Hungerspelen - hjälp mig!
Forum > Off Topic > Hungerspelen - hjälp mig!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginnyy
Elev |
Jag sitter nu på en lektion och ska skriva om en bok jag valt att läsa.
Jag ska bara berätta lite kort om vad det är för sorts bok och pyttelite om handlingen och genre m.m. Bara för att vår lärare ska ha koll på vad vi läser. Nu är det så att jag har valt att läsa Hungerspelen, men har ingen aning om vad den handlar om. Så snälla hjälp? Ni är bäst! ♥
16 sep, 2011 14:29 |
|
Elley
Elev |
Jag hinner inte förklara nu, men kolla här:
http://www.bokus.com/bok/9789170016981/hungerspelen/ Hoppas det kan hjälpa dig lite i alla fall
http://nouw.com/ellenfelixson/
16 sep, 2011 14:33 |
|
Ginnyy
Elev |
16 sep, 2011 15:11 |
|
cannedcorn
Elev |
Hungerspelen är den bästa boken som finns (efter HP) ♥
Om du behöver hjälp med något mer så kan du bara skicka PM, jag har läst den massa gånger :d
16 sep, 2011 15:14 |
|
Elley
Elev |
16 sep, 2011 15:18 |
|
Maharajah
Elev |
Jag har samma problem med samma boook :*O
16 sep, 2011 15:21 |
|
Borttagen
|
LÄS DEN!
Den är så fett fett fett bra - och i princip omöjlig att förklara... 16 sep, 2011 16:42 |
|
Borttagen
|
Läs den
Den utspelar sig några hundra år in i framtiden, i det som en gång var USA. Varje år skickas 24 ungdomar, en pojke och en flicka per distrikt, till en arena. Spelet är enkelt, det går ut på att överleva längst. Katniss Everdeen kommer från distrikt 12, ett av distrikten med minst antal vinnare. Hon blir utvald till att representera distrikt 12. Är inte 100 % på genren, det är ju ingen science fiction, dystopisk överlevnad kanske? Den är bäst på engelska, jag gillar inte riktigt översättningen 16 sep, 2011 16:55 |
|
Danzi
Elev |
Skrivet av Borttagen: This!Läs den Den utspelar sig några hundra år in i framtiden, i det som en gång var USA. Varje år skickas 24 ungdomar, en pojke och en flicka per distrikt, till en arena. Spelet är enkelt, det går ut på att överleva längst. Katniss Everdeen kommer från distrikt 12, ett av distrikten med minst antal vinnare. Hon blir utvald till att representera distrikt 12. Är inte 100 % på genren, det är ju ingen science fiction, dystopisk överlevnad kanske? Den är bäst på engelska, jag gillar inte riktigt översättningen ![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
16 sep, 2011 16:58 |
|
Ida S
Lärare |
Fantastiskt bra bokval ni gjort
"we live together, and harry does all the cooking." 16 sep, 2011 17:02 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen