Fördomar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Celebikai
Elev |
Har ni några fördomar mot folkgrupper/religioner/länder/städer?
Vilka fördomar stöter ni oftast på? ![]() ![]() Och den vanligaste fördomen jag ofta stöter på: ![]() ![]()
26 okt, 2011 12:16 |
|
Borttagen
|
26 okt, 2011 17:40 |
|
Borttagen
|
Jag brukade bli kallad oreo förut
Oreo ni vet, mörk utanför och vit innuti. Bara för jag betedde mig ''vit''. -.- 26 okt, 2011 17:42 |
|
leumas vän
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag brukade bli kallad oreo förut Oreo ni vet, mörk utanför och vit innuti. Bara för jag betedde mig ''vit''. -.- Först vrider du, sedan slickar du! Och sedan doppar du! XD 26 okt, 2011 17:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av leumas vän: Skrivet av Borttagen: Jag brukade bli kallad oreo förut Oreo ni vet, mörk utanför och vit innuti. Bara för jag betedde mig ''vit''. -.- Först vrider du, sedan slickar du! Och sedan doppar du! XD ![]() 26 okt, 2011 17:45 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Jag är svensk - jag bor inte granne med varken isbjörnar eller älgar i storstaden Göteborg.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 26 okt, 2011 17:49 |
|
adliitam
Elev |
Jag är norrlänning - jag bor ínte i en kåta, jag rider inte på renar till skolan, och NEJ det är inte mörkt här dygnet runt alla årets dagar(som en lärare sa till min kusin som bor i uppsala)
Jag går natur - betyder inte att jag sitter hemma varje kväll och pluggar utan liv eller vänner! Jag har glasögon - betyder inte att jag är nörd(eller lite kanske haha ![]() ![]()
26 okt, 2011 17:57
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-26 kl. 18:03
|
|
Hotissue
Elev |
Aa, alltså.. alla har fördomar.. Jag har fördomar som jag VET inte stämmer men ändå så... blir jag lite sådär ibland :$ men försöker jobba på det!
Typ... att svenskar är snåla. Det kan visserligen stämma till viss del för kulturen är på ett visst sätt... Men sen så har jag vänner som inte alls är snåla. Fördomar jag råkat ut för.. eh.. typ för att man är från Stockholm så tror folk att man är på ett visst sätt haha. Särskilt när jag var i Göteborg faktiskt
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
26 okt, 2011 18:01 |
|
Luna 1
Elev |
Jag är blond. - Det betyder inte att jag är dum.
Tror på över naturliga saker - DEt betyder inte att jag är galen. Jag lyssnar på klassiks musik. - Det betyder inte att jag vill visa mig bättre än jag är. Jag är tjej - Det betyder inte att jag är svag. Jag är (rätt) smart - Det betyder inte att jag är dålig på idrott.
Tumblr.
26 okt, 2011 18:01 |
|
IamAK
Elev |
jag är tyst - det betyder inte att jag inte kan prata eller att jag är rädd.
jag får inte alltid jätte bra betyg - det betyder inte att jag inte är smart. 26 okt, 2011 18:08 |
Du får inte svara på den här tråden.
















Mugglarportalen