Öppet rollspel, Röda-Vita rosen
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet rollspel, Röda-Vita rosen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kaylin
Elev |
Hej! St finns en sån här klubb, men jag tänkte att man kunde göra som ett rollspel av röda vita rosen. Problemet är att man måste koma överens med de andra i sitt lag, om massa fuffens, så de andra kan kika in på deras tråd, men det här blir inte röda vita rosen, för att det blir Röda-Blåa-Gula-Gröna rosen. Så man startar ett högkvarter på ens eget elevhem! Och då kan man inte kolla på de andras högkvarter.
För er som inte vet vad röda-vita rosen är så kan ni trycka på spoilern här v Spoiler: Tryck här för att visa! Om man ska gömma stormumriken, så ska man gömma den i ett forum, och då kan det se ut så här: Ja, Det var jättekul! [stormumrik] *Kastar en tårta på närmaste person* Bara som exempel. ^ När man gömmer stormumriken någonstans ska man ha kommit överens med sitt lag vart man ska gömma den, och det är Ledaren som bestämmer vem i laget som ska gömma den. Man ska dock inte gömma den i ett elevhem. Man ska också skriva en ledtråd (ledaren får nog göra det) om vart man ska gömma stormumriken. Vet inte om ni vil ha ett rollspel, med karaktärer, och en handling, eller bara som en vanlig lek, men karaktärer får ni faktiskt ta och göra! Om ingen har något emot att jag är ledare för röda rosen, (okej, ingen skrev något, på en sekund! Jag är ledare för röda rosen!) så är jag det. Regler Spoiler: Tryck här för att visa! Rosornas lag Spoiler: Tryck här för att visa! Mall till karaktärer: Spoiler: Tryck här för att visa! Karaktärer Spoiler: Tryck här för att visa! Taggar Spoiler: Tryck här för att visa! Sorry, om ni inte ville bli taggade, men kompensera gärna med att tagga några andra!! Om ni inte förstår, eller om något är otydligt, så skriv till mig, så förklarar/ändrar jag, om det går! Go Fuck yourself you damn cereal 6 jan, 2016 23:42
Detta inlägg ändrades senast 2016-01-10 kl. 14:35
|
|
Borttagen
|
Jag går gärna med och är gärna ledare för Gula rosen om ingen har nått emot det
Och om ni söker förklaringar kan det vara ett råd att titta på kalle blomkvist filmer som finns eller läsa kalle blomkvist böckerna som finns. För det är därifrån hela rosorna grejen kommer ifrån Och glöm inte att man ska kunna lämna en ledtråd till de andra lagen för det står i stan reglerna för rosorna Stanregler som nämns för rosorna * Ledtråd till motståndarna * Inte slå sina eventuella fångar får andra lag Ja det är dom jag kommer ihåg 7 jan, 2016 00:21 |
|
Kaylin
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag går gärna med och är gärna ledare för Gula rosen om ingen har nått emot det Och om ni söker förklaringar kan det vara ett råd att titta på kalle blomkvist filmer som finns eller läsa kalle blomkvist böckerna som finns. För det är därifrån hela rosorna grejen kommer ifrån Och glöm inte att man ska kunna lämna en ledtråd till de andra lagen för det står i stan reglerna för rosorna Stanregler som nämns för rosorna * Ledtråd till motståndarna * Inte slå sina eventuella fångar får andra lag Ja det är dom jag kommer ihåg Tack! Kan du tagga några?? Och göra en mall?? Vill du att det ska vara ett rollspel?? Go Fuck yourself you damn cereal 7 jan, 2016 09:41 |
|
Kallamina
Elev |
I'm In!
Får jag vara ledare för Blå-Ravenclaw laget? Kaylin Taggar några jag vill ha med i mitt lag; Spoiler: Tryck här för att visa!
7 jan, 2016 13:04 |
|
HermioneHäst
Elev |
Skrivet av Kallamina: I'm In! Får jag vara ledare för Blå-Ravenclaw laget? Kaylin Taggar några jag vill ha med i mitt lag; Spoiler: Tryck här för att visa! Jag är gääärna med! Tack för taggningen!
7 jan, 2016 13:15 |
|
Kallamina
Elev |
Skrivet av HermioneHäst: Skrivet av Kallamina: I'm In! Får jag vara ledare för Blå-Ravenclaw laget? Kaylin Taggar några jag vill ha med i mitt lag; Spoiler: Tryck här för att visa! Jag är gääärna med! Tack för taggningen! Yeayy!!!
7 jan, 2016 13:20 |
|
Airi
Elev |
7 jan, 2016 14:53 |
|
Kaylin
Elev |
Skrivet av HermioneHäst: Skrivet av Kallamina: I'm In! Får jag vara ledare för Blå-Ravenclaw laget? Kaylin Taggar några jag vill ha med i mitt lag; Spoiler: Tryck här för att visa! Jag är gääärna med! Tack för taggningen! Skrivet av Airi: Jag vill joina det blåa laget!! Okej! Skriver upp er! Go Fuck yourself you damn cereal 7 jan, 2016 15:00 |
|
Borttagen
|
Ja jag vill att det ska vara ett rollspel för känns om det ska vara det nu när det är plucerat i rollspelsforumet
Och rollspel röda vita rosen är kul bara det inte blir för många medlemar i varje lag 7 jan, 2016 15:05 |
|
Borttagen
|
7 jan, 2016 15:28 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen