Du är beroende av datorer när...
Forum > Off Topic > Du är beroende av datorer när...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Minidjuret
Elev |
Du är beroende av din dator när:
1. Du skriver på ett vanlig papper och förväntar dig att det ska bli understruket om du stavar fel 2. Du blir förvirrad när det inte blir så 3. Du letar efter raderar knappen på pappret 4. Du blir förvirrad när du inte hittar den 5 Om det står att du ska klicka på "any key" så letar du skitlänge på tangentbordet efter "any Key" knappen. 6. Du blir förbannad när du inte hittar den 7. Eftersom du tror det är fel på ditt tangentbord 8. När du pratar med någon tror du att det ska komma i en textruta 9. Du tror också att om personen inte svarar är den "offline" 10. Du använder ord som "Vgd, ok, brb, fb" m.m när du pratar vanligt 11. När folk inte fattar vad du menar stirrar du konstigt på dem 12. Efter varje mening som du sagt tänker du tyst i hjärnan" punkt, frågetecken, utropstecken". 13. När du skriver på ett vanligt papper skriver du" h3j! j4g h3t3r ..." 14. När folk inte förstår det heller stirrar du jättekonstigt på dem och behandlar dem som luft 15. När du ska mata din hund/katt släpper du matburken på dem 16. Och tror att du har matat dem 17. När du ska göra rent i ditt husdjurs bur/akvarium/kattlåda leter du superlänge efter "rengöra" knappen 18. Du blir irriterad om du inte hittar den 19. Och tror att datorn hackar 20. När din lärare pratar letar du efter "stäng av" knappen 21. Du blir irriterad när du inte hittar den 22. Om någon pratar lågt letar du efter volymknappen 23. Du hittar den inte och blir arg 24. Du har fler vänner på facebook än i verkligheten 25. Du sitter mer vid datorn än vad du gör med allt annat 26. Om din dator inte startar börjar du gråta 27 När folk undrar vad som hänt och du förklarar varför och de bara skrattar så smäller du till dem 28. När någon har kommenterat din bild/ditt inlägg på facebook/blogg blir du överlycklig 29. När du får en vänförfrågan accepterar du den utan att titta vem det är 30. Du skulle aldrig göra samma sak om en främling frågade dig öga mot öga 31. Du är medlem på minst 15 olika sidor 32. Du på facebook " asså ofta h*n sa så till dig, h*n sa så till mig med" du på riktigt "va, sa h*n så?! Jag önskar h*n gjorde det till mig med... 33. Du tror du är jättecool om du skriver ett inlägg på din blogg/facebook och minst 10 gillar 34. Du tycker att stationära datorer är "gamla" 25. Du läser detta.... Skrivet av: Louise (Jag Minidjuret) Jag skulle kunna fortsätta läääängre....xD 26 okt, 2011 22:20
Detta inlägg ändrades senast 2013-04-24 kl. 15:59
|
|
leumas vän
Elev |
26 okt, 2011 22:21 |
|
Minidjuret
Elev |
Hahahahha!
26 okt, 2011 22:22 |
|
Borttagen
|
Hög roliht
26 okt, 2011 22:24 |
|
Borttagen
|
Haha fett awesome
26 okt, 2011 22:29 |
|
Borttagen
|
Detta är lite random, jag vet men, men...
Jag hade en period för rätt länge sen då jag spelade väldigt mycket på mitt Nintendo DS. Paus-knappen sitter strax under knapparna man använder för att styraellerhoppaellerwhatever. Så, nån annan gång satt jag och läste, någon börjar prata med mig och jag försöker av gammal vana att pausa boken. Jag var nog rätt beroende... 26 okt, 2011 22:29 |
|
Wingardium Leviosa
Elev |
26 okt, 2011 22:30 |
|
Ida S
Lärare |
Haha, kul lista!
Inte riktigt samma sak, men jag brukar läsa fanfictions i iPhonen och så fort jag ska kolla klockan tittar jag ju högst upp i displayen. Det har jag börjat göra även när jag läser böcker- jag tror att jag kan se hur mycket klockan är om jag tittar högst upp på sidan "we live together, and harry does all the cooking." 27 okt, 2011 09:11 |
|
Dini99
Elev |
Hahaha! Awesome lista!
♥♥♥ "What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?" 27 okt, 2011 10:02 |
|
Borttagen
|
OMFG. Det flesta av påståenderna stämmer in på mig! Insane, jag är beroende av datorer! O.o
27 okt, 2011 10:05 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen