PRS
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
kid
Elev |
remus granger
6 sep, 2015 22:27 |
|
Borttagen
|
Här är mallen (lägg till om något saknas)
Namn (för och efter) : Ålder: Elevhem: Gillar: Ogillar: Personlighet: Familj: Utseende: Bakgrund: Övrigt: 6 sep, 2015 22:33 |
|
kid
Elev |
Namn (för och efter) : Alexis Waters
Ålder: vad tkr du? Helst inte första året. Elevhem: hufflepuff Gillar: böcker, sina vänner, trolldryckskonst. Ogillar: quidditch och andra sorters sporter. Personlighet: rollas (om det är okej, är på mpbilen så kan inte skriva mkt) Familj/bakgrund: Mamma, pappa och en bror som nyligen gått ut hogwarts. Hon är halvblod. Utseende: litet, runt ansikte inramat av knallrött färgat långt hår med inslag av orange ner till axlarna. Naturligt blont hår. Ganska kort. Varma, nötbruna ögon och liten näsa. Hon har glasögon. Övrigt: pansexuell 6 sep, 2015 22:46 |
|
Borttagen
|
Namn (för och efter) : Dina Amortius
Ålder: (15 kanske?) Elevhem: Huffelpuff Gillar: vara ute, måla, Astronomitornet för att kolla på stjärnor Ogillar: stora folkgrupper, stress och höga ljud Personlighet: Snäll, fridfull, (mer kanske rollas fram) Familj: mamma och Storebror, pappan är död Utseende: Långt gyllene hår, kristallblåa ögon, lång, rätt blek hy Bakgrund: Hon var väldigt ung då pappan dog i Azkaban. Hon var med i en olycka (beskriv mer i övrigt) Övrigt: När ho. Lekte med sin pappas trollstav gick det fel och hon fick en ovanlig sjukdom. Den gör att hon inte mår bra alls av stora folkgrupper och höga ljud hon kan även då och då få anfall av sjukdomen. Hon får ha privata lektioner. 6 sep, 2015 23:05 |
|
kid
Elev |
15 är bra ^^ ska de vara vänner innan?
6 sep, 2015 23:09 |
|
Borttagen
|
Skrivet av kid: 15 är bra ^^ ska de vara vänner innan? Aaaaa, startar du? 6 sep, 2015 23:09 |
|
kid
Elev |
Visst!
-- Alexis tar ett djupt andetag innan hon springer igenom spärren till perrong 9 3/4. Det är det femte året hon gör det, men det känns fortfarande ovant. Hon tittar ut över den befolkade perrongen. Föräldrar som gråtandes säger farväl till sina barn. Ugglor som hoar och katter som fräser åt varandra. Alexis långa bror dunkar henne i ryggen och hon vänder sig mot honom. Han önskar henne lycka till och kramar om henne. Sedan är det mammas tur. Alexis suckar åt hennes tårfyllda ansikte när hon säger åt sin dotter att vara försiktig och inte bryta några regler. Efter en stund kan Alexis äntligen gå ombord på Hogwartsexpressen med kofferten släpad efter sig. Hon går genom de trånga korridorerna tills hon hittar en ledig kupé. 6 sep, 2015 23:20 |
|
Borttagen
|
Diana sitter redan i en kupé. Det var en resrvalerad för henne som dem vanliga åren. Hon var vann vid det här laget. Märkliga blickar och viskningar. Hon älskade och hatade Hogwarts. Älskade för hon viste att hon inte var själv, hatade över att hon inte kunnde göra något med dem andra. Diana suckade och drog fram en tjock bok. Dock tog det inte lång stund innan Professor Wilemar kom in. Wilemar var min privata lärare, eller en av dem, och han brukade sitta med mig på tåget.
"Goddag Diana", sa han. Det var inte många som sa mitt förnamn, det var i princip bara han. "Goddag", svara Diana. 6 sep, 2015 23:35 |
|
kid
Elev |
(Ska de sitta i samma kupé?)
6 sep, 2015 23:37 |
|
Borttagen
|
(Vist)
7 sep, 2015 07:26 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen