Failad hårfärg?
Forum > Off Topic > Failad hårfärg?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Maharajah
Elev |
Har du någonsin failat när du skulle färga håret? Jag har...
T.ex. idag. Mitt hår skulle bli mörkbrunt, eller gyllene mörkbrunt som det stod på kartongen. Det blev typ MÖRKMÖRK brunt, eller ja, jag skulle faktiskt vilja kalla det svart. I hårbotten är det mörktmörktmörkt brunt, och i topparna kolsvart.... En gång skulle jag bli blondin, slutade med att jag var totalt gul och mitt hår var helt förstört, var som syntethår... I ren panik så dränkte jag håret i hårinpackningar (detta samma dag) och mitt hår fick tillbaka sin naturliga "glans" - till min stora förvåning. Efter det skulle jag färga tillbaka till brunt, och det resulterade i att håret blev blond/brun fläckigt. Detta för att jag köpt för lite hårfärg. Nu kanske det låter som det alltid går illa för mig, men jag har hållt på med hårfärg sedan jag var 12 år, och tro mig, det har gått riktigt bra när jag har färgat med köpfärg! Har bara färgat frisör en gång, och då blev det fläckigt, så det tänker jag aldrig testa igen 26 sep, 2011 00:01 |
|
Margaret
Elev |
En gång för många år sedan när jag skulle färga mitt hår svart med en blond slinga i luggen blekte jag den först. Sedan plastade jag in den i gladpack och slängde i svart färg i resten av håret.
När färgen skulle sköljas ut blev det blonda ljusblått, och så hade jag det i några dagar. Sedan försvann det, tack och lov. Sedan har jag blekt vissa delar av håret några gånger. Typ topparna. Det slutade med att det kändes som svinto efter att jag blekt samma del 3 ggr för att få det så ljust som jag ville ha det. Detta är väl inte direkt ett färgnings-fail, men alla de senaste gånger jag färgat mitt hår har inte färgen suttit i mer än typ 3 veckor. Och då är det permanent hårfärg. Jag blir galen på det... ![]()
26 sep, 2011 00:05
Detta inlägg ändrades senast 2011-09-26 kl. 00:09
|
|
adliitam
Elev |
Jag har inte men jag är rädd att jag kommer ! jag har ljus brunt/mellan brunt hår och jag vill färga rött men jag är inte säker på om det kommer att bli bra!!!
![]() ![]()
26 sep, 2011 00:06 |
|
Borttagen
|
Mitt hår blev så skadad så jag var tvungen att raka av det en gång .____.
26 sep, 2011 00:13 |
|
Maharajah
Elev |
Margaret: Man brukar ju säga att man inte ska färga håret när man är puberteten, för då sätter den sig inte ordentligt p.g.a. hormonsförändringar eller något i den stilen. Din presentation sa dock att du var 18 år, så det var ju isåfall lite knepigt för då bör man vara ut ur det mesta.
Dock har jag hört att man kan ha fortsätta färgningsproblem t.o.m. ungefär 19 års ålder, så det blir nog bättre! 26 sep, 2011 00:17 |
|
Margaret
Elev |
Skrivet av Maharajah: Margaret: Man brukar ju säga att man inte ska färga håret när man är puberteten, för då sätter den sig inte ordentligt p.g.a. hormonsförändringar eller något i den stilen. Din presentation sa dock att du var 18 år, så det var ju isåfall lite knepigt för då bör man vara ut ur det mesta. Dock har jag hört att man kan ha fortsätta färgningsproblem t.o.m. ungefär 19 års ålder, så det blir nog bättre! Haha, jag har färgat håret sedan jag var 13-14 och då satt färgen som en smäck. Jag undrar om det kan vara så att jag färgat för mycket lager på lager, och att det är därför färgen inte sitter. Det är liksom det senaste året som det börjat hålla på. ![]()
26 sep, 2011 00:31 |
|
Borttagen
|
När jag höll på att bli vitblond så hade jag morotsfärgat hår ett bra tag eftersom jag lät det 'vila' i några veckor emellan färgningarna, haha. Var inte 'fail' egentligen eftersom det var medvetet men ändå :p.
Sedan när jag blev brunett igen så sa vissa att mitt hår hade ett grönt sken 26 sep, 2011 00:37 |
|
soratanaka
Elev |
Inte jag! Natural beauty!
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 26 sep, 2011 08:10 |
|
Danzi
Elev |
Ja typ. En gång skulle jag bli platina blond men istället blev det kyckling gult.
![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
26 sep, 2011 08:39 |
|
Enchanted
Elev |
Jag har bara slingat håret blont och det har gått bra båda.ggr
26 sep, 2011 08:47 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen