Vill bara bort.
Forum > Off Topic > Vill bara bort.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elley
Elev |
Jag är lite uppjagad nu men jag behöver verkligen hjälp och stöd. Jag gjorde rotfyllning på två tänder igår och en fasans smärta idag lite innan kl. 11.00. Så jag ringde mamma och hon fick hämta mig. I bilen ser jag att hennes ögon är smått rödsprängda men tänker inte på det. Det tar bara 1-2 minuter hem till oss från skolan med bild. Och under de två minuterna hann jag försöka tvinga mig att vara stark, bara vilja gråta tills alla tårar tar slut och att allt bara skulle vara som vanligt.
Min pappa har under en tid haft en huvudvärk som vissa dagar gjort att han inte kunnat jobba, idag var han inne och röntgade huvudet. När han åkt därifrån upptäckte de att han har en blödning i huvudet. Jag orkar bara inte med det, för något år fick han en hjärtinfarkt som hade kunnat innebära döden om vi hade varit hemma istället för i Halmstad. Han väntar nu på ambulansen som ska ta honom in till Borås igen, och mamma är utom sig av oro. Vad ska jag göra? Jag vill kunna trösta mamma, men också gråta och må dåligt. Mer vet vi inte, och det gör det inte bättre att Mamma och Pappa skulle till Göteborg och gå på Tomas Ledin idag. Och, fan, vad ska jag göra.
http://nouw.com/ellenfelixson/
30 sep, 2011 11:43 |
|
Zephyra
Elev |
jag har ingen aning vad du ska göra, det är en fruktansvärt svår situation, dock så tror jag inte att att du också får må dåligt och att du vill trösta mamma är en omöjlig kombination. Ni får finnas där för varandra helt enkelt. Kram jag håller tummarna för din pappa
Mina fotografier: http://itsjustphotos.blogspot.com/ 30 sep, 2011 11:54 |
|
Margaret
Elev |
Min pappa har haft både hjärtinfarkt och stroke(propp i hjärnan). Det är verkligen inte lätt, och jag lider med dig.
Man får försöka finnas där för varandra. Var inte rädda för att gråta tillsammans. Det kan faktiskt kännas bättre när man är två. Finns här om du vill prata med någon utomstående som varit med om samma sak. Skicka bara ett mail, om du vill, när du vill. Kram ![]()
30 sep, 2011 12:10
Detta inlägg ändrades senast 2011-09-30 kl. 13:19
|
|
Danzi
Elev |
Åh jisses, det låter inte roligt för fem öre.. hm, vet inte riktigt vad du ska göra.. men det viktigaste är åtminstone att ni finns där för varandra, du och alla i familjen. Stötta varandra och jag vet att det kan vara svårt, men försök vara glad istället och försök att smitta av dig det på något sätt. Men var dock inte rädd för att gråta ut, precis som Margaret sa så kan det kännas bättre om man är två.
Hoppas verkligen att allt ordnar sig och tveka inte att skicka ugglepost ifall du vill ha någon att prata med. ![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
30 sep, 2011 13:06 |
|
expelliarmus
Elev |
Finns här gumman, det vet du! Det bästa du kan göra just nu kan nog ingen svara på, för det bästa för dig och din familj är kanske inte det bästa för någon annan. Jag tycker att du och din mamma bara ska mysa tillsammans. Det är okej att vara ledsen.
När min mamma berättade för två år sedan att hon skulle skilja sig från min låtsaspappa (som jag förövrigt hade bott tillsammans med i stort sett hela mitt liv) så började jag gråta och jag är inte den som gråter, inte ens inför min mamma och hon är likadan. Men då började vi båda gråta och jag satt i hennes knä och vi bara grät, vi sa ingenting. Det kändes otroligt skönt efteråt. Kram, du är bäst. ♥
30 sep, 2011 13:47 |
|
MissFniss
Elev |
Skrivet av Zephyra: jag har ingen aning vad du ska göra, det är en fruktansvärt svår situation, dock så tror jag inte att att du också får må dåligt och att du vill trösta mamma är en omöjlig kombination. Ni får finnas där för varandra helt enkelt. Kram jag håller tummarna för din pappa Håller tummarna jag med!
30 sep, 2011 15:07 |
|
Celebikai
Elev |
Håller tummarna för att din pappa ska bli bra igen ♥
Det enda du kan göra just nu är att försöka trösta din mamma. Finns här för dig ♥ ![]()
30 sep, 2011 17:07 |
|
expelliarmus
Elev |
^ Det enda hon kan göra just nu är att trösta sig själv och vara en del av familjen. Det är inte barns ansvar att trösta föräldrar.
30 sep, 2011 17:12 |
|
MayoGryffindor
Elev |
Gud, det är hemskt. Men det är okej att gråta, alla gråter. Ta hand om dig själv i första hand det viktigaste är att du mår bra så du orkar fortsätta, sedan kan du ju försöka trösta och hjälpa din mamma för ni kommer behöva varandra för att ta er igenom det här. Det är även skönt att ha många vänner omkring sig som får dig att må bra och tänka lite på annat ♥
Du kan prata med mig om du vill, jag tar mig gärna an andras problem. Finns ♥ "She's buying the stairway to heaven" 30 sep, 2011 21:52 |
|
scarhead
Lärare |
Det där lät verkligen, verkligen hemskt. Jag vet inte vad du ska göra, i alla fall inte något annat än vad dom andra har sagt.
Jag håller tummarna här för dig att han ska klara sig, att han åker in hit till Borås, där jag bor, gör så jag håller tummarna lite mer... Och även om jag kan vara dålig på att trösta, så finns jag via ugglepost om du behöver prata, och du inte kan vända till mer personer just då. 30 sep, 2011 22:00 |
Du får inte svara på den här tråden.













Mugglarportalen