Skolmaten!
Forum > Off Topic > Skolmaten!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nymphadora Tonks!
Elev |
Våran skola är faktiskt rätt bra. Vi har mycket saker och vi har råd att åka på skolresa ibland. Men en sak är inte bra, skolmaten!
Att den inte är särskilt god spelar inte så stor roll jämfört med det andra. För skolan har ju trots allt inte råd att laga mat åt alla elver från förskoleklass-9, så vi får maten från ett centralkök. Men det får dom andra skolorna också i vår stad, så det kan jag inte klaga på. Men det är så att våran mat är väldigt snuskig! I potatisarna ligger det jord! Om man skär en av potatisarna på mitten ramlar det nästan alltid ut en stor jordklump, eller så är den helt svart i mitten! Så väldigt många har helt slutat äta potatisen(bl.a jag)! En sak som nästan är ännu äckligare är att vi ofta hittar långa svart hårstrån i maten! Vi kollar igenom maten jättenoga nu innan vi äter den! En gång har en tjej hittat mögel på ett av knäckebröden också! Och igår kom det värsta! Dom äldre eleverna hittade larver i korvgrytan! Jag hörde att vår skola skulle vara med på nyheterna för det, men jag vet inte om det stämmer. Så ni förstår! Man vågar knappt äta maten längre! Så himla dåligt!
22 okt, 2011 12:01 |
|
expelliarmus
Elev |
Vi äter på en vanlig restaurang där allmänheten också är välkommen! :-) Skolan har egentligen ingen koppling alls till restaurangen mer än att vi äter där och den ligger relativt nära skolan. (litet gångavstånd är det ju...) Är aldrig några lärare där osv.
22 okt, 2011 12:03 |
|
IamAK
Elev |
dom borde seriöst ändra på det genast, det borde inte vara tillåtet för er att äta sån mat... usch asså. hoppas att det ändras!
skolmaten i min skola är ganska okej, sen gillar inte jag all mat men vi har inte såna där problem i alla fall. 22 okt, 2011 12:06 |
|
Nymphadora Tonks!
Elev |
Skrivet av expelliarmus: Vi äter på en vanlig restaurang där allmänheten också är välkommen! :-) Skolan har egentligen ingen koppling alls till restaurangen mer än att vi äter där och den ligger relativt nära skolan. (litet gångavstånd är det ju...) Är aldrig några lärare där osv. Åh vad skönt!
22 okt, 2011 12:06 |
|
Borttagen
|
22 okt, 2011 12:07 |
|
luckyBella
Elev |
Våran skolmat är också jätte dålig! Skolans värsta ''maträtt'' är Tacofisk (torsk med senap, kanel och cornflakes på toppen). Skolan har t.o.m varit med i Matakuten, men det har inte hjälpt ett dugg. Västa delen är nog att skolan har råd att köpa in nya ingrindienser till bättre maträtter, men de väljer att köpa in fryst mat som de bara värmer på. Ja, vi har matstrejkat mycket!
22 okt, 2011 12:10 |
|
Ginnyy
Elev |
yummie... vår skolmat är faktiskt helt okej, inget fel på den. Dock är den vegetariska maten alltid lite ärtor med tomatsås typ... Jag är egentligen vegetarian men i skolan tvingas jag ibland att äta den vanliga maten för att kunna få i mig något /:
22 okt, 2011 12:10 |
|
Dracos Tvillingsyster
Elev |
22 okt, 2011 12:11 |
|
Borttagen
|
Skolmaten i min skola är faktiskt ganska bra, alltid vegetariskt alternativ, finns salladsbuffé, flingor för den som inte får i sig något.
22 okt, 2011 12:12
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-22 kl. 12:12
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Dracos Tvillingsyster: Den kallas för Sussis Delikatess...Men den ser ut som bajs -.-MelodyJoseph: Wat the fakk is that? 22 okt, 2011 12:12 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen