[PRS] luna_rav och Kaninis
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] luna_rav och Kaninis
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Kaninis, här är tråden. Jag fixar dit en mall så du får säga till om jag missat något.
Fyra ungdomar har obeskrivliga krafter, som de inte riktigt kunnat visa för någon. När en gammal kvinna berättar att de har fått ett uppdrag, måste de samarbeta med varandra och hjälpas åt. Även om de inte känner varan det minsta lilla behövs allas krafter för att lyckas. Det finns en orsak till att det heter privat rollspel så var snäll att hålla er borta c; Namn: Ålder: Utseende: Intressen: Personlighet: Kraft: Styrkor: Svagheter: Bakgrund: Övrigt: Kaninis mallar: Spoiler: Tryck här för att visa! Luna_ravs mallar: Spoiler: Tryck här för att visa! 5 nov, 2015 18:57
Detta inlägg ändrades senast 2015-11- 5 kl. 20:26
|
|
Borttagen
|
Namn: Meg Reed
Ålder: 17 Utseende: ![]() Intressen: Meg älskar att plugga och att läsa, hon gillar också att leka med sin lillebror. Personlighet: Hon är rätt så blyg och tillbakadragen i skolan men hemma är hon mer pratglad och rätt så överbeskyddande när det kommer till hennes lillebror. Familj: Mamma Marie (47), styvlillebror Lucas (2) och styvpappa Marcus (50). Krafter: Kan göra sig osynlig. Styrkor: Hennes smarthet och snabbhet. Svagheter: Hennes familj och att hon alltid tror att alla är snälla. Bakgrund: När Meg var 4 skiljdes hennes föräldrar och hennes mamma flyttade till Italien och lämnade Meg hos sin pappa. Meg växte upp med sin pappa fram tills hon var 15 då hennes pappa dog i cancer och efter pappas död kom hennes mamma tillbaka med sin nya kille och en nyfödd liten kille. Meg har alltid fått ta hand om sig själv då hennes pappa har haft det svårt med pengar och sånt. Övrigt: Hennes halvlillebror betyder allt för henne. Namn: Joe Black Ålder: 17 Utseende: ![]() Intressen: Att spela fotboll och att hänga med kompisar Personlighet: Är rätt så lugn av sig men kan kaxa till om det behövs typ om någon ger sig på hans syster. Annars är han cool, smart och sportig. Familj: Pappa Max (50), storebror Felix (18 ) och lillasyster Stella (10). Kraft: Kan använda vatten i alla former. Styrkor: Hans snabbhet och starkhet. Svagheter: Att han inte tänker innan han handlar och att han kan bli elak ibland. Bakgrund: Växte upp i dom rikare kvarteren och han och hans syster har alltid fått allt dom pekar på. Hans ena äldre bror omkom i en bilolycka och efter det blev hans mamma sorgsen och stängde ute all i familjen tills hon ett år gick bort av sorg. Han pratar helst inte om sin mor eller sin bror med andra men kan nämna dom ibland. Övrigt: Hans lillasyster Stella betyder mycket för honom och han hjälper henne med hennes mobbning. 5 nov, 2015 19:42 |
|
Borttagen
|
Spoiler: Tryck här för att visa! Börjar du? 5 nov, 2015 20:26 |
|
Borttagen
|
du får börja
5 nov, 2015 20:31 |
|
Borttagen
|
"Jo, upp med dig, du kommer sent." hörde hon en kvinnlig röst viska i hennes öra. Jo öppnade sakta och trött sina ögonlock och fick syn på sin mamma som stod lutad mot henne.
"Aha... förlåt." mumlade hon sömnigt medan hon satte sig upp i sängen. Hennes mamma log varmt mot henne innan hon gick ut ur rummet. "Jag sätter på tevatten åt dig!" ropade hon medan hon gick ner för trappen. Johanna hoppade upp från sängen när hon fick syn på hur mycket klockan var, hon hade bara en halvtimma på sig att bli klar. Hon sprang så fort hon kunde till badrummet och försökte att inte snubbla. Hon tvättade sitt ansikte noggrant och borstade sina tänder med den mörkrosa tandborsten. Hon spottade ut tandkrämen och började kamma igenom sitt rosa släta hår. Hon nickade till sig själv i spegeln och gick in till sitt rum igen. Hon satte på sig en ljusgrön tjocktröja med ett superman märke och en svart kjol. Jo rättade till sin kjol lite innan hon packade ner sina skolböcker i sin väska och tog mobilen i handen. Medan hon gick ner för trappen hörde hon hennes bröder som vaknade där uppe, antagligen lika frustrerade som hon. Efter hon ätit sin macka och druckit upp sin kopp med te drog hon på sig sina skor. "Jag sticker nu!" ropade hon till vem som helst som lyssnade på henne. Hon gick ut ur huset med tunga steg medan hennes blick gled över vägen. Hon hade precis missat bussen, så hon fick ta sig tiden till att gå till skolan. Medan hon gick med lätta steg kunde hon känna hur någon tittade på henne. Hon hade haft känslan att någon iakttagit henne ett tag nu, vilket gjorde henne bara ännu mer rädd. Simon gäspade högt medan han tuggade på sin rostade macka. Hans lillasyster, Miranda satt bredvid honom och lassade i sig sin yoghurt med flingor. "Är du taggad på skolan?" frågade han och log lite mot sin lillasyster medan han tog en klunk ut av juicen i hans glas. Miranda nickade och la några bruna lockar bakom sina öron. "Väldigt." svarade hon medan hon åt. "Vår första bal kommer vara i slutet ut av veckan." Simon rynkade på ögonbrynen, han kom inte ihåg någonting om en bal. "Har du fixat en klänning?" frågade han. Juste, han hade också haft några på högstadiet. Miranda nickade stolt. "Eller ja, jag vet vilken jag ska köpa i alla fall." log hon och ställde in sin skål i diskmaskinen. "Vi ses senare." sa hon och rufsade till sin brors hår. Simon gjorde samma sak och ställde ner sin disk. Så mycket att tänka på. Han ångrar fortfarande att han inte berättat för sin lillasyster om hans kraft. Han gick ut ur hallen och satte på sig sina svarta converse och drog på sig en jacka. Han tog sin väska över axeln och öppnade dörren. Han kände den kalla morgons blåsen mot ansiktet och gick ut ur huset och låste dörren. Miranda hade ändå en till nyckel och deras föräldrar skulle komma hem sent, vilket var tur det. Han började gå mot skolan medan han lyssnade på musik i sina hörlurar. Och såklart kände han en blick i ryggen, han hade känt samma sak i flera veckor nu. Jag kommer inte alltid kunna skriva såna här långa inlägg. Bara så att du vet. 5 nov, 2015 21:02 |
|
Borttagen
|
Med vaknade av att Lucas hade tagit sig upp i hennes säng.
" Meg vakna" sa han glatt och klappade händerna. Hon vaknade och kollade på sin lillebror. Hon flyttade på honom och gick sen till badrummet där hon kammade igenom sitt hår och borstade sina tänder. Hon gillade fortfarande inte Marcus men spelade glad för sin mammas skull. Hon tog ett äpple på väg ner från övervåningen och gick sen till hallen. " jag drar" sa hon och lämnade huset. Hon började sin vandring mot skolan tuggandes på sitt äpple. Joe vaknade med en suck av samma mardröm igen. Han reste sig tungt upp ur sängen och stängde in sig i badrummet där han duschade snabbt innan han gick mot köket för att ära frukost. Felix och Stella satt redan i köket när Joe kom ner. " pappa jobbar fortfarande eller?" Frågade Joe och kollade på Felix. Felix nickade och ät vidare. Joe åt snabbt och gick sen till rummet igen och klädde på sig. Han packade ner sina fotbollssaker och gick sen till hallen. " syns ikväll" sa han och lämnade huset. 5 nov, 2015 21:11 |
|
Borttagen
|
Johanna gick in i den stora byggnaden. Runt omkring henne låg det massor med papper och mappar som eleverna slängt runt på dagen innan. Hon började gå mot sitt skåp och låste upp det medan hon nynnade lite på Perfect ut av Jaicko. Hon la in sin väska i skåpet och började rota bland alla hennes mappar. Hennes första lektion var SO, de höll på att läst om något i samhällskunskapen, men vad kunde hon inte komma ihåg.
Simon öppnade dörren till skolbyggnaden och gick in med hörlurarna fortfarande pressade mot hans öron. Han gick mot sitt skåp och slog in koden. Han öppnade det trött, han hade verkligen inte sovit gott under natten. Han tryckte in sin väska och tog ut sina saker medan han gnuggade sig lite om ögonen. Herregud vad han var trött, det var ett under att han kunde stå upp på benen. Han fick syn på Meg och kände att han blev lite varm inombords. Han hade alltid gillat henne lite extra mycket, även om de kanske inte kände varandra så värst bra. 5 nov, 2015 21:20 |
|
Borttagen
|
Meg stod vid sitt skåp och fipplade med mobilen. Som vanligt så hade den fått något fel på sig men hon fick aldrig någon ny mobil. Hon tog ut sin so mapp och stängde snabbt sitt skåp. Hon vände sig om och fick syn på Simon som stod och kollade på henne. Hon suckade och gick mot klassrummet.
Joe kom in i skolan och såg att han hade två minuter på sig innan lektionen började. Han gick direkt till klassrummet och smet in och slog sig ner på sin plats längst bak. 5 nov, 2015 21:23 |
|
Borttagen
|
Johanna öppnade sakta dörren till klassrummet och smög in med tysta steg. De hade en vikarie och hon höll på att ropa upp elevernas namn. Precis när hon satte sig ner på sin plats sa vikarien hennes namn.
"Japp" svarade Johanna enkelt som ett besked på att hon var där, hon var väldigt nära på att få frånvaro. Simon tittade genast bort från Meg när hon tittade mot honom. Han började gå mot klassrummet och satte sig trött ner på stolen. Han sjönk ner medan vikarien tog deras närvaro. Varför var han så jäkla trött helt plötsligt? 5 nov, 2015 21:30 |
|
Borttagen
|
Meg satt för sig själv vid fönstret och pillade på sina naglar. Hon hade inga kompisar men det brydde hon sig inte så mycket om för ingen tog henne för den hon var. Hon vände blicken mot vikarien och väntade på att hennes namn skulle ropas upp. Vikarien ropade upp hennes namn.
" ja" sa hon med en hes röst då hon var hes. Joe hade redan blivit uppropad och satt nu och pratade med sin kompis Oscar. " du missade en hel grym fest igår jag fick kyssa typ 5 brudar" sa Oscar och flinade. Joe nickade bara och kollade på Johannas bakhuvud. 5 nov, 2015 21:36 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen