[PRS] luna_rav och Kaninis
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] luna_rav och Kaninis
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Okej, Kaninis här är tråden
Ni andra kan lika gärna gå bort från tråden, det kallas trots allt privat rollspel för en anledning. Handling: Fyra ungdomar, som är bästa vänner går som vanligt till skolan. Både glada och sura för att behöva vakna så tidigt för precis ingenting. Men när det hörs skott i skolans stora byggnad fylls alla genast med panik. Hur ska de kunna klara sig när det är någon i byggnaden med en pistol? Mall: Namn: Ålder: Kön: Utseende: Personlighet: Intressen: Bakgrund: Familj: Övrigt: Säg gärna till om jag har glömt något. 15 nov, 2015 22:20 |
|
Borttagen
|
Spoiler: Tryck här för att visa! 16 nov, 2015 17:13 |
|
Borttagen
|
Spoiler: Tryck här för att visa! Sådäär, kan du börja???? 16 nov, 2015 17:47 |
|
Borttagen
|
Lexi vaknade att hennes farbror skrek på undervåningen och hon drog upp täcket över huvudet. Efter tio minuter tystnade skriket och Lexi drog bort täcket och klev upp. Hon granskade sig i spegeln innan hon bestämde sig för att ta en snabb dusch. Hon duschade snabbt och började sen sminka sig innan hon fixade med håret. Hon drog på sig en vit klänning som passade till hennes lila/rosa hår.
" Lexi frukosten är klar" ropade hennes faster. Lexi gick ner för trappan och log mot sina bröder och sin syster. Oscar kollade med ett flin på Lexi. " Vilken kille kommer du släpa hem i helgen då?" frågade han retsamt. Lexi gav sin bror en mördande blick och tog ett äpple innan hon gick till hallen. Hon tog sin skateboard och åkte mot skolan med äpplet i handen. Alex hade dragit och lämnat sina systrar tidigt då han inte orkade vara hemma då äldsta systern hade en ny kille hemma som vanligt. Alex drog upp luvan över huvudet och gick sakta mot skolan med tankarna på helt annat håll. 16 nov, 2015 18:00 |
|
Borttagen
|
"Isaaa" hörde Isabella någon gnälla och hur någon satte sig på hennes mage. Hon öppnade trött sina ögon och fick syn på sin lillebror sitta tvärs över henne.
"Linus, vad vill du?" frågade hon sömnigt och gömde sitt huvud i kudden, hon hade ingen lust att gå upp. Linus drog lite löst i sin storasysters hår. "Jag väcka dig" svarade han och Isa tittade på klockan på väggen. Hon satte sig kvickt upp och sjasade iväg sin lillebror efter hon hjälpt honom ner från sängen. Hon stängde dörren efter honom och började rota i sin garderob. Hon drog på sig ett par jeansfärgade slitna kortbyxor och en vitt linne. Hon lät linnet ligga lite innanför byxorna och började sedan fläta sitt rosa hår i en fiskbensfläta. Hon satte sedan på sig en svart mössa innan hon tog med sig sin mobil till badrummet där hon tvättade sig och borstade tänderna. Hon började sedan lägga på ett lager eyeliner och la ner mobilen i backfickan. Hon skyndade sig ner för trappen och stoppade ett äpple i munnen. Innan hon började gå var hon tvungen att hjälpa sin lillebror med att få på sig sina skor. Kim gäspade högt när han satte sig upp i sin mjuka säng. Han gick mot sin garderob och öppnade den. Han drog på sig ett par gråa jeans och en svart tjocktröja innan han rufsade till sitt egna hår en aning. Han drog på sig rena strumpor och gick ut ur sitt rum med tunga steg. Han hade verkligen ingen lust med att gå till skolan. Det enda positiva var att han fick träffa sina vänner. Han började bre sig själv en macka och satt tillsammans med sina systrar och åt. De snackade lite om allt möjligt innan han ställde ner sitt glas i disken och började borsta tänderna i badrummet. Han gick sedan till hallen och drog på sig sina skor. Han lät väskan hänga över ena axeln innan han gick ut ur huset. Idag var det hans storasysters gång att lämna deras lillasyster, så han kunde gå direkt till skolan. 16 nov, 2015 18:10 |
|
Borttagen
|
Lexi kom fram till skolan och tog upp skateboarden i handen och började äta på äpplet medans hon gick mot sitt skåp.Hon öppnade sitt skåp och la in skateboarden och hennes väska, hon tog ut svenska mappen och stängde sen skåpet. Hon lutade sig mot skåpet och fortsatte äta på äpplet medans hon väntade på sina kompisar.
Alex kom in i skolan och vandrade mot sitt skåp. Han flinade till när han såg Lexis lila/rosa hår. " Morgon Lexi" sa han och öppnade sitt skåp och kastade in väskan och tog upp sin svenska mapp. 16 nov, 2015 18:34 |
|
Borttagen
|
"Ha så kul" sa Isabella och kramade om sin lillebror. "Hälsa Rebekah åt mig." fortsatte hon och blinkade åt honom.
Hennes lillebror lipade åt henne och besvarade kramen innan han skyndade till sin lektion. Isabella fick syn på Kim inte så långt bort och skyndade sig dit. "Heej" sa hon och tittade på honom. Kim tittade upp på Isabella och la sina hörlurar om sin nacke och log mot henne. "Tjena" sa han och kramade snabbt om hennes små axlar. "Hur är det?" frågade han medan han gick. "Jodå, helt okej, vaknade alldeles för sent egentligen." svarade hon och kliade sig bakom huvudet. Kim skrattade lite och gick in till byggnaden och började gå mot de två andra. "Samma här" flinade han. 16 nov, 2015 18:39 |
|
Borttagen
|
" Morgon Alex" sa Lexi och flinade till mot honom. Hon såg att Kim och Isabella kom längre bort men orkade inte gå och möta dom. Hon drog handen genom håret och rättade till klänningen snabbt.
Alex kollade bort mot Kim och Isabella och lutade sig mot skåpet bredvid. Han granskade snabbt klockan och suckade till när hans mobil vibrerade. 16 nov, 2015 18:41 |
|
Borttagen
|
Isabella skyndade sig snabbt fram till de och kramade snabbt om dem. Fast hon höll kvar lite extra när hon kramade om Alex, hoppades att han inte märkte det.
"Tjena.." sa Kim till Alex när han kom fram till dem och kysste sedan Lexi på pannan. 16 nov, 2015 18:47 |
|
Borttagen
|
Lexi stoppade Kim direkt.
" Förstör inte sminket" sa hon och flinade retsamt mot honom. Hon gav honom en kyss på kinden. Alex märkte det men sa inget om det. " Vi borde dra lektionen börjar snart" sa han och kollade på dom alla. 16 nov, 2015 18:50 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen