Louis Weasleys första år på Hogwrtas (SV)
Forum > Fanfiction > Louis Weasleys första år på Hogwrtas (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alsun
Elev |
Titel: Louis Weasleys första år på Hogwarts.
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittils: 1 Färdigskriven: Nej Rating: G skulle jag nog säga. Beskrivning: Louis Weasley, son till Bill och Fleur Weasley, ska börja på Hogwarts samma år som Albus Potter. Mycket händer på Hogwarts det året... Låter det intressant?
20 jun, 2011 23:34 |
|
luckyBella
Elev |
20 jun, 2011 23:54 |
|
Alsun
Elev |
"Louis. Dy vet vilken dag det är! Dags att gå ypp..." Sade en mjuk röst i hans öra. Louis Weasley vänder på huvudet, men kommer snabbt på att det faktiskt är en speciell dag. Det var den 1 September 2017, dagen då han skulle börja på Hogwarts. Han satte sig snabbt och kraftigt upp, så snabbt att hans mamma Fleur nästan ramlade av hans säng.
"Å, vilken fart du fick plötsligt!" Skrattade hon. Louis rusade upp. "Hur mycket är klockan, mamma?" Frågade han nervöst. Hans mamma skrattade. "Klockan är bara halv 7, älskling, men jag tänkte att det alltid är bra att vara ute i god tid. "Helt rätt, mamma!" Log Louis samtidigt som han rufsade till sitt redan rufsiga rödblonda hår. Han ansågs av många vara mycket vacker. Han hade som sagt rödblont, rufsigt hår, mörkblå ögon och en spetsig näsa. Han var ganska lång och smal. Han nästan rusade ner till köket där de andra i hans familj åt frukost. "Godmorgon Louis, nervös?" Sade hans pappa, Bill, som med hjälp av sin trollstav bredde på smör på ett dussin mackor. "Det kan man säga... Victoire, är det kul på Hogwarts?" Victoire var Louis äldre syster, hon skulle börja sitt sjunde, och sista, år på Hogwarts och nu skrattade hon ett skratt som var kusligt likt hennes mammas. "Kul? Det är fantastiskt! Men väldigt svåra lektioner, och Peeves är grymt jobbig, och Slytherineleverna är idioter och spökena kan vara lite läskiga och..." "... Det räcker Victoire. Hogwarts är fantastiskt, jag vet att du kommer trivas. Och dessutom är inte alla Slytherinelever idioter. Men Louis, akta dig för Peeves i början, det råder till och med jag dig." Sade Bill med en blinkning. "Hogwarts är underbart, Louis. Du behöver inte oroa dig." Sade Dominique, som skulle börja fjärde året på Hogwarts. Både Victoire och Dominique var i elevhemmet Gryffindor... Resan till Kings Cross Station tog ett par timmar. "Okej Louis, gå bara igenom den där väggen, så kommer du till stationen. Vi kommer precis efter dig." Log pappa Bill. Jag tog ett starkt tag om min vagn och styrde mot väggen. Ingen krasch kom och Louis såg för sjunde gången i sitt liv Hogwartsexpressen, men för första gången skulle han åka med den. Detta var bara kort för att visa ungefär hur jag kommer skriva. I nästa avsnitt börjar Louis på Hogwarts skola för Häxkonster och Trolldom. Tycker ni om det?
21 jun, 2011 17:12 |
|
Phoenix Feather
Elev |
Mer
Lockman. 17 maj, 2013 20:57 |
Forum > Fanfiction > Louis Weasleys första år på Hogwrtas (SV)
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen