Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Rollspel ~ Skola

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rollspel ~ Skola

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Handling:
Sommarlovet är slut, därför börjar skolan! Vi ska börja 8:an och vi tror det ska bli bra.
Men i stället blir de massa bråk, trubbel med mera. Sen visar det sej att några i skolan är vampyrer och det bådar inte gått...
Hur ska det gå?
Mer rollas~
^^^^^^
Regler:
- Bråk och kärlek tillåtet c: ofc.
- Döda/ta över/härma någons mall e förbjudet.
- 14 år c:
- Max 3 nackdelar c:
- Beskrivningar på mallen c:
- Jah bestämmer tid, dag, plats och väder samt när vi börjar c:
- Max 3 maller!Fråga om fler.
- Inget är bäst c:
- Du måste kunna rolla.
- Fråga om vampyr c:
- Vampyrer kan byta skepnad, flyga och läsa tankar c:
- JAH STYR ROLLISEN C:
^^^^^^
Min mall:
N: Line
SN: Li
A: Människa
Å: 14 c:
U: Har svart, rufsigt "emo-hår". Har blå ögon som är riktigt mörkblå. Normala läppar, med en grå fejk-piercening. Svarta långa ögonfransar som hon har svart ögonskugga och kajal runt. Blekt ansikte som är smalt. Lite spetsiga öron. Slank kroppsbyggnad. Smal.
K: En svart klänning, med svart spets längst ut. Ärmvärmare som är svarta och röda, randiga. Ett svart halsband med en dödskalle på. Strumbyxor som e svartvita och randiga. Svarta kängor. Ett Black Veil Brides-armband på ena handen. Hon har kläder i fashioncore, hårdrock, emo och goth.
I: Lyssna på musik, hennes favoritband är Black Veil Brides. Teckna saker. Titta på TV. Sy kläder.
P: Modig. Tuff. Retsam. Tar bra ansvar. Gillar att vara ensam. Väldigt smart.Har inga vänner. Rolig, snäll, lojal då man lär känna henne. Har inte så lätt för att prata inför klassen då hon blir nervös. Blir nervös för folk hon inte känner. Rodnar lätt, mer rollas.
Ö: Hon är duktig i skolan, därför ses hon som en nörd. Men hon är väldigt modig och tuff. Bra på att teckna. Dålig i sport, är inte så snabb, smidig och smidig. Bra på att skruva in saker. Mobbad för sitt sätt och stil. Hennes pappa vill gärna att hon ska vara duktig i skolan. Har skilda föräldrar. Ensambarn. Har bra humor. Singel, är lesbisk. Mer rollas.

13 aug, 2015 22:56

Smurfhan
Elev

Avatar


(Tar ni min mall får ni med Smurfhan och göra!)

N: Aiden

Å: 14

U: Han har ljusrött hår som hänger nerför ansiktet, smala och ljusgröna ögon,liten men spetsig näsa och en neråtpekande mun. Han är väldigt smal och väger bara 47 kg, är 150 cm lång och bär alltid sin egna stil.

P: På utsidan verkar han elak, kall, självisk, negativ, spydig, taskig, stöddig, dryg, uppkäftig men ändå rätt charmig men efter man lärt känna honom är han glad, sprallig, positiv, kreativ, omtänksam, busig, smart och osjälvisk.

Läggning: Bisexuell.

Klädstil: Han har en rätt avslappnad stil, inget specifikt.

Bakgrund: Han minns inte sitt förflutna och därför bär han inga skuldkänslor för vad som hänt hans riktiga föräldrar.

Svaghet(er Osäker på kärlek. Svårt att få riktiga vänner som ställer upp för en. Pratar innan han tänker.

Familj: Han bor tillsammans hos sina fosterföräldrar som inte vill ha honom där. Han käftar emot så fort dem ber honom göra något men är ändå snäll mot deras yngsta dotter Susanna.

I: Slöa. Ställa till det för andra. Resten rollas.

Ö: Singel. Svårt att förstå kärleken. Vill alltid vara den som säger sista ordet. Älskar att krångla till det för folk. Har dyslexi och förstår inte direkt vad folk säger utan måste bearbeta meningarna en och en vilket resulterar till sega svar. Resten rollas.

(Hoppas mallen blir bra ^^)

13 aug, 2015 23:03

Borttagen

Avatar


(Bra mall, Smurfhan! Ska vi köra på en gång?XD)

13 aug, 2015 23:06

Smurfhan
Elev

Avatar


(Oki ^^)

13 aug, 2015 23:08

Borttagen

Avatar


(Oki vi börjar)
Tid: 08.00 (alla vaknar)
Plats: Där man bor XD
Dag: Måndag c:
Väder: Sol c:
~~~~~
Line:
*Hör väckarklockan med låten In the end*
*stänger av den*
*går upp ur sängen och tar sej på huvudet*
"Aj..."
*går till gaderoben och tar på sej en svart goth-klänning*

13 aug, 2015 23:12

Smurfhan
Elev

Avatar


Aiden
*Kastar in väckarklockan i väggen. Reser mig upp och tar på mig mina svarta rippedjeans, svarta t-shirt tillsammans med den gråa hoodien, sedan går jag ner till köket för att ta mig något att äta. Tar sedan på mig mina sneakers och går med tröga steg mot skolan*

13 aug, 2015 23:16

Borttagen

Avatar


Line:
*går ner och äter ett äpple fort*
*tar ut sin mobil som ligger på laddning och stoppar den i jackan och tar på sej jackan*
*tar på sej sina svarta kängor, tar ryggsäcken påsydd med bandmärken och nyckelringar och pins på*
*går ut, stänger dörren och börjar gå mot skolan*

13 aug, 2015 23:19

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rollspel ~ Skola

Du får inte svara på den här tråden.