Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Konfirmation?

Forum > Off Topic > Konfirmation?

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Incendio
Elev

Avatar

+1



16 sep, 2011 22:37

Detta inlägg ändrades senast 2023-02-15 kl. 13:24
Antal ändringar: 1

childhoodlight
Elev

Avatar


Åh vad roligt det låter!

Jag är faktiskt inte konfirmerad och ska inte konfirmera mig heller - fast det beror ju på att jag inte är kristen, haha!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

16 sep, 2011 22:39

Enchanted
Elev

Avatar


^
Det är jättemånga i min årskurs som konfirmerar sig bara för att få åka på en resa till Italien, även fast de inte är kristna

16 sep, 2011 22:41

childhoodlight
Elev

Avatar


Åh jaså :-) Nej jag skulle själv inte göra något sådant för en resa, haha! Men dessutom är jag född i en muslimsk familj (... även fast alla i min familj är ateister och att vi firar påsk, jul och så vidare). Jag finner personligen ingen anledning med att konfirmera mig då jag inte är döpt eller har någon tro i kristendomen (eller någon annan religion, för den delen!)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

16 sep, 2011 22:43

Incendio
Elev

Avatar


Jag är inte heller sådär jättekristen, men jag tror på något bra efter döden osv, och så är det ju som en ''uppföljning'' av dopet
Jag tycker att det verkar jätteroligt att konfirmera mig, men lite halvdrygt att åka buss(!!!!) till Frankrike...

16 sep, 2011 22:44

superman
Elev

Avatar


Låter ju grymt med Frankrike!

Är inte kristen och så men ska gå på konfirmationskurs några möten och sen på ett påskläger. Jag gör det mest för att det är allmänbildande och intressant att diskutera livet och sådär. Sen ska jag nog inte genomgå själva konfirmationen.
avifors och jag var på första gudstjänsten/infomötet igår faktiskt.

16 sep, 2011 22:44

Borttagen

Avatar


ja jag och superman var på möte igår. vi ska gå på någon film temad kurs jag är inte kristen eller tror på något speciellt. om jag är något är jag antagligen buddist jag kommer nog bara gå på dom här mötena men inte göra självaste finalen hehe

min syrra var väldigt insatt i hela konfermation ämnet, åkte till taize typ 5 gånger och från vad jag sett och hört är det pretty awesome
mysigt liksom. man träffar människor från hela europa och typ alla verkar bara som sköna människor

16 sep, 2011 22:48

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-16 kl. 22:53
Antal ändringar: 1

Enchanted
Elev

Avatar


Skrivet av childhoodlight:
Åh jaså :-) Nej jag skulle själv inte göra något sådant för en resa, haha! Men dessutom är jag född i en muslimsk familj (... även fast alla i min familj är ateister och att vi firar påsk, jul och så vidare). Jag finner personligen ingen anledning med att konfirmera mig då jag inte är döpt eller har någon tro i kristendomen (eller någon annan religion, för den delen!)


Jag skulle heller aldrig göra det för en resa. Jag tycker också att det känns fel för mig att konfirmera mig när jag inte är kristen, jag är inte döpt heller

16 sep, 2011 22:51

Borttagen

Avatar


det här låter fel, men iallfall för vissa jag mött känns som att vissa bara gör det för presentera. dom bryr sig inte riktigt om religionen eller vad som händer efter? .__.
jag vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att jag tycker det är löjligt

16 sep, 2011 22:54

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-16 kl. 23:03
Antal ändringar: 1

Enchanted
Elev

Avatar


^
Det är massa i min skola som gör det :O Jag fattar inte varför man får presenter när man konfirmerar sig

16 sep, 2011 22:56

1 2 3 4 5

Forum > Off Topic > Konfirmation?

Du får inte svara på den här tråden.