Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

~ Victorian Vampires~

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ~ Victorian Vampires~

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Dags för en rollis!
Handling:
Vi lever på 1800-talet i London, och då det finns pigor, drängar mm.
I alla fall så finns det pigor och drängar, som har djupa hemligheter.
Det är så att de är vampyrer och varulvar!
Och när människor börjar misstänka saker blir det så att man kan bli anklagad att vara varulv/vampyr.
Och de sägs att om man blir tagen av staten så får man inte se dagens ljus igen, alltså de kommer på ett fängelse som är på en ö, och det finns bara en som lyckas rymma, det är så vampyrerna och varulvarna fått information om fängelset.
Samtidigt har vampyrerna och varulvarna ett krig, och det får inte märkas, då kanske de kommer på ön!
Till exempel får inte pigor och fina affärsmän (eller tvärtom) vara i hop, vilket ställer till problem, för om man blir det får man ett liv i social utfrysning.
Såklart finns det folk som stöttar vampyrerna och varulvarna, men är deras stöd tillräckligt?
Mer rollas.
Regler:
- Endast viktorianska namn!
- Om man e människa får man vara 2-80. Om man e vampyr får man vara 1-1000 år, och om man är varulv gäller samma regler som människa.
- Kärlek och bråk tillåtet ofc!
- Jah styr rollisen!
- Jah bestämmer tid, dag och väder!
- Jah skriver vilka maller som e okej :3
- Fråga om att vara vampyr, eller varulv.
- INTE för brutalt.
- Max 10 maller!
- Minst 3 nackdelar på din mall.
- Jah bestämmer dag, tid och väder!
- Beskriv mallens utseende och kläder.
- Mallens utseende/kläder måste vara viktorianskt.
- Vampyrerna har inga krafter, de kan bara bita människor.
- Det är höst i rollisen!
- Varulvarna förvandlas vid fullmåne och då blir de jättefarliga!
- Skriv vilken slags typ din mall är. Man kan vara lågklass (piga, dräng) mellanklass (typ ganska rik, tror man kan vara butler då också o3o) och överklass (då man är jätterik XD).
-Skriv viktorianskt!(Mallen)
^^^^^
Namn: Henry
Efternamn: Wilson
Art: Varulv
År: 17
Klass: Någonstans mellan mellanklass och lågklass.
Utseende: Brunt, blankt lite lockigt, kort hår. Mörkblå ögon. Slank kroppsbyggnad, men han har bra muskler. Normal ansiktsform. Röda kinder, stor näsa. Stora öron, fötter och händer enligt han själv. Normal mun.
Kläder: En grön, sliten skjorta med små fläckar av mat han sålt. En svart jacka på. En svartbrun "gubbkeps". En vit-och-röd randig halsduk han fått av sin mor. Blåa byxor, normala ganska billiga skor.
Personlighet: Han är väldigt snäll och gillar att hjälpa människor. Har svårt för att bli arg för småsaker. Generös. Retas aldrig, i så fall bara på de som retas med honom och om det är en dum typ. Modig. Tror gott om allt folk och det ger honom lite problem. Även om han är mjuk på utsidan är han väldigt modig och hård också. Mer rollas.
Övrigt: Han har lätt för att bli kär. Hans familj är varulvar, de kämpar för att hålla det hemligt. Han jobbar med att sälja grönsaker och fisk som hans familj säljer. Har 2 syskon han älskar. Är rädd för livet. Har lätt för att prata med folk. Har dåligt självförtroende. Gör för goda gärningar i bland. Hade en svår uppväxt. När han blir kär i någon har han svårt att prata med personen och blir lite blyg. Tänker på andra före sig själv, vilket ställer till problem för honom. Svårt att dölja att han är varulv i bland. Singel. Mer rollas.

JOINA ;D

15 aug, 2015 19:29

Borttagen

Avatar


( ska joina imorrn, får typ inte vara inne mer så jag kommer inte kunna göra mall nu)

20 sep, 2015 19:37

Borttagen

Avatar


(ok)

20 sep, 2015 19:39

Borttagen

Avatar


( kan du ge mig några flörslag på namn till mallen? Får jag vara vampyr?)

22 sep, 2015 16:36

Borttagen

Avatar


(Ja, du får vara vampyr men inte djur-vampyr xD Hmm... kanske ...Luke?)

22 sep, 2015 20:59

Borttagen

Avatar


Min Mall;

Förnamn: Luke
Efternamn:
Ålder: 16 år
Art: Lectoblix (en Vampyrsort)
Kön: Man
Klass: Mellanklass, Lågklass
Övrigt: Snäll mot de han gillar, har svårt att lita på folk, har dåligt självförtroende, blyg, lojal, modig, har ingen familj, har inte varit kär än.
Utseende: Blek hy, lila hår (det är hans naturliga hårfärg), ett ljus brunt öga och ett grått öga (han har alltid luggen hängande över det gråa ögat så det inte syns), väldigt smal, ganska lång.
(Han ser ut typ som Håkan från Bleckmossen)

Mer Rollas!!

(Lessen för kort mall)

23 sep, 2015 15:17

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ~ Victorian Vampires~

Du får inte svara på den här tråden.