känsla av att läsa en bok? 3 okt, 2010 15:54
Detta inlägg ändrades senast 2010-10- 3 kl. 19:21
|
|
Hannaa
Elev |
Vad handlar boken om? Skulle vilja veta lite mer
Låter ju intressant 3 okt, 2010 19:14 |
|
Cyachi
Elev |
Skrev en jättelång text först, men bestämde mig för att den blev alldeles för komplicerad och oläslig, haha. Så ska försöka att fatta mig kort istället.
Boken utspelar sig under första (eller andra) världskriget, jag har ingen aning om vilket. Daisys (huvudpersonens) pappas nya flickvän skickar iväg Daisy till ett par kusiner som hon aldrig träffat, och som tillochmed bor i ett annat land. Daisy känner sig sviken, men inser snart att bli ivägskickad var något av det bästa som hänt henne! Bokens handlar i stora drag om krig, kärlek, och hur det är att dras ifrån den man älskar mest av allt. Den är ruskigt bra, och om det fanns en fortsättning så skulle jag cykla ner till biblioteket på momangen och låna den! 3 okt, 2010 19:30 |
|
Hannaa
Elev |
Låter awesome! Då vet jag vad jag ska läsa sen
3 okt, 2010 19:33 |
|
Cyachi
Elev |
Du måste berätta vad du tyckte sen!
Och justja, alltså, författaren skriver lite... annorlunda. Men man kommer in i det! 3 okt, 2010 19:37 |
|
Hannaa
Elev |
Kommer alltid in i böcker så det är lugnt.
Yes, det ska jag göra ! 3 okt, 2010 19:39 |
|
Holytail
Elev |
22 apr, 2015 06:39 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen