Musiksmak?
Forum > Off Topic > Musiksmak?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ladusvalan
Elev |
Vad har folk för musiksmak? Själv gillar jag en del blandade grejer som The Beatles, Veronica Maggio, Hoffmaestro, John Mayer, Jason Mraz, Regina Spektor, Tingsek och Billy Joel m.fl.
Är det någon som kanske gillar liknande musik som jag, och som har nåt bra tips på annan musik som har lite samma stil? Jag skulle vilja ha lite bra musik-tips, så att jag kan utöka min musik-lista... 4 aug, 2011 10:16 |
|
Borttagen
|
Gillar allt möjligt blandat. Men några favoriter är; Kent, Broder Daniel, Placebo, Håkan Hellström, The Used, Billy Talent, Cute is what we aim for, The Cure, mm. Orkar inte rabbla upp alla, men som sagt jag gillar de mesta stilar (utom rap och rnb).
Det går dock i perioder, men överlag så är Kent det bästa bandet, according to me. 4 aug, 2011 10:20 |
|
expelliarmus
Elev |
4 aug, 2011 11:21 |
|
Ginnyy
Elev |
Väldigt blandat. Favoriter är Simple Plan, Good Charlotte, Panic! at the disco, Fall out boy. Men älskar typ Bruno Mars och Enrique Iglesias. Sen är jag otroligt svag för nästan all Starkids musik (ni vet de som har gjort bl.a. A Very Potter Musical). Och Darren Criss röst gör mig knäsvag...
A blandat var det.. hehe
4 aug, 2011 11:23 |
|
Borttagen
|
Håkan Hellström, Pete Doherty, Katie Melua, The Automatic, The Beatles, Rolling Stones, Joss Stone, Emilie Autumn, Amy Winehouse, Adele, The fray, Nancy Sinatra, Desmond Dekker, Toots & Maytals, Bob Marley, The Eagles, Supertramp, Veronica Maggio, Beyonce, Simon & Garfunkel, Paramore, Lykke Li, Primus, Nirvana, Queen, Trivium m.m....
Jag glömde panic! at the disco, Korn, Celine Dion. Allt från jazz till hårdrock. Indie, soul, blues ♥ 4 aug, 2011 11:28 |
|
Borttagen
|
4 aug, 2011 11:38 |
|
kinshaw
Elev |
Jag är typ en "allätare", har en blandad musiksmak.
Danny/E.M.D, Skillet, Van Canto, Kamelot, Evanescence, Katy Perry, Three Days Grace, Nick Pitera, Dead by April, Nightwish mfl. ![]()
4 aug, 2011 11:46 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Lite av varje, i olika perioder
Lyssnat mycket på genom åren men som tas fram lite random numera: Iron Maiden, Smokie, Nightwish, Within Temptation, Evanescence, Mando Diao, Takida, The Sounds, Tokio Hotel, MCR, Good Charlotte, Green Day, Simple Plan, Paramore, Avril Lavigne, Linkin Park, The Rasmus. Lyssnat på senaste åren, sedan 2009 egentligen: Youtube-covers, tubers egenskrivna och komiska låtar relaterade till HP, Super Mario m.m., Lady Gaga, Paramore, Iron Maiden (när nya albumet kom), Tokio Hotel (när nya albumet kom och bandet spelade i Göteborg), Jersey Boys (Go musikal med go musik), Oliver! (musikalen), Les Misérables (musikalen ♥) och mp3-musiken som funnits med sedan EVIGHETER. Jag är sämst på musik för jag laddar inte ner och ids inte ha igång musiken när det hela tiden dyker upp roliga youtubeklipp där folk pratar. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 4 aug, 2011 13:15 |
|
superman
Elev |
Min topplista på spotify ser ut så här:
Coldplay Eminem Lykke Li Death Cab for Cutie Kent Markus Krunegård sen lyssnar jag även väldigt mycket på Beatles och Feltbeats men deras låtar finns ju inte på spotify. Topplistan för låtar: Eminem - Beautiful Michael Cera & Ellen Page - Anyone Else But You Hot Hot Heat - Middle Of Nowhere Lykke Li - Little Bit Eminem - Won't Back Down Lykke Li - Paris Blue Så jag tror att det är det typ 4 aug, 2011 13:54 |
|
Borttagen
|
Metal
4 aug, 2011 14:51 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen