Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

❀Prs med Piggelino❀

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ❀Prs med Piggelino❀

1 2
Användare Inlägg
Lolly!!
Elev

Avatar


Okej, jag kör i Dominiques perspektiv,och du i James och Freds!

Vad tycker du vi ska ha för handling i boken Piggelino?
De kan ju vara bästisar iaf och kalla sig för Eldvinge (James Fenix) Skimmerhorn (Dominique= Enhörning) och Svartben (Fred= Varg) typ!

Och ska vi ha typ drama eller kärleksdrama eller triangeldrama??

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

22 aug, 2015 18:17

Borttagen

Avatar


Det blir bra!
Jag är ju typ kär i kärlekdramaså... Men du får bestämma!
Men OM det blir kärleksdrama kan väl alla tre bli kära i samma person?

22 aug, 2015 18:25

Lolly!!
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Det blir bra!
Jag är ju typ kär i kärlekdramaså... Men du får bestämma!
Men OM det blir kärleksdrama kan väl alla tre bli kära i samma person?

Alla tre????? Haha kanske Fred och James kan vara kära i Dominique (jag vet att de är släkt men vem bryr sig?!) och men de säger inget till henne, men hon listar tillslut ut det, och vet inte riktigt hur hon ska göra för hon gillar bara den ena på "det" sättet, och vet inte riktigt hur hon ska säga det. Sen kan ju typ Fred bli tillsammans me någon annan, och så kan det vara en julbal och så går Dominique och James tillsammans?????
Haha fattar om det lät helt crazy....
Aja som du kanske märkte är Jaque (James och Dominique) mitt OTP!

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

22 aug, 2015 18:30

Borttagen

Avatar


Det blir bra!

Du börjar!

22 aug, 2015 18:33

Lolly!!
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Det blir bra!

Du börjar!

Ok!

☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣☣Dominique[i]Dominiques perspektiv
Jag stod på stationen. Stationen som jag snart skulle lämna med ett tåg, ett tåg till Hogwarts, mitt andra hem.
"Glöm inte att skriva snart" sa mamma och pussade mig i pannan.
"Jag lovar och hälsa till er i Victories brev, så var inte orolig mamma!" sa jag och pappa rufsade om mitt hår, jag blängde på honom.
"Hmpf detta året får du faktiskt skriva själv" fnös Victorie.
"Tack för att jag får hälsa i dina brev Vicky! Och hejdå mamma och pappa, jag letar upp Fred och James!" ropade jag till dom medans jag halvsprang över stationen.
Och sen såg jag dom, James rufsiga hår och nötbruna ögon, och Freds röda Weasley hår och blåa ögon."
"Heeeej Eldvinge!" ropade jag.
"Tjena, kom så skyndar vi oss in så att vi får det bästa stället." svarade James.
Vi sprang in i tåget och skyndade oss in i en kupé. Vi hängde snabbt upp en filt över dörren, och James ställde sig på Freds axlar och öppnade en lucka i taket.
Där inne var det ett rum. När vi hittade det hade det varit tomt, men vi bestämde oss för att inreda det. Vi hade när vi åkte hem på Jullovet för två årsen hittat det. Vi bestämde att vi skulle ta med saker som vi kunde ha där när vi åkte.
James tog med en stor soffa, Fred en mugglargrej som man lyssnade på musik med, jag tror det kallas Tadio eller kanske Padio jag tog iallafall med ett kylskåp med glass, som fylldes på hela tiden, den tog alltså aldrig slut.

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

22 aug, 2015 18:51

Borttagen

Avatar


James:
" Vi måste komma på ett rumnamn!" sa jag
"Vi röstar!" Föreslog Fred " Förslag?"
" Damerna först Skimmerhorn!" flinade jag
Fred skönk ner i soffan och satte på sin mugglargrej och jag gick bort till kylskåpet och tog ut tre chokladglassar. I smyg sneglade jag på Dominique. Hon var så söt! Undrar bara hur hon skulle reagera om...
Freds padio skrålade till och fyllde rummet med en gräslig sång.

23 aug, 2015 07:49

Lolly!!
Elev

Avatar


Dominiques perspektiv
"Kan du inte stänga av den där gräsliga grejen!" ropade Dominique, och hon såg hur han flinande gick fram till Padion och höjde ljudet. "Meh sluta då!"
"Som du vill Miss Skimmerhorn" sa han höjde ännu lite till.
Jag sjönk ner i soffan brevid James.
"Hämta en choklad, jordgubb, päron, vanilj, karamell glass till mig" sa jag åt James.
"Ey det där får du göra själv" sa han.
"Aldrig" stönade jag. "Du får göra det Fred"
"Okeeej" sa Fred och flinade som han alltid gjorde när han hade någon hemsk plan. "Är du säker på att du vill att jag ska hämta"
Jag himlade med ögonen.
"Ja Fred jag är säker" sa jag.
"Okej" sa han och log lurigt.
Han gick fram till kylskåpet och fixade till min fem kulers glass. Han gick fram mig men precis när han skulle ge den till mig vände han sig om och tryckte upp den i ansiktet på James.

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

23 aug, 2015 08:05

Borttagen

Avatar


Fred:

" Fred!! Din idiot!" Snäste James och drog bort glassen från ansiktet.
" Hoppas det smakar!" flinade jag.
James riktade trollstaven mot ansiktet, slöt ögonen och mumlade en formel och i nästa sekund var hans ansikte rent igen.
Dominique fnissade hejdlöst. Oj vad söt hon var när hon skrattade! Jag fixade en ny glass åt henne och flinade glatt när James höll sig i tryggt försvar bakom soffan tills glassen var i Dominiques händer.

23 aug, 2015 16:29

Lolly!!
Elev

Avatar


Dominique:
Hon tog imot glassen från Fred och började äta på den.
Den var god, men nästa gång skulle hon ha blåbär också.
Sen bar det dags att byta om.
Hon skyndade sig in sitt lilla hörn där hon brukade byta om.


Ledsen för kort, men orkar inte skriva mer just nu... Kommer längre imorrn!

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

23 aug, 2015 20:58

Borttagen

Avatar


(samma här)

James:
När vi hade bytt om öppnade Fred luckan för att hoppa ner men stängde den snabbt och flämtade till.
"Vad är det?" frågade jag.
" Det är några i kupen nedanför!"
"Va?" väste jag och knuffade undan Fred för att kunna kika genom en springa. Och mycket riktigt satt där ett par fnissande tjejer som höll på att byta om.

24 aug, 2015 06:31

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ❀Prs med Piggelino❀

Du får inte svara på den här tråden.