Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]

Forum > Fanfiction > Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]

1 2 3 ... 13 14 15
Användare Inlägg
:WP:
Elev

Avatar

+2


Titel: Draco Malfoys första år på Hogwarts!
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Färdigskriven: Nej
Beskrivning: Draco Malfoy har vuxit upp med att höra på sin pappa Lucius hur en Malfoy är, att inte umgås med smutsskallar och blodsförrädare. Men till en början går det bra tills Draco träffar den underbara Emie Weasley, släkt till Familjen Weasley..kan han inte göra annat än låta ödet bestämma


Kapitel 1 :


Draco stod på sitt rum och tog en sista titt i kofferten för att kolla att han hade packat ner alla sina saker innan han stängde den. Han var på väg ut ur sitt rum när han hörde sina föräldrar gräla – igen.
Han hörde sin mammas sorgsna röst skrika och hans pappa skrek tillbaka.
Inte nu igen , tänkte Draco. Det var ingen idé att gå ner så han satte sej på sin koffert och väntade, till sist började det lugna ner sej lite och hans pappa ropade:
-Draco! Tåget går snart, vi måste hinna fram till Kings Cross i tid !
Draco gick ner för trappan och släpade kofferten efter sej, hans pappa tog hans koffert och samtidigt han tog i handtaget på den såg Draco en blek svart figur på hans vänstra handled det såg ut som en tatuering som höll på att blekna, hans pappa märkte att Draco kollade på den så han drog snabbt ner jackärmen för att dölja den. Draco visste att det inte var någon idé att fråga var det var, för det hade han redan gjort 100 tals gånger men aldrig fått nåt riktigt svar.
-Lucius? Han är gammal nog att veta, sa Dracos mamma i en svag viskning.
-Vi har inte tid nu, Narcissa..vi blir sena.
Dracos mamma kollade på sin son och det blänkte i hennes ögon .
-Min Draco , tänk att min son har blivit så stor .
-Kom nu Draco! Vi måste åka, sa Lucius med hög röst.
Draco kollade på sin mamma en sista gång och vände sej sedan om och gick efter hans pappa.
-Kan man inte få en kram innan du åker? Sa hans mamma lågt.
Draco kollade på sin far som blängde på både Draco och Narcissa.
-Han är faktist 11 nu, han är ingen liten pojke längre! Röt Lucius.
Draco sträckte på sej, och sa:
-Pappa har rätt, jag är ingen liten POJKE längre.
Han såg hur en tår rann ner för hans mammas kind, egentligen ville han bara springa fram och ge henne en sista kram innan han åkte iväg. Han kollade upp på sin far som väntade otåligt . Men Draco sprang till sist fram till sin mamma och gav henne en kram, det var så skönt att känna hennes värme och rarhet, han pappa hostade till. Draco släppte taget om sin mamma och sa ”Hejdå”.

Var början bra?

14 jul, 2011 23:53

Borttagen

Avatar


ja!

15 jul, 2011 00:00

:WP:
Elev

Avatar


bra det kommer mer i morrn kanske

15 jul, 2011 00:08

Borttagen

Avatar


yes!

15 jul, 2011 00:10

sweetfia
Elev

Avatar


Början var jätte bra

15 jul, 2011 00:23

Borttagen

Avatar


Början var jättebra! hoppas nästa del också blir bra!

15 jul, 2011 00:26

:WP:
Elev

Avatar


Tack !

15 jul, 2011 00:53

Borttagen

Avatar


Hoppas nästa kapitel kommer snart!

15 jul, 2011 01:06

EmilySwann
Elev

Avatar


Bra

MoonChiild, JuliaE & mine är AWESOME! :D ?

15 jul, 2011 01:21

:WP:
Elev

Avatar


okej Här kommer mer:


En stund senare stog han på Kings Cross med sin pappa och trängdes bland massa folk, han såg en rödhårig pojke som var i samma ålder som honom och två äldre tvillingbröder som stod jämte honom. Tillsammans med dom rödhåriga barnen stod en ganska kort lite mullig kvinna med orange hår och höll en liten flicka i handen som också var rödhårig. Mamman kramade om sina söner och dom såg väldigt lyckliga och snälla ut tyckte Draco , men så kom han på en grej som hans pappa hade berättat för honom. Han frågade:
-Pappa, är det där Weasleys? Och nickade åt den rödhåriga familjen.
-Japp där har vi dom, äckliga blodsförrädare och dom har bara fler barn än dom har råd med.
Draco visste vad hans far pratade om, han hade berättat allt om Weasleys och många fler trollkarlsfamiljer. Det kom fram två stora män till Dracos pappa och jämte dom stod två storväxta pojkar.
-Draco , det här är mina vänner Crabbe och Goyle samt deras barn Vincent Crabbe Och Gregory Goyle , dom ska också börja sitt första år på Hogwarts och vi hoppas att ni blir bra vänner.
Draco kollade på Crabbe och Goyle som hälsade , och Draco hälsade tillbaka.
Det var dags att stiga på tåget nu , Draco gick iväg tillsammans med Crabbe och Goyle och hittade en ledig kupé. Dom började prata om allt möjligt.
-Vilket elevhem tror ni att ni kommer hamla i ? Frågade Crabbe.
-Slytherin såklart, Hela vår släkt har gått där och pappa berättade att det vore en skam om jag hamla i ett annat elevhem. Ni då? Skröt Draco
-Slytherin .. våra pappor har också gått där, sa Crabbe och Goyle .
-Våra pappor gick i samma klass när dom gick på Hogwarts, sa Goyle.
Nu förstod Draco varför hans pappa ville att han skulle bli kompis med Crabbe och Goyle.
-I Slytherin slipper man åtminstonde äckliga små smutsskallar. Sa Draco med ett hånflin.
Fast i själva verket så tyckte han inte att det spelade nån roll om man var mugglarfödd eller Helblod, eller blodsförrädare men hela hans släkt har rent blod i sej så hans far hade berättat att det vore förfärligt att bli vän med mugglarfödda, blodsförrädare eller liknande. Men Draco skulle aldrig våga tala om vad han tyckte om den saken.

15 jul, 2011 10:23

1 2 3 ... 13 14 15

Forum > Fanfiction > Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]

Du får inte svara på den här tråden.