Rollspel m Missy The Timelady
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rollspel m Missy The Timelady
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Missy The Timelady
Mall: Tjej År:Första året Namn: Thymus Taylor Utseende: just nu bruna ögon och långt brunt hår och olivfärgad hy, Animagus Elevhem:Hufflepuff Övrigt: Halvblod, Tror att det var allt 3 dec, 2015 08:24 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Namn: Samantha Lovegood
År: första (11 år) Utseende: Likt Luna fast brunthår Elevhem: Ravenclaw Övrigt: Luna och Neville är föräldrarna, Som en kopia av Luna fast bra på örtlära. ![]()
3 dec, 2015 08:32 |
|
Borttagen
|
Du börjar
3 dec, 2015 08:35 |
|
Missy The Timelady
Elev |
3 dec, 2015 08:40 |
|
Borttagen
|
Okiiii
3 dec, 2015 08:40 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag satt på min säng och fundera. Tänk om jag inte skulle komma in på Hogwarts? Min mamma hade kommit in där, min pappa var LÄRARE där. Så jag borde komma in.
![]()
3 dec, 2015 08:49 |
|
Borttagen
|
Jag visste att jag skulle komma in! Överlycklig slet jag av kuvertet och läste brevet, jag läste det en gång, jag läste det tio gånger.
-Mamma, jag kom in! Skrek jag ner mot nedervåningen. -Vad kul! Får jag titta? Frågade hon och sprang upp för trappen. -Här är ju en del som ska köpas, sa hon efter att hon hade slitit brevet ur min hand. -Jaaa, då får jag åka till Diagongränden! Skrek jag och sprang runt, överförtjust i cirklar på mattan. 3 dec, 2015 08:55 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Tillslut ser jag en uggla. Jag öppnar kuvert. Jag läste igenom det.
"MAMMA! PAPPA JAG KOM IN!" Skrek jag så det eka över hela huset ![]()
3 dec, 2015 10:32 |
|
Borttagen
|
Diagongränden var inte så stor, men ändå inte liten. Bredvid mig låg weasleys vassa varor.
-Mamma, får jag titta i den här butiken medan du tittar på... Ja något? -Visst, men köp inget skumt bara, jag har hört att butiken är full med billigt skräp! -Men det har inte jag hört! Ropar jag till henne medans jag springer in i butiken. Jag går runt en stund och tittar på saker tills mitt öga fastnar. På en sak. Den är rund och ungefär lika stor som en tennisboll. den är mycket underlig och det verkar bara finnas ett exemplar. -Ursäkta George, men vad är detta? frågar jag en lång rödhårig man. -Oh, så kul att du fått ögon för just den. Set är mycket ovanligt att folk märker den. Den har en trollformel som gör att den inte drar till sig uppmärksamhet, men den funkar inte på vissa. Den här saken är väldigt klurig. Den har stått har i två månader men ändå inte blivit såld. -Men vad gör den? Och vad kostar den? Frågar jag. -Den gör så att man ser om folk talar sanning, ungefär som ett sanningselexir. Vad den kostar beror på, en sån här sak väljer man inte, den här bestämmer vilken trollkarl den vill ha. Precis som trollstavarna. Den här verkar inte ha valt dig. Då hade fen slängt sig på dig och tvingat dig att köpa den. Men den byter ägare ibland om den tröttnar. 3 dec, 2015 10:54 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Mamma kom snabbt in på mitt rum.
"Har du? Vad kul", sa hon. "JA!" "Kom min sötis in på Hogwarts!?" Skrek pappa från köket. "JA!" Han kom in. "Skäm bara inte ur mig", sa jag. "Nejdå, kom vi åker till Diagongränden", sa han. ![]()
3 dec, 2015 11:21 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen