Trollkarlsyrken?
Forum > Harry Potter > Trollkarlsyrken?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ms.Markus
Elev |
Hejsan, jag vet inte riktigt om det redan finns en sådan här tråd, men jag undrar vad det finns för trollkarlsyrken och vad ni skulle kunna tänka er att jobba som i trollkarls-samhället?
Man får ju reda på en hel del yrken under Harrys GET-år (t.ex. att träna säkerhetstroll, bli Auror eller bli botare) men det måste ju ändå finnas mer...? ![]()
25 okt, 2011 09:38 |
|
Safrina
Elev |
25 okt, 2011 11:10 |
|
LoonyMe
Elev |
25 okt, 2011 12:58 |
|
MissBuckbeak
Elev |
Ja, själv jobbar jag som Dumbledores gravskötare.
Jag kommer inte till Azkaban, Azkaban kommer till mig! 25 okt, 2011 13:19 |
|
Ms.Markus
Elev |
JA de är ju coolt! Själv skulle jag vilja jobba som lärare på Hogwarts! Som förvandlingskonst-lärare eller lärare i trollformler! Auror skulle också vara häftigt. ![]()
25 okt, 2011 13:24 |
|
adliitam
Elev |
Auror hade ju varit en coolt jobb
![]() ![]()
25 okt, 2011 14:25 |
|
Jix
Elev |
Hm, Auror hade varit grymt häftigt..
Annars kanske trollstavstillverkare "There's no need to call me sir, professor" 25 okt, 2011 14:34 |
|
Dramione99
Elev |
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en karriär som Auror eller elitquidditchspelare...
25 okt, 2011 14:39 |
|
MajPej<3
Elev |
25 okt, 2011 15:05 |
|
Borttagen
|
Jag hade velat jobba på ministret, men inte auror, är inte så modig av mig, men det hade varit coolt att jobba som auror
27 okt, 2011 15:39 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen