Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

~ The ghouls~ Rollspel

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ~ The ghouls~ Rollspel

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Det är efter Tokyo Ghoul lite senare. Du bör helst sett serien, men annars kanske det blir lite svårt att förstå.
Hoppas du vill joina, är rätt desperat av rollspel!^^
Handling:
Handlingen är nästan densamma som Tokyo Ghoul, fast nu är det så att karaktärerna fått barn, och de barnen har växt upp till tonåringar!
För er som inte sett Tokyo Ghoul så ska jag förklara lite! I Tokyo finns det andra varelser än människor och djur, så kallade ”ghouls”. Ghoulsen är en slags varelser, som livnär sig på kaffe, vatten och människor.
Ghoulsen kan inte äta ”vanlig” mat uatn att kräkas, de kan göra det när de måste för att låtsas att vara människor. De kan äta en männska och sen vara mätt i två månader, men vissa ghouls äter för nöjets skull.
Ghouls har hög fysisk förmåga och är 4-7 starkare än den genomsnittliga människan. De kan få människorna att flyga med en tillräckligt hård knuff/slag. De kan tränga in sig i en människa med sina händer och kan hoppa flera meter högt. Deras hud är hård och deras sår läker snabbt. Du kan inte sticka en kniv i en ghouls hud utan att kniven går sönder. Ghouls har även bättre sinnen och kan känna kött på långt håll.
Ghouls har ett svart och rött öga och det lyser när de är hungriga, när de vill ha det ”tänt” eller så.
CCG är alltså ute efter ghoulsen för att de dödar folk och så vidare. Det är svårt för de att döda en ghoul, man kan bara halshugga de eller använda ett special-format vapen som de har utvecklat.
Men vem kommer dö hittills? Resten rollas.
Regler;
- 1-100 år c8
- Ghoul eller människa är de existerande arterna du kan vara.
- Du måste fråga om att vara en ghoul och människa. (Blandning)
- Kärlek och bråk tillåtet inom gränser.
- Inget för brutalt, oki?
- Dissa ingen!
- Ta inte någon/döda/härma nåns mall utan tillåtelse!
- Jag bestämmer när vi börjar.
- Jag bestämmer tid, dag och väder.
- Din mall måste vara realistisk.
- Ingen magi eller andra arter.
- Fråga om att vara medlem i CCG.
- Paxa inte.
- Inget sex!
- Var trevlig utanför rollisen.
- Dissa ingen.
- Jag styr rollisen!
- Vi rollar bara när jag eller de flesta är inne!
- 10 maller får du högst ha!
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Namn: Kami
År: 16
Art: Ghoul
Föräldrar: Hennes pappa är Uta, men hennes mamma vet hon inget om.
Lojalitet: Sin familj
Mask: En mask som är joker-leende.
Utseende: Kami har svart, långt, lite rufsigt hår som hänger ner. Hon har blåa ögon, som är alldeles klarblå. Hon är smal och slank, och har inget emot det. Kami har smala ögonbryn och och långa ögonfransar som hon ofta sminkar svarta.
Kami är rätt blek. Hon har svart hår som är rufsigt och ofta okammat. När hon är hungrig eller vill visar hon sian rödsvarta ögon.
Hon är väldigt lång.
Personlighet: Kami är en snäll person, men lite blyg i bland. Men Kami står även för vad hon tycker och om du är elak mot henne så säger hon emot. Kami brukar inte prata så mycket med folk, och hon är rätt sur på folk ofta, eller anses det. Hon är mystisk, och vill vara det.
Kami kommer lätt in i bråk och är ganska kaxig då. När hon blir riktigt arg vet man inte riktigt vad som händer, och då ska du vara försiktig. Men hon är för övrigt en väldigt fin person.
Fast Kami kan bli lätt irriterad, men hon är fortfarande snäll om du är snäll mot henne. Mer rollas.
Intressen: Kami gillar att teckna, särskilt varelser och gärna djur. Hon är väldigt djurintresserad också. Eftersom Kami ritar så får hon ofta skissa masker ibland till kunderna som kommer till hennes pappas butik.
Övrigt: Kamis pappa äger en butik där han gör masker och eftersom Kami är bra på att rita får hon i bland rita masker till kunderna. Kamis mamma försvann när hon var 1 och hon vet inte om hon lever. När hon försöker prata om sin mamma med sin pappa blir han bar arg. Därför vet hon inget om sin mamma, även om hon försöker utforska om det. Kami går i skolan, för att verka normal. Hon har en svans att slåss med som hon använder sällan, men när det behövs så använder hon den. Hon äter bara människor när hon behöver.
I hemlighet så tycker hon att människorna är rätt coola. Hon är singel fast bisexuell. Mer rollas.
^^^^^^^^^^

24 okt, 2015 22:46

Borttagen

Avatar


Min mall;

N: Jinx
Å: 16,5
A: Ghoul
M: Hon har en mask med ett cheshire Cat ansikte och kattöron på.
Ö: lojal, modig, blyg, smart, snabb, smidig, pratar sällan, gillar inte att prata, gillar typ inte andra, har inga vänner, vill helst bara vara själv, kommer och går som hon vill, pratar om sig själv i tredje person, nästan aldrig glad, har aldrig vart kär, mer rollas!!
U: Hon har lila hår som går ner till mitten av låren. Hon är smal. Hon har blek hy. Hon har liten näsa och fräknar

25 okt, 2015 00:41

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ~ The ghouls~ Rollspel

Du får inte svara på den här tråden.