Hur uttalar du trollformler?
Forum > Harry Potter > Hur uttalar du trollformler?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
for3ver
Elev |
Edit: HAHA! Rubriken ska såklart vara "hur uttalar du trollformler?"
Ja, ta t.ex accio, hur uttalar du det? Kändes jätte konstigt nät man läste böckerna och inte riktigt visste hur det skulle uttalas. Jag säger iaf "akkio". Hur uttalar du olika trollformler? 24 okt, 2011 19:38 |
|
Borttagen
|
Jag brukar uttala dem som de säger i filmerna, så då är det förhoppningsvis rätt, haha. x3
24 okt, 2011 19:49 |
|
for3ver
Elev |
HAHA! De e ju klart...
Fast jag läste ju böckerna innan jag så dom 3 sista filmerna, så jag hade ju inte hört dom uttalas...! XD 24 okt, 2011 19:50 |
|
Borttagen
|
Men typ... brittiskt uttal. xD
24 okt, 2011 19:52
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-24 kl. 19:52
|
|
for3ver
Elev |
HAHA! xD
24 okt, 2011 19:52 |
|
linnvendela
Elev |
Som de uttalar dem i filmerna, inte som de stavas. Då låter det ju muppat!
Jaha. 24 okt, 2011 20:05 |
|
LoonyMe
Elev |
25 okt, 2011 14:01 |
|
Jix
Elev |
Jag brukar uttala det så som i filmerna..
"There's no need to call me sir, professor" 25 okt, 2011 14:13 |
|
adliitam
Elev |
Skrivet av Borttagen: Men typ... brittiskt uttal. xD this haha ![]() ![]()
25 okt, 2011 14:14 |
|
for3ver
Elev |
Expecto patronum uttlar jag [äkzpekto patronuum]!
HAHA! 25 okt, 2011 14:52 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen