Bara jag som inte riktigt gillar pop?
Forum > Off Topic > Bara jag som inte riktigt gillar pop?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Luna 1
Elev |
Som rubriken lyder. Är det bara jag? Jag kan tycka om någon låt någon gång, men blir oftast irriterad på det. I många låtar tänker dem inte när dem sjunger, det ska man itne direkt göra när man sjunger i en sådan snabb låt kanske heller, men då får man inte direkt känslan av att person egentligen känner det. Jag klarar inte av att sjunga pop av just den anledningen. Jag måste få tänka när jag sjunger, leva mig in i låten, känna sorgen/lyckan när jag sjunger. Såklart kan man kanske lyckas med det i pop, I'm sure. Men oftast blir jag irriterad på det.
Bara jag?
Tumblr.
27 okt, 2011 19:04 |
|
baramin
Elev |
Pop är ju en väldigt bred genre- jag gillar vissa sorter mycket mer än andra. Såatteh.
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 27 okt, 2011 19:06 |
|
IamAK
Elev |
^ what she said.
men alltså, jag fattar vad du menar... jag känner också så. men trots det lyssnar jag ändå mest på pop. men jag lyssnar liksom inte så mycket på såna där random party låtar utan betydelse, utan dom flesta handlar ändå om något större. taylor swift är min favorit artist och även om hennes låtar är pop(lite country också) så är dom jävligt bra när det gäller betydelse, hon är bäst på att skriva låtar och har i princip skrivit allt själv. 27 okt, 2011 19:59 |
|
ninja
Elev |
Det beror väldigt mycket på vad det är för pop enligt min åsikt... Är det Jonas Brothers/Disney-artister som menas som pop så är det inte riktigt något för mig, men om McFly är pop så tycker jag att den delen iallafall är sjukt bra! ♥
27 okt, 2011 20:07 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Jag har riktigt svårt för att greppa vad som är pop och när det går från pop till poprock, rock, r'n'b osv. men det känns som att pop generellt kan innebära lite av allt = jag tror att jag både avskyr popartister och älskar dem beroende på vem/vilka det handlar om specifikt. ^^
Har dock gått till att älska J-Pop. Kan bli heltokig på ljudet ibland men då kan en J-rockballad sätta till stämningen igen. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 27 okt, 2011 20:15 |
|
Greenbloodyrose
Elev |
Jag älskar J-pop.
Pop över huvudtaget är ett väldigt stort område och det är vissa som jag hatar och vissa bara älskar jag.
27 okt, 2011 21:02 |
|
Borttagen
|
Jag tror pop är något som folk bara lägger till i sin rutin. Att det är det mest normala och att dom flesta lyssnar på det så lyssnar du också på det.
Jag tycker inte alls om pop eller annat hightec xD Jag föredrar indie, alternative eller post-rock♥ 27 okt, 2011 21:14 |
|
Borttagen
|
Som baramin sa, pop är ju jättebrett. Jag brukar inte gilla "vanlig" pop, jag föredrar k-pop.
27 okt, 2011 21:18 |
|
childhoodlight
Elev |
Jag lyssnar enbart på pop när jag dansar (har dansat i åtta år), och jag älskar att springa runt och röra på mig, får så mycket energi av det!
Däremot lyssnar jag inte på pop till vardags. Det är inte så att jag avskyr det - nej nej, I like it! Men jag fastnar bara för det när jag ska dansa. Annars är det indie och rock för mig!
27 okt, 2011 21:50 |
|
Celebikai
Elev |
Jag älskar verkligen popmusik, fast pop är ju en bred genre.
Den pop jag gillar är typ, Katy Perry, Britney Spears-saker. ![]()
29 okt, 2011 09:51 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen