Decided Destiny [PRIVAT J_J & Helena Raven]
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Decided Destiny [PRIVAT J_J & Helena Raven]
|
Borttagen
|
Helena Raven
x - prinsesssa
b - prins
x och b känner inte varandra ,de har aldrig möts men som vanlgit i denna tidn. Väljer deras fäder att gifta dem två bara för att förena rikena. De har inte känslor för varandra och tvingas giftast emot viljan, men sakta gneom sin tid i förhållandet börjar känslor gro men det som snart väntas av dem är en ärving. är de ens redo för ett sånt steg när de nyss har blivit förtjusta efter ett tag osm gifta? Men plötsligt dör b far och x fars anklagas döda b pappa men komemr detta skapa kaos eller kan paret förena rikena igen?
Mall:
Bild:
Namn:
Ålder:
Rike:
Övrigt:
J_J´s mallar:

Namn: Gabriella "Gabbi"
Ålder: 18
Rike: Västra Kust riket
Övrigt: Gabriella föddes mitt i en snöstrom och riket firade mitt i vintern när vågorna stod som högst och när hon blev 10 hände lika olyckliga saker, hennes mor i barnsängen ihop med barnet som föddes. Gabbis far tog ansvaret och uppfostrade sin enda och förstfödda dotter till att bli ärving och snart ingick fadern en deal med ett rike som de en gång i tiden var i krig och fadern såg chansen. Kungen hade en son och Västra hade en dotter. Gabbi blev trolovad med prinsen som va 3 år äldre och nu väntas det ett bröllop med mannen hon inte ens känner eller träffat.
Gabbis Far
-------
Andra figurer

Namn: Linn
Ålder: 17
Rike: Zukos rike
Övrigt: Linn är nu mera den blivande drottningens tjänsterflicka, hon gör allt för sin vän som dem blev under tiden och hon vet så lägne hon tjänar kungafamiljen kommer hon vara trygg ifrån fienden. Hon har jobbat i hovet sen hon va barn då hennes mor jobbade där men avled drastiskt av feber. Linn fick då ansvaret att försörja sig och det har gått bra för henne.

Namn: Eragon
Ålder: 20
Rike: Västra kust riket
Övrigt: Eragon är en väldigt stor krigare sen han va ung i sitt rike. Men nu när hans prinsessa gifts bort ger kugnen hans tjänst till prins Zuko som tacksamhet att han tog emot hans dotter. Eragon är väldigt trogen sin kung och lyssnar endast på Zuko som e hans ledare. han lyder generalen med om det måste. Han lever i skogen i en stuga för sig själv och kommer till byn när han måste. han jagar själv och lägger sällan pengar på mat då han jagar och hittar det själv.
20 jul, 2015 18:59
Detta inlägg ändrades senast 2015-07-21 kl. 11:15
Antal ändringar: 7
|
|
Borttagen
|
Namn: Zuko
Ålder: 21
Rike: öster
Övrigt: Zuko har sedan han varit 6 år varit förlovad med en prinsessa av väster. Han har varit förlovad med en prinsessa han knappt vet vem det är.
Zokos mor
Zukos far

20 jul, 2015 21:04
Detta inlägg ändrades senast 2015-07-21 kl. 00:55
Antal ändringar: 1
|
|
Borttagen
|
Gabbi satt tyst på sitt vita sto när de kom in på byns asfalterade stig emot kungliaslottet. hon kolalde tyst på den sen på sin far som log mjukt
-det blir bra
sa han och hon kollade rakt frma igen och de kom snart in på gården och faden hoppade snabbt av och tog emot sin dotter försktigt när hon hoppade av och gav en tjänare hästarna.
-Ge dme mat och vila såklart drykc
sa han direkto ch pojken löd
20 jul, 2015 21:14
|
|
Borttagen
|
En ung man kikade ut genom fönstret på sitt rum han rös då han förstod att det där måste vara prinsessan från väster.
" Min son kom med ner ska vi hälsa på våra gäster " sa hans mor.
" Har inte lust " sa Zuko som mannen hette. Mannen la sig på sängen och såg upp i taket.
" Förstår inte vad du har fått din lathet efter " sa hans mor med en suck och gick ner och ut på gården.
20 jul, 2015 21:18
|
|
Borttagen
|
Gabbis far log direkt emot drottnigne
-min drottning det va länge sen
sa han snällt och bugade artigt och Gabbi neg tyst till
-låt mig presentera min ädna och förstfödda dotter Gabriella men kalla henne Gabbi så slipper vi suckandet
sa han lugnt och log artigt och Gabbi log
-Trevligt att ses
sa hon
20 jul, 2015 21:20
|
|
Borttagen
|
" Verkligen trevligt att träffas " sa Zukos mor och log hon rättade till sin röda fina klänning.
" Nämen vilket överrasknings besök " sa Zukos far och log
" Och det här måste vara din fina dotter " sa Zukos far och såg på Gabbi.
20 jul, 2015 21:26
|
|
Borttagen
|
Fadner log mjukt
-Gabreilla men kalla henne Gabbi hon föredrar det
sa han och Gabbi kollade upp
-my lord
sa hon ocb neg av artighet. Kugnen kollade på henne lugnt och sedan på sin vän.
20 jul, 2015 21:28
|
|
Borttagen
|
" Ja självklart ska jag kalla henne det damen föredrar " sa Zukos far och log. Fadern knäppte med fingrarna en tjänare kom fram.
" Hämta min lata son" sa fadern tjänaren sprang iväg lydigt.
20 jul, 2015 21:40
|
|
Borttagen
|
Gabbis far kollade på sin dotter och sen på kugenn. och Gabbi stod tyst
-du kan inte vara tyst i timmar till Gab, du har viart tyst hela resan
sa hna och hon log bara oskyldigt
-förålt hon e inte så pratglad, hon fick lämna sitt rum med lite envishet. Hon är väldigt fast vid saker ibland
sa han ursäktade och Gabbi suckar
-boken va bra okej och rita e roligt
sa hondirekt tyst och han log till
20 jul, 2015 21:42
|
|
Borttagen
|
" Ja det där med att lämna rummet med envishet känner man igen " sa Zukus far och såg upp mot fönstret som tillhörde hans sons rum.
" Jaja ja " sa Zuko med en suck då tjänaren fick ut honom på gården.
20 jul, 2015 21:44
|
Du får inte svara på den här tråden.