Jag kom och tänka oå en sak..
Forum > Harry Potter > Jag kom och tänka oå en sak..
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Karo
Elev |
*varning för spoilers!*
.. som påminner mig lite om inlägget att Harry och Draco skulle vara släkt. Harry är en av Peverells ättlingar eller vad det kallas och det var Mervolo också och Voldermort är Mervolos dotterson så han och Harry är typ jätte jätte avlägsna släktingar? Eller är kanske alla trollkarlar och häxor släkt med varandra..? 22 maj, 2010 12:45
Detta inlägg ändrades senast 2010-05-26 kl. 15:37
|
|
Oskan
Elev |
De flesta trollkarlar är släkt med varandra på långt håll...
Man får inte reda på exakt hur de är släkt, de brukar stå "many generations" i mellan på de släktträden jag sett, högt upp i släktträden. Men Sirius är t.ex. släkt med Malfoys... "May the force be equal to mass times acceleration" 22 maj, 2010 12:53 |
|
Salem
Lärare |
22 maj, 2010 12:59 |
|
leumas
Elev |
yey bara Ravenclaware hitils
22 maj, 2010 15:59 |
|
Oskan
Elev |
Skrivet av Salem: spoilervarning! :o, det dära visste inte jag -.- Vf skulle jag behöva man behöva varna om spoilers för det? Harry Potter 7 släpptes för 2½ år sedan och spoilervarningar på de största Harry Potter fan sidorna är borta sen länge och förresten skrevs det inte någonting om det sjuan, utan i femman när Harry såg familjen Blacks släktträd och pratade med Sirius. Så eftersom det är femman som släpptes 03, så krävs det ännu mindre spoilervarningar på den. Du är medlem på en Harry Potter sida och böckerna släpptes för ett bra tag sedan, alltså får du skylla dig själv att du snubblar över sådan information. Förresten så var inte det här så farligt, det har ingen större betydelse i Harry Potter böckerna, förutom då att trollkarlssläktet är litet och därför också gifter sig med mugglare för att inte utrotas. Hagrid nämner något om det också i tvåan när Malfoy kallade Hermione smutsskalle... "May the force be equal to mass times acceleration" 22 maj, 2010 17:01 |
|
Cyachi
Elev |
Måste hålla med Oskan här.
(Och var tvungen att förstöra ravenclaw-mönstret 22 maj, 2010 18:19 |
|
Salem
Lärare |
Skrivet av Oskan: Skrivet av Salem: spoilervarning! :o, det dära visste inte jag -.- Vf skulle jag behöva man behöva varna om spoilers för det? Harry Potter 7 släpptes för 2½ år sedan och spoilervarningar på de största Harry Potter fan sidorna är borta sen länge och förresten skrevs det inte någonting om det sjuan, utan i femman när Harry såg familjen Blacks släktträd och pratade med Sirius. Så eftersom det är femman som släpptes 03, så krävs det ännu mindre spoilervarningar på den. Du är medlem på en Harry Potter sida och böckerna släpptes för ett bra tag sedan, alltså får du skylla dig själv att du snubblar över sådan information. Förresten så var inte det här så farligt, det har ingen större betydelse i Harry Potter böckerna, förutom då att trollkarlssläktet är litet och därför också gifter sig med mugglare för att inte utrotas. Hagrid nämner något om det också i tvåan när Malfoy kallade Hermione smutsskalle... Aa, men det finns ju vissa som inte läst så mycket än, man kan ju iallafall varna lite...
22 maj, 2010 18:41 |
|
leumas
Elev |
nä Skrivet av Salem: Skrivet av Oskan: Skrivet av Salem: spoilervarning! :o, det dära visste inte jag -.- Vf skulle jag behöva man behöva varna om spoilers för det? Harry Potter 7 släpptes för 2½ år sedan och spoilervarningar på de största Harry Potter fan sidorna är borta sen länge och förresten skrevs det inte någonting om det sjuan, utan i femman när Harry såg familjen Blacks släktträd och pratade med Sirius. Så eftersom det är femman som släpptes 03, så krävs det ännu mindre spoilervarningar på den. Du är medlem på en Harry Potter sida och böckerna släpptes för ett bra tag sedan, alltså får du skylla dig själv att du snubblar över sådan information. Förresten så var inte det här så farligt, det har ingen större betydelse i Harry Potter böckerna, förutom då att trollkarlssläktet är litet och därför också gifter sig med mugglare för att inte utrotas. Hagrid nämner något om det också i tvåan när Malfoy kallade Hermione smutsskalle... Aa, men det finns ju vissa som inte läst så mycket än, man kan ju iallafall varna lite... vilken bok är du på??? 22 maj, 2010 19:00 |
|
Cyachi
Elev |
Haha, vadå "nä"?
22 maj, 2010 19:38 |
|
leumas
Elev |
som i nä, du bröt mönstret
22 maj, 2010 20:22 |
Forum > Harry Potter > Jag kom och tänka oå en sak..
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen