Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hur uttalar du trollformler?

Forum > Harry Potter > Hur uttalar du trollformler?

1 2 3 4
Användare Inlägg
for3ver
Elev

Avatar


Edit: HAHA! Rubriken ska såklart vara "hur uttalar du trollformler?"

Ja, ta t.ex accio, hur uttalar du det? Kändes jätte konstigt nät man läste böckerna och inte riktigt visste hur det skulle uttalas. Jag säger iaf "akkio".

Hur uttalar du olika trollformler?

24 okt, 2011 19:38

Borttagen

Avatar


Jag brukar uttala dem som de säger i filmerna, så då är det förhoppningsvis rätt, haha. x3

24 okt, 2011 19:49

for3ver
Elev

Avatar


HAHA! De e ju klart...

Fast jag läste ju böckerna innan jag så dom 3 sista filmerna, så jag hade ju inte hört dom uttalas...! XD

24 okt, 2011 19:50

Borttagen

Avatar


Men typ... brittiskt uttal. xD

24 okt, 2011 19:52

Detta inlägg ändrades senast 2011-10-24 kl. 19:52
Antal ändringar: 1

for3ver
Elev

Avatar


HAHA! xD

24 okt, 2011 19:52

linnvendela
Elev

Avatar


Som de uttalar dem i filmerna, inte som de stavas. Då låter det ju muppat!

Jaha.

24 okt, 2011 20:05

LoonyMe
Elev

Avatar


Jag säger [ackio], det är väl så de säger i filmerna??

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_mailmhWTBn1rzdftio6_250.gif

25 okt, 2011 14:01

Jix
Elev

Avatar


Jag brukar uttala det så som i filmerna..

"There's no need to call me sir, professor"

25 okt, 2011 14:13

adliitam
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Men typ... brittiskt uttal. xD


this haha men jag uttalar dom också som i filmerna, innan filmerna kom ut var det förstås lite svårt haha

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi41.tinypic.com%2F2yw8h3r.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi40.tinypic.com%2F9i705k.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2F2lo3qz7.png

25 okt, 2011 14:14

for3ver
Elev

Avatar


Expecto patronum uttlar jag [äkzpekto patronuum]!

HAHA!

25 okt, 2011 14:52

1 2 3 4

Forum > Harry Potter > Hur uttalar du trollformler?

Du får inte svara på den här tråden.