Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

✏ RS] – 6 pers. WW1.

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ✏ RS] – 6 pers. WW1.

Användare Inlägg
Walendria
Elev

Avatar


Handling:
England, sen vår, 1919. Ungefär ett halvår efter Första Världskrigets slut.

En väl förmögen kvinna bor i en jättelik herrgård med sina två döttrar (F1 & F2). Deras bror är ännu saknad tillsammans med sin bästa vän (P1), sedan Första Världskriget, och de alla tar för givet att de båda har stupat (som den ene då inte har). Det hjälper förstås inte alls att döttrarna får reda på att F1 ska giftas bort med sin bästa vän, P2. Inte nog med att F1 och P1 varit bästa vänner sedan urminnes tider, och älskar varandra djupt som syskon (åtminstone från hennes sida...) F2 har dessutom känslor för P1!

Bara någon dag efter nyheten, dyker en pojke upp utanför deras dörr (P3). Han är smutsig och långt ifrån deras gemenskap, men ändå inte oigenkännlig. Han blev föräldralös under kriget, och har inga släktingar som kan ta hand om honom. Hans mor var en mycket god vän till kvinnan (trots deras olika ställningar), och kvinnan känner därför en skyldighet till att hjälpa honom. Därför låter hon honom bo tillsammans med dem. Men det dröjer inte länge förrän ännu två ungdomar dyker upp utanför porten. Broderns bästa vän (P1) hade överlevt, och på sin hårda väg hem hade han fått äta och sova hos en snäll familj. Deras dotter (F3) hade drabbats av Spanska Sjukan (en mycket allvarlig sjukdom som härjade runtomkring i världen under), och familjen frukotade att sjukvården där de bodde var alldeles för vag. Tack vare deras gästfrihet hade P1 därför bestämt sig för att hjälpa F3. Under resan lär de känna varann allt bättre.

Under tiden har känslor uppstått mellan F1 och P3. P1 blir naturligtvis svartsjuk, och använder då F2 som ett redskap, i hopp om att göra F1 svartsjuk. När P1 och F3 väl anländer, blir ankomsten virrig. Ingen hade väntat sig att P1 hade överlevt, och det är med tungt hjärta han berättar om hur han skiljts från sin bästa vän. Han lider av mentala krigsskador, såsom mardrömmar och flashbacks, är samt väldigt lättskrämd. Även han har haft en hemlig liten förälskelse, men inte på F1, utan på F2. Något som han aldrig vågat tala om för någon. Särskilt inte med tanke på att det är bästisens lillasyster. Även F3 är välkänd för vissa av dem. Hon och P3 var väldigt goda vänner borta i byn (kanske till och med mer?) och det är med förskräckelse han får ta emot beskedet om hennes sjukdom.

Hur går det nu då?
Kryper F1 tillbaka till sin bästa vän, P2, efter F3s ankomst, eller är det äkta känslor hon har för P3?
Hur känner P2 angående giftermålet, och hur tänkte han egentligen när han utnyttjade F2?
Hur reagerar F2 när hennes förälskelse bara utnyttjat henne, och märker hon så småningom av P1s känslor för henne?
Hade det hänt något mellan F3 och P2 under tidigare år, och är det kanske mer än evig tacksam F3 känner för P1?
Hur går det för P1 överhuvudtaget? Att vara förälskad i yngsta dottern är tufft som det är, samtidigt känner han ett ansvar för F3 och hennes hälsa?
Och går det under några omständigheter att bryta denna förlovning?

 OBSERVERA! 
- Spanska sjukan var en mycket dödlig sjukdom, men vi får lätta lite på det, vi vill ju inte att F3 ska dö. Vissa överlevde ju naturligtvis.
- Vi börjar när det plingar på dörren och P3 står utanför. De som rollar F3 och P1 får så länge rolla privat, men snart ska även de anlända.
- Ni kan ansöka till flera roller, men ni får bara en.
- Era mallar måste inte vara gigantiskt långa, men bör även innehålla mer än två meningar.
- Om du har bild tillåts inte kändisutseende, förutom mindre kända personer. Inte heller sliskigt perfekta personer.
- För det mesta så rollar ALLA i samma scen, annars blir dett lätt isolerat och rollspelet som egentligen skulle vara för sex, blir som tre privata rollspel istället.
- ALLA läser varandras inlägg, för annars blir allt rörigt, och det orkar jag fan inte med.
- Var glada!
- Jag tycker det är skitsvårt att välja, så jag väljer de jag tror passar bäst helt enkelt!
- Jag tar den roll som blir över/den som minst ansöker till, osv.


F1 (16-18 år) -
F2 (15-17 år) -
F3 (16-18 år) -

P1 (17-20 år) -
P2 (16-18 år) -
P3 (16-18 år) -

Min mall kommer...

c::

1 okt, 2015 21:52

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ✏ RS] – 6 pers. WW1.

Du får inte svara på den här tråden.