Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

"Jag? En häxa?!"

Forum > Fanfiction > "Jag? En häxa?!"

1 2
Användare Inlägg
Rut Luna
Elev

Avatar


Hejsan =3 en liten ff kommer och jag hoppas att ni vill läsa den!
______
Wendy satt och tittade på Tom, hennes tvillingbror.
"Vad??", fnissade Tom och han tittade sedan ner på pappret han hade tittat på.
Klonk! Wendy tittade lömskt på Tom och tittade på samma sätt. Efter en sekund sprang de mot dörren men tvärbromsade när de såg två bruna brev med giftgrön, tunn, lutande handstil.
"What the....", muttrade Wendy och hon tog upp brevet där det stog Mrs. Wendy McAlley.. Tom gjorde samma sak. Dom öppnade breven och Wendy lutade sig över Tom's axel för att läsa hans brev.
"Kära Mr. Tom McAlley. Du har blivit antagen till Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Där får du lära dig magi men också att berhärska den. Först åker du till Diagongränden och köper trollstav och mer.....
_____
En början?

Jag är faktiskt död.

25 okt, 2011 09:34

Magiska mugglaren
Elev

Avatar


helt klart

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_mdp0d5PUoK1rxkswco1_500.gif

25 okt, 2011 17:01

EMELESEL
Elev

Avatar


Kanske skulle vara bra med en liten "presentation" av figurerna, eller iaf en resension? Jag fattade inte så mycket..

25 okt, 2011 17:21

Borttagen

Avatar


bra :3

25 okt, 2011 17:34

Magiska mugglaren
Elev

Avatar


håller med emelesel

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_mdp0d5PUoK1rxkswco1_500.gif

26 okt, 2011 12:10

Rut Luna
Elev

Avatar


Oki =3 Jag fixar de! ^^
Wendy:
Blå ögon.
Svart hår.
Fräknar.
1,59.
Tom:
Blå ögon.
Svart hår.
Fräknar.
1,57.
=3 =3 =3

Jag är faktiskt död.

26 okt, 2011 17:07

Magiska mugglaren
Elev

Avatar


var bor dom, hur bor dom, föräldrar ? och hur är dom som personer?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_mdp0d5PUoK1rxkswco1_500.gif

26 okt, 2011 17:40

Rut Luna
Elev

Avatar


Oki doki
Dom bor i en fyra i London, det är extremt städat men högljutt. Deras föräldrar heter Kathy och Seamus, Tvillingarna har fått utseendet av Kathy och ögonen från Seamus. Tvillingarna är lejon i stjärntecken och är därför livliga och utåtriktade.

Jag är faktiskt död.

27 okt, 2011 16:05

Magiska mugglaren
Elev

Avatar


okej men fortsätt nu då! jag tror det här kommer att bli bra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_mdp0d5PUoK1rxkswco1_500.gif

27 okt, 2011 18:40

Bombarda
Elev

Avatar


meer! bevakar

Kärlek till alla!

27 okt, 2011 20:19

1 2

Forum > Fanfiction > "Jag? En häxa?!"

Du får inte svara på den här tråden.