Naturen - Människor är elaka :(
Forum > Off Topic > Naturen - Människor är elaka :(
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag älskar naturen. Jag får ångest av att tänka på vad vi människor har orsakat. Vi förstör världen. Vi gräver upp olja från marken, och det är ju en naturprodukt som liksom ska vara där...Sedan så tillverkar vi onaturliga föremål, som mobiltelefoner, bensin, plast m.m, av oljan. Det känns inte rätt. Tänk hur världen skulle sett ut om vi inte hade kommit på hur man byggde stora höghus, om vi inte hade uppfunnit bilarna etc. Då kanske vi skulle leva i skogen, jaga våran egen mat, skita i pengar, plocka egna kryddor, bygga våra egna små hyddor och vandra eller rida istället för att åka bil, buss eller tåg. Djuren skulle också vara lyckligare. De skulle få leva i sin rätta miljö, och inte i den miljön som vi har skapat.
Just nu sitter jag och skriver på en data som är gjord av plast, vilket är tillverkat av olja. Oljan kommer från marken, och den är faktiskt skapad av döda djur. Så ja, vem vet, just nu kanske jag sitter och skriver på en död dinosaurie. Jag är hemsk. Jag vill göra någonting åt detta, slippa min ångest, men vad kan en 13-årig liten flicka göra liksom? Med detta menar jag inte att alla människor är korkade, jag saknar bara de gamla tiderna. Världen blir "mordernare" och "mordernare" ju mer tiden går. Snart kommer både vi och djuren kvävas på grund av OSS, bara för att vi släpper ut massa koldioxid, bara för att vi är för lata för att gå... Är det bara jag som känner så här? Börja skriva med grönt om du älskar naturen! 23 okt, 2011 21:31
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-23 kl. 21:58
|
|
Borttagen
|
jag känner inte riktigt så
men jag är emot människans idiotiska, komplicerade hjärna jag ÄLSKAR naturen och är psykiskt beroende av den jag är uppväxt i närheten av stora skogar och har hatat utväxlingen som har varit dålig den fridfulla skogen är plötsligt full av människor och stora stugor där jag ALLTID gick barfota för är täckt av krossat glas mina bäste bärställen har försvunnit fisken i sjön håller på att dö ut jag saknar den stora fridfulla skogen jag spenderat ett antal somrar i 23 okt, 2011 21:45 |
|
Borttagen
|
samma här
När man gick barfota på de nertrampade jordstigarna och plockade smultron som man trädde på strån... Nu kan vi blanda lite ättiksyra och sprit, och VIPS så får vi banansmak på våra godisar. Det är hemskt 23 okt, 2011 21:49 |
|
ginny_ginny
Elev |
Det är inte bara du som känner så här. Det är fler, t.ex jag...
men det finns ju inte så mycke vi kan göra förutom att bara vara medvetna om vad vi t.ex slänger på marken, och du kan ju försöka sopsortera. Men nycke mer att göra finns det ju inte Men du måste hålla med om att datorer är fantastiska♥ Super bra tråd! Det får en att börja tänka...
23 okt, 2011 21:50 |
|
Borttagen
|
Ja, datorer är fantastiska, de gör en beroende, men vi hade inte vetat om det om ingen hade uppfunnit dem. Någon gång tycker jag att människorna ska sluta lägga näsan i blöt och bara låta tiden stanna. Vi behöver inte bli modernare än såhär. Jag tycker faktiskt till och med att vi kan gå tillbaka några generationer.
23 okt, 2011 21:54 |
|
Ginnyy
Elev |
En föreläsare i skolan sa "om du tror att du är för liten för att åstadkomma någon skillnad, tänk då på en mygga instängd i ditt rum när du sover"
Jag tycker att mänskligheten är hemsk, hur vi kan missbrukar vår planet, det ända hem vi någonsin haft eller kommer att ha. Vi är giriga och bortskämda, allt ska bara bli bättre och bättre, men det som folk ser som framgångar är egentligen neråtgångar. Men det jag tycker är allra hemskast är hur lite folk egentligen bryr sig... Vi skulle kunna rädda jorden, i alla fall komma en bra bit närmare, men folk orkar inte bry sig...
23 okt, 2011 21:55 |
|
Borttagen
|
matte är onödigt
att ha fler än ett språk är onödigt allt människan gör är onödigt jag blev kallad nazist för att jag va sur på medmänskligheten och skrev utrota mänskligheten på min bänk jag hatar människans onödigt komplicerade hjärna som jag har svårt att förstå alla djur förstår varandra men människan förstår inte dom vi har kommit så långt i vår läsutveckling att vi är avskurna från naturen vi har förlorat förmågor som djuren ständigt använder 23 okt, 2011 21:55 |
|
superman
Elev |
Eftersom vi lyckas uppfinna så mycket smart som tyvärr har lett till allt det här borde vi vara smarta nog att uppfinna en lösning. Jag tror att en lösning kommer hittas med tanke på hur många som jobbar på det, förhoppningsvis innan det är för sent.
23 okt, 2011 21:56 |
|
Borttagen
|
Ja, man får hoppas på det bästa.
Jag tycker människorna borde visa mer respekt för djuren. Så fort en människa blir påkörd av en bil kommer det upp på nyheterna, men tänk hur ofta ekorrar, fåglar och rävar blir överkörda? Nu tänker jag börja skriva med grönt för att jag älskar naturen så mycket 23 okt, 2011 22:01 |
|
Borttagen
|
glöm inte alla grävlingar och igelkottar
23 okt, 2011 22:03 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen