House Of Night PRS ♥Linn♥ och Kaylin
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > House Of Night PRS ♥Linn♥ och Kaylin
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
30 okt, 2015 07:23 |
|
Borttagen
|
Har du en mall?
30 okt, 2015 15:21 |
|
Borttagen
|
Ja. Ska jag skriva min mall?
30 okt, 2015 15:42 |
|
Borttagen
|
Här är min mall:
Namn: Theresiah Lockwood Smeknamn: Siah (hon kallas alltid för det) Ålder: 16 år Kön: Kvinna Utseende: Kort, blont, spretigt hår och grönblå ögon. Typ av vampyr: Blå nybörjare Bästa vän: Sin häst Mystery Husdjur: Mystery, en stor, kolsvart häst. En hingst, korsning mellan shirehäst och engelskt fullblod. Katt: Summer, en liten munchkinkatt som är svart och fluffig Stil: Lite 'lantisaktig', gillar att vara klädd i jeans Intressen: Hästar Speciell gåva: Hon har ett speciellt band till Mystery och kan typ höra hans tankar (det är inte så komplicerat som det låter) Bakgrund: Växte upp som näst äldst av åtta syskon Mentor: Lenobia 30 okt, 2015 23:13 |
|
Kaylin
Elev |
Heter från första början: Luzette Winter
Byter namn till: Luzy Fox Smeknamn: Luz, (uttalas luuz) eller Fox Ålder: 16 år Kön: Kvinna Utseende: Ljus hy, röd-brunt hår, med lila toppar (det lila är hårfärg) fräknar, och röda läppar. Lång, och smal. Typ av vampyr: Blå nybörjare. Eller? Bästa vän: Luzy var en plugghäst, tills den förskräckliga febern kom. Husdjur: - Katt: Ozzy. En main coon, som kommer att bli större än de flesta katter. (Sök på Main coon...), men han är fortfarande en kattunge... Stil: Eh? Lite, typ... (Vad kallar man läderstövlar med klack, nästan upp till knäna, och tajts, med ett linne, och en ihålig tröja över? Vad är det för stil?) Intressen: Läsning, och sjunga. Även att teckna. Speciell gåva: ... Bakgrund: Luzy växte upp som yngst, men ändå väldigt nära sin bror, Lex. Han är Nio månader äldre. Luzy har två föräldrar som avskyr vampyrer, och tror att alla är som Dracula... Men när de får reda på att Luzy blir det... Eller de får inte reda på det... Mentor: Neferet Märkt av: Erik Night Go Fuck yourself you damn cereal 31 okt, 2015 00:09 |
|
Borttagen
|
Börjar du?
31 okt, 2015 00:12 |
|
Kaylin
Elev |
Japp!
(\,,,,/) (^v^) (/---\) --"-"-| Jag står vid skåpet och trixar med låset. Fan, också! Det går inte upp! tänker jag. En kille från min klass, Vid namn Chris dyker upp bredvid mig. "Hej... Behöver du hjälp? Jag är ganska bra på lås, och sånt där" frågar han. Jag hinner knappt svara, förens han försiktigt tar nyckeln ur min hand, och börjar sedan att dyrka med låset. "Chris, sluta!" Stönar jag, och knuffar bort honnom. "Tror du inte hur jag vet hur man dyrkar upp ett lås?" Frågar jag tröttsamt, och drar ut en hårnål, ur håret så att allt faller ner från frisyren. Jag sätter mig ner på knä, medans jag blåser bort en envis hårslinga ur ansiktet. Jag tar min nickel, och stoppar in den i låset, med min hprnål. Jag vrider, och vänder lite, och lyckas med lite tur dyrka upp låset. "Wow! Hur gjorde du det där?!" Frågar hon impoerat, när jag hade ställt mig upp och borstat av händerna. "Lite tur, och mycket, mycket övning." Säger jag retsamt, och tar min lunch stänger skåpet, och blinkar lätt med ena ögat när jag går tillbaka. Jag äter min lunch, uppe i ett träd, där jag alltid sitter om jag vill vara ensam. För ingen annan kommer upp där. Resten av dagen sniglar sig fram, och jag känner mig dåligare, och dåsigare ju längre dagen går. Jag hostar så mycket på sista lektionen att matteläraren ber mig att gå hem. Efter att ha frågat om läxan över höstlovet cirka en miljon gånger går jag hem. Eller jag skulle ha gjort det, om det inte hade varit för honnom. Go Fuck yourself you damn cereal 31 okt, 2015 00:49 |
|
Borttagen
|
Jag lutar mig mot staketet och ser hur Mystery rusar fram. Han bockar, skuttar och springer så fort att han ser suddig ut. Min fina häst.
Jag är hemma från skolan idag, dels för att jag har fått en HEMSK hosta och dels för att jag måste hjälpa till på min familjs gård. Min mamma är gravid och väntar mitt åttonde syskon, då hon kan inte arbeta. Och det är ganska skönt, för varje gång jag arbetar tillsammans med henne så gnäller hon på mig. Hon och pappa säger jämt att jag borde sluta slösa bort mitt liv på Mystery. Men det är faktiskt inte slöseri! "Teresiah! Det finns lunch nu!" ropar mamma. Jag börjar gå mot huset, men måste stanna halvvägs på grund av hostan. Jag hostar högt och hest och hela jag skakar. Dumma sjukdom! "Si suk?" Min tvååriga lillasyster Alexandra kommer gående mot mig "Ta medosin." "Jag mår bra, jag klarar mig utan medicin." svarar jag och tillsammans går vi tillbaka till huset. 31 okt, 2015 01:02 |
|
Kaylin
Elev |
Sista dagen innan höstlovet går jag hem en timme före alla andra, p.g.a min alldeles förskräckliga hosta. Innan jag lämnar klassrummet tänker jag på Luke. Killen i klassen över mig, som blev märkt. Jag gillade honnom. Mycket. Men en dag stod en vampyr vid hans skåp och gjorde något. Jag hade inte hört av honom sedan dess. Och om jag hade vetat vad jag vet nu så skulle den tanken vara ganska ironisk. När jag lämnar klassrummet märker jag inte lappen som Chris lägger i min MK-väska.
Jag virar halsduken ett varv till runt min ömma halls, och försöker hålla den långa jackan stängd i det blåsiga vädret, utan att lyckas. Jag måste ha sett ganska ynklig ut, för plötsligt stod det en kille i skuggorna. "Hej?" sa jag. Vem är du?" Frågar jag skeptiskt. "Erik Night" säger killen osäkert. Jag hör hur han viskar till sig själv. "Fan det var fel!" "Vad är fel?" Frågar jag nyfiket. "Så... Är du Erik Nighte, eller inte?" Go Fuck yourself you damn cereal 31 okt, 2015 22:57 |
|
Borttagen
|
Jag äter lunch och sedan frågar min mamma om jag kan åka och handla.
"Visst, varför inte." säger jag och går ut. Jag gör iordning Mystery och rider iväg. Snabbaste sättet att ta sig till affären, efter bil, är med häst. Det tar ungefär en kvart i galopp att ta sig till affären. När jag kommer fram binder jag fast Mystery och pussar honom på mulen. "Vänta här sötnos. Jag är snart tillbaka." viskar jag till honom. Jag går in i affären och plockar snabbt ihop det mamma bad mig att köpa. "Tack så jättemycket!" säger jag när kvinnan i kassan sticker år mig en klase morötter och mumlar 'Till din häst'. Jag går ut och börjar skritta hemåt. När jag är halvvägs hem ser jag en tjej som står och stirrar rakt på mig, och plötsligt tar hon ett steg fram och blockerar min väg. "Eh... Kan du flytta på dig?" frågar jag förvirrat. Då lyfter hon huvudet och precis innan hon börjar prata ser jag att hon är en vampyr. "Teresiah Lockwood! Natten har valt dig. Lyss till Hennes ljuva stämma. Ditt öde väntar i Nattens Hus!" 3 nov, 2015 07:30 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > House Of Night PRS ♥Linn♥ och Kaylin
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen