Vem är du?
Forum > Off Topic > Vem är du?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Det skulle vara kul att veta lite background-information om alla er mugglisar, så jag tänkte att man kunde skriva lite om sig själv här! Det behöver inte vara något långdraget, och ni väljer själva vad ni vill dela med er av. Tycker också det skulle vara kul om fler ville lägga in bilder i bild-tråden (http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=3448#forum.php?topic=3448 ), skulle gärna vilja veta hur ni bakom dataskärmen ser ut.
Jag börjar väll med mig själv. Jag heter Frida, är 16 år och bor i en stad i Dalarna; Säter, som är känt för sitt psyksjukhus som fanns här på 1900-talet. Jag är ganska självständig och gillar utmaningar, men ibland ger jag upp för lätt. Hatar matte och alla NO-ämnen utom biologi, är pratglad, gillar att träffa nya människor; dock gillar jag inte folkmassor. Så, vilka är ni?! 2 jul, 2011 14:28 |
|
childhoodlight
Elev |
Jag heter Jasmin och är 14 år; fyller 15 den 25e December. Jag är född i Umeå, men är uppväxt och bor i Linköping. Jag älskar att uttrycka mina känslor i konst, alltså i bild, men jag spenderar även mycket tid på att skriva. Jag är väldigt målmedveten och ambitiös, om jag vill nå en gräns eller få någonting så brukar jag aldrig ge upp, och detta leder även till att jag är väldigt envis. Jag älskar att argumentera (vilket några kanske har märkt, hehe...) men för det betyder det inte att jag har någonting emot personen jag argumenterar med, därför kan jag bli riktigt störd när personen i fråga börjar med personangrepp och kränkningar. Jag är väldigt pålitlig och brukar alltid sätta mina vänner före mig själv, vilket både har sina för- och nackdelar. Jag hatar att vara ensam en lång tid, ogillar småkryp, falska människor, när folk skriver om en på nätet (till exempel på forum, bloggar, facebook) och det är uppenbart att det är riktat mot en själv/en annan person, när folk inte kan konfrontera personerna de har problem med och när det blir allt för stökigt här. Jag kan lätt bli stressad vilket inte är bra på något sätt alls, och det är någonting jag vill ändra på. Musik är någonting jag älskar; som plåster för själen, really, kan inte klara mig utan musik. Alls. Lyssnar mest på rock och indie. Någonting annat jag inte kan klara mig utan är böcker, jag läser ständigt.
That's it, I guess ~
2 jul, 2011 14:36
Detta inlägg ändrades senast 2011-07- 2 kl. 14:47
|
|
Elley
Elev |
Jag heter Ellen och är 12år (fyller den 2 januari), förutom Harry Potter r jag ett stort fan av Hollywood Undead, My chemcal Romance och Black Veil Brides. Jag är en person som älskar att skriva, skriver nästan allt, men framförallt fanfictions och rollspel
Haha... blev ganska mycket, men kan inte beskriva mig kortfattat x)
http://nouw.com/ellenfelixson/
2 jul, 2011 14:40 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Gör det som en lista, inte lika jobbigt att läsa då.
Kallas: Vickan/Vicky/Vicki/Vicke/Vic Ålder: 20 år Bor: Göteborg (Uppvuxen i Kode, Ytterby och Kungälv) Längd: 177,6cm Hårfärg: Blont egentlige men föredrar röda nyanser Familj: Mamma och pappa med respektive, brorsan och 12st styrsyskon/fd styvsyskon Studerat: Till motorman på Sjöfartsgymnasiet i Skärhamn Jobbar: i maskinrummet på passagerarfartyg Städer jag gillar: Luleå, Göteborg, London Platser jag gillar: Klippiga havsområden, havet, GöteborgsOperan och teatrarna i London Favoritmat: Pasta med en lax- och spenatgratäng Favoritfärg: Marinblå, Vinröd, Svart Favoritskor: Converse Favoritämnen i skolan (genom alla tider Favoritböcker: Sagan om klanen Otori, Harry Potter, Percy Jackson, SoR, Millennium-trilogin och Tracys hämnd Favoritförfattare: JK Rowling, John Green, Lian Hearn (författarnamnet) och Rick Riordan Favoritmanga: Naruto, Bleach, Black Cat Favoritanimé: Bleach, Beyblade, Sailor Moon, Pokémon favorit-vloggers: Hank och John Green samt Kristina Horner, Kayley och Hayley från fiveawesomegirls. Namn jag gillar: Dakota, Ronja, Vincent, Sebastian, Molly, Casper Framtidsdrömmar: Resa i Asien (framförallt Nya Zeeland, Japan, Kina och Ryssland). Segla med Ostindiefararen Götheborg till London och USA 2012-2013 samt gå in och studera på högskolan igen. Men till vad? Jag vill söka mig in på ämnen som rör miljöfrågor, men om jag slutar upp som marinbiolog eller någon kontorsnissa som arbetar med rederiers miljöpolicys återstår att se. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 2 jul, 2011 14:46
Detta inlägg ändrades senast 2011-07-16 kl. 03:42
|
|
Wingardium Leviosa
Elev |
Jag heter Louise och är 15 år. Såklart älskar jag Harry Potter, och annars gillar jag Lilla huset på prärien, ehe. Det är faktiskt bra. :c Jag tycker om en massa böcker, just nu är Flyga drake och Boktjuven favoriter förutom HP. Annars tycker jag om passionsfrukt, Sims 3, att rita och skriva, att sova länge (jag vaknade typ nyss), att gå omkring i bibliotek eller bokaffärer och mer som jag inte kommer på nu. Jag tycker inte om Umbridge, min idrottslärare, de flesta på min skola, typ hela min skola, idrott, matte och pyttipanna. Anledningen till att jag inte gillar min skola är för att alla som går på den är bönder (den ligger i ett litet samhälle på landet med ca tusen pers). Alla dessa bönder är mycket konservativa och tycker inte om invandrare, homosexuella eller folk som helt enkelt inte passar in hos dem. Fast okej, det finns bra människor också, och många lärare är jättebra och så. Men jag vill ändå därifrån, jag ska gå på gymnasiet i Lund har jag bestämt mig för. Bara ett år kvar. C:
Mina favoritämnen i skolan är engelska, spanska, svenska, samhällskunskap, historia och bild. Och nu kommer jag inte på mer att skriva så eh.
2 jul, 2011 14:59 |
|
TheBoggart
Elev |
Jag heter Alice, är 17 år och bor strax utanför Göteborg. Jag är 1.66 cm har mörkblont hår och blåa ögon. Jag är kvartstysk jude på min pappas sida men min familj är inte religiösa. Jag ska börja andra ring på gymnasiet i höst. Läser estet-teater. Jag har spelat teater sen jag var 8 år och älskar det fortfarande. Jag är för snäll vilket kan vara väldigt dåligt ibland. Jag dras till allt kreativt. Jag älskar konserter och mitt favoritband är the Beatles. Jag är förälskad i New York men vill bo i London. Att läsa är det bästa som finns enligt mig, sen gillar jag att dricka te. Massor av te.
Oh, och mina favorit ämnen i skolan är teater, engelska och historia.
2 jul, 2011 16:01 |
|
tomtesnodd
Elev |
Jag heter Emma och är 15 år. Jag är väldigt lojal och pålitlig. Får ofta höra att jag är en god vän och "klippan som står i alla väder". Har däremot väldigt svårt för att lita på och öppna mig för andra människor. Jag vet betydligt mer om mina kompisar än vad de vet om mig. Jag håller ofta inne mina egna känslor.
Jag är ganska ambitiös och gillar att lära mig saker. Jag är lite av en perfektionist och jag försöker alltid göra mitt bästa, både i skolan och till vardags. Jag är väldigt intresserad av samhällsfrågor och jag älskar att diskutera och argumentera. Jag är inte rädd för att ta ställning, men jag försöker alltid förstå hur andra tänker också, och se från en annan synvinkel. Jag hatar rasister, mobbare och när folk inte kan inse deras egna misstag. Jag gillar inte skaldjur och jag är super duper rädd för maneter. Jag gillar att vara kreativ. Jag älskar musik, fotografi, att baka, skriva och att skapa saker. Närmast hjärtat ligger dansen, hip hop. Det är det jag brinner som mest för. "It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities" 2 jul, 2011 16:26 |
|
pettit
Elev |
jag heter linn jag fyller 13 6 juli jag har typ svart hår vissa tycker väldigt mörkbrunt jag är 1.63 cm lång och har ingen speciell kädstil
jag är född i kina och blev addopterad till sverige vid 1 års ålder uppväxt i stockholm och älskar musik bästa bok böckeralla HP ,the host bästa musik PARAMORE,colplay godast drickacalpis typ youghurt dryck godast maträtt mormors pankakor you built up a world of magic because your real life was tragic //paramore 2 jul, 2011 17:10 |
|
Margaret
Elev |
Jag heter Sanna är 17 år; fyller 18 om ett par månader. Pluggar textkommunikation på medieprogrammet på en skola i Stockholm.
På fritiden tycker jag om att skriva - jag skriver hela tiden, allt från fanfictions och noveller till romaner. Jag spelar även gitarr och sjunger samt gillar att fotografera. Jag är även väldigt intresserad av kunglig historia... Och att läsa böcker naturligtvis. Musik är också något som står mig varmt om hjärtat och bandet Tokio Hotel betyder det där lilla extra. Annars kan jag lyssna på nästan vad som helst, allt från Regina Spektor, till Lady Gaga till Black Veil Brides och Escape the fate. Hip-hop är dock en genre där majoriteten av musiken är något jag verkligen inte klarar av att lyssna på. ![]()
2 jul, 2011 17:41 |
|
Hotissue
Elev |
Jag älskar att dansa till dancehall och reggaeton. Och förutom det så älskar jag att lyssna på svensk hiphop med tunga texter som man känner igen sig i. Jag är född och uppväxt i Botkyrka, en förort till Stockholm och aa.. trivs här väldigt bra Jag har väldigt svårt att hitta motivation till att göra saker, men när jag väl hittar den så ger jag 100% och avslutar vad jag påbörjat. Jag älskar allt som har med utseendet att göra. Kläder, smink, naglar, hår osv. Så när jag tjänat ihop pengar så bränner jag det till 98% på utseendet. Resterande 2% köper jag kanske en bok... någon gång, eftersom att jag älskar att läsa. Jag har en svart katt som heter Majsen, som är två år gammal haha. Och en pojkvän som för tillfället avtjänar ett kortare straff i fängelse . Jag bor tillsammans med min mormor som betyder världen för mig och aah.. jag har väldigt svårt för nya människor, eftersom att jag blir "blyg". Inte blyg direkt, men kommer bara inte på vad jag ska säga och bryr mig inte heller. Så jag har svårt att skaffa nya bekantskaper. Detta är något som dock börjat visa sig det senaste året. Jag gillar inte potatis, ärtor, rasism, falska människor eller översittare. Och jag har väldigt svårt för nästan all typ av rock (eller liknande genrer). Jag gick 1,5 år på Hotell & Restaurangprogrammet, men kom på att det inte var något för mig. Så jag börjar om till hösten på Samhällsvetenskapliga programmet med folk som är 2 år yngre än mig. Det finaste jag vet är riktigt solbrun hy, så jag är solbrun året om. Var solarietorsk i ett år, men har nu gått över till brun utan sol eftersom att det är billigare och jag fick reda på att vi har hudcancer i familjen D: HAHAAHAH aaaa få se vem som orkar läsa boken om mig ♥
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
2 jul, 2011 22:44 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen