Kriget om Jorden - Rollspel
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Kriget om Jorden - Rollspel
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hoppas du vill joina~~
Handling Vi är tonåringar som har sovit i kryogenisk sömn i 22 år för att vi har fått en slags sjukdom och vaknar upp vid ett slags sjukhus där några tror vi är döda. Vi flyr från dem. Världen har förändrats under tiden vi sovit i vår konstgjorda sömn. Under tiden har våra kroppar och hjärnor inte åldrat någonting. Jorden är nu ett rike, där väldigt mycket består av teknik, skogen är liten efter en naturkatastrof och människorna har mänsklig kloning (att ta DNA av någon och göra en kopia av en person som redan finns) och fotosyntes. Vi som inte kan denna opersonliga värld blir chockade och kämpar för att leva. Men Jorden har ett hot, bland all teknik är det en människa som gjort sig till cyborg och hotar att göra det ännu mer opersonligare, göra Jorden mer teknisk. Nu ligger världens öde på oss att bekämpa honom och rädda människorna. Mer rollas. Regler: - 1-100 år c: - Ta över/härma någons mall utan tillåtelse är förbjudet. - Ha en rimlig mall. - Jag gillar de maller som är okej. - Jag bestämmer tid, dag och väder samt styr rollisen. - Dissa ingen, om du känner dig dissad skriv! - Fråga om du undrar något! - Max så många maller du klarar av. - Man kan inte paxa maller. - Maller som inte följer reglerna raderas. - Jag skriver när vi börjar. - Real bilder. - Absolut inget sex. - Kärlek och bråk är tillåtet, dock inte så det blir olämpligt. - Inga andra arter förutom cyborgs och människor. - Inte något för brutalt. ^^^^^^^^^^^^^ Min mall: Namn: Alex Smeknamn: Lex, Al, Allie. År: 17/39 år Utseende: Alex har blått hår som är rakt och olika klippt som örat tittar fram ur. Han har korta ögonfransar och tjocka ögonbryn. Alex har blåa ögon som är lite onaturliga enligt vissa. Han har en näsa som är normal och en söt mun med två svarta piercings i. Alex är inget muskelberg men han har rätt stark kroppsbyggnad ändå. Klädstil: Alex har en rätt enkel klädstil. Personlighet: Alex var väldigt blyg, tyst innan han sövdes ner i den kryogeniska sömnen, var inte så modig och blev lätt sårad. Han gillade inte att starta samtal, samt att han hade svårt att lita på folk och var otrevlig mot de flesta. Han är de i början också när han träffar de andra. Men Alex blir en stark, modig person som är snäll mot folk och är redo att kämpa för människorna. Han tappar sin blyrädsla och pratar lätt utan att vara blyg. Men Alex blir också en person som är perfektionist och blir lätt arg, och hamnar i bråk lätt. Han tycker det är irriterande att inte kunna veta något om Jorden vilket retar honom. Alex har ingen riktig ”bästa vän” och han har aldrig riktigt förstår vänskap tidigare och haft lust att skaffa vänner vilket han ångrar nu. Intressen: Före detta gillade Alex att teckna och lyssna på musik. Nu har han inte så mycket tid för att göra sina intressen. Familj: Alex hade en syster, då mamman och pappan dog när de var 10. Han vet inte var sin syster befinner sig. Övrigt: Alex är en kille som har lätt att le även om han inte menar det. Han ljuger i bland om sina känslor och tycker om sig själv. Alex har fobi för höjder och att drunkna. Alex har inte så lätt för att bli kär, men när han väl blir det blir han blyg vid personen och rodnar mycket och försöker dölja att han e kär. Alex har lätt för att må illa. Han är innerst inne rädd för han som försöker ta över världen, men döljer det. Han gillar inte mat så mycket. I början bråkar han med de som också sovit i kryogenisk sömn. Han är singel, men är bisexuell. Mer rollas. 19 sep, 2015 10:02 |
|
rickardOl
Elev |
jag kan vara med
harry vs voldemort. FIGTH!!! 21 sep, 2015 19:32 |
|
Borttagen
|
Skrivet av rickardOl: : YaY, var gärna med c:jag kan vara med 21 sep, 2015 20:39 |
|
Borttagen
|
Jag vill gärna vara med
21 sep, 2015 20:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Du får jättegärna vara med! Jag vill gärna vara med 21 sep, 2015 20:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Du får jättegärna vara med! Jag vill gärna vara med Angående mallen får man ha bild som utseende istället för att beskriva? 21 sep, 2015 20:57 |
|
Borttagen
|
Melody Malfoy: Åh, ja visst det går jättebra!c:
21 sep, 2015 21:00 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Melody Malfoy: Åh, ja visst det går jättebra!c: Ska alla ha samma mall eller? 21 sep, 2015 21:02 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Nej! xD Du gör en egen, ofc.Skrivet av Borttagen: Melody Malfoy: Åh, ja visst det går jättebra!c: Ska alla ha samma mall eller? 22 sep, 2015 20:59 |
|
rickardOl
Elev |
ok här kommer min
namn: James ålder: 19 utseende: James har mörka ögon, brunt rakt hår och han har en tatuering på armen som ser ut som en fågel. Han är lång och har seniga muskler. personlighet: På utsidan ser han ut som en kall person men han är väldigt beskyddande om inte överbeskyddande. Han försöker lära sig nya saker hela tiden. har araknofobi= fobi för spindlar. familj: en bror som var 5 när han senast träffade och hans föräldrar som han inte vet sars de är övrigt: har 4 gup= rött bälte i taekwondo, harry vs voldemort. FIGTH!!! 22 sep, 2015 21:37 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Kriget om Jorden - Rollspel
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen