Pålägg på pannkaka?
Forum > Off Topic > Pålägg på pannkaka?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
expelliarmus
Elev |
Hej fina Mugglisar! Min mamma ska laga pannkakor till lunch idag och jag är så förbannat trött på alla "normala" pålägg som finns till pannkakor... Socker, sylt, grädde, glass, smör osv! Har ni några konstiga/annorlunda/ovanliga/sjuka pålägg till pannkakor att dela med er av!? Vilket pålägg är eran favorit?
14 okt, 2011 11:20 |
|
Cyachi
Elev |
Åh, pannkakor. ♥ Jag lagade det till min familj igår kväll, men blev tyvärr bara sylt och grädde till...
Fick jag välja vadsomhelst att ha på skulle det lätt bli bär, omnom. Hallon och blåbär, gud vad gott. En vän till mig tjatar även hela tiden om att nutella på pannkakor är det bästa som finns, och det kan ju vara värt att testa också! Känns dock mer som efterrätt än som lunch, haha. 14 okt, 2011 11:23 |
|
expelliarmus
Elev |
Ja, choklad och banan på pannkaka är riktigt gott, fast det känns som sagt mer som en efterrätt och jag vet inte riktigt hur bra näringsinnehåll det är för att orka stå sig fram tills middagen osv... Finns det något GOTT pålägg som gör att det bli mer matigt och mättande egentligen!?
14 okt, 2011 11:29 |
|
superman
Elev |
Jag har nästan alltid bara socker på, tycker det är det bästa sättet att äta pannkaka på.
Meeeeen, nutella och fluff funkar ju alltid om du har det hemma! ![]() ![]() Och blåbär, det är himmelskt gott på pannkakor. Och tjockvispad vaniljsås eller vaniljkesella! 14 okt, 2011 11:39 |
|
Cyachi
Elev |
Åh ja, banan och choklad måste vara bland den godaste kombination som finns. ♥ Men nja, annars är ju pannkakor egentligen mer efterrätt än mat, sorgligt nog. Det är bara så gott att vi äter det som mat iallafall, haha!
Crêpes är ju dock ett alternativ om man vill göra det lite matigare. 14 okt, 2011 11:45 |
|
Solu
Elev |
14 okt, 2011 11:49 |
|
ikka
Elev |
Mamma brukar äta med banan & keso, det lär väl vara bland de nyttigare påläggen (av de jag kan komma på iaf). Själv brukar jag göra på antingen glass, mosad banan eller mosad banan & grädde.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
14 okt, 2011 12:10 |
|
tyri
Elev |
14 okt, 2011 12:19 |
|
Kintsugi
Prefekt |
När jag var liten ville jag ha ytterst lite strösocker eller ytterst lite blåbärssylt eller hallonsylt på mina pannkakor - men det bästa var när mamma tillagat hjortronsylt. Idag äter jag inte ens pannkakor för det smakar bara deg och det känns inte alls bra i magen efter att ha ätit det
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 14 okt, 2011 12:20 |
|
accioron
Elev |
NUTELLA ♥
14 okt, 2011 12:23 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen