prs med True Potterhead
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > prs med True Potterhead
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
12 jun, 2015 21:22 |
|
True Potterhead
Elev |
Dåså, det här blir kul!
Namn: Eleanor Smith Ålder: 16 (om det tillexempel utspelar sig 1999, så är hon född 83 och 3 år yngre än Harry) Utseende: Blont rakt hår, oftast uppsatt i en hög hästsvans. Grå ögon, lång för sin ålder. Elevhem: Hufflepuff (detta är vad jag helst vill ha iaf) Familj/blodstatus: Renblodig. Bor med sin pappa som hon inte alls har en bra relation till då han är rätt uppblåst och sin kuvade mamma samt storebror Zacharias, 19, som alltid har varit snäll mot henne. Övrigt: Är en ganska "duktig flicka" som inte direkt står ut i mängden bland Hufflepuffarna.
12 jun, 2015 21:35 |
|
Borttagen
|
13 jun, 2015 18:01 |
|
True Potterhead
Elev |
Vad kul! Är Remus ett år yngre än Eleanor eller?
Jag skriver helst i jag-form och typ dåtid, är det perspektivet okej med dig?
13 jun, 2015 19:13 |
|
Borttagen
|
Skrivet av True Potterhead: Vad kul! Är Remus ett år yngre än Eleanor eller? Jag skriver helst i jag-form och typ dåtid, är det perspektivet okej med dig? Skrivet av True Potterhead: jag skriver jagtid nästan alltid, att det händer mig just nu i rollet om du förstår Guld och gröna skogarVad kul! Är Remus ett år yngre än Eleanor eller? Jag skriver helst i jag-form och typ dåtid, är det perspektivet okej med dig? om jag tar lång tid beror det på länkens fel 13 jun, 2015 19:15 |
|
True Potterhead
Elev |
13 jun, 2015 19:22 |
|
Borttagen
|
Skrivet av True Potterhead: ja det blir bra, precis när man klev på tågetOkej, jag fattar. Ska vi börja från King's Cross? 13 jun, 2015 20:19 |
|
True Potterhead
Elev |
Med en sista blick på perrong nio och tre kvart kliver jag på Hogwartsexpressen. Perrongen är så annorlunda mot för två år sedan. Det finns inga foton av efterlysta Dödsätare. Ingen tryckt, skrämd stämning där ingen pratade eftersom vem som helst i närheten kunde tillhöra den mörka sidan. Inga vakter från trolldomsministeriet som desperat försökte ta kontroll över situationen. Och framför allt - ingen Du-Vet-Vem.
Numera är perrongen precis likadan som den alltid brukade vara, med en massa pladdrande trollkarlar och häxor, hoande ugglor och visslingar från tåget, men det hindrar inte att jag längtar därifrån. Jag vill till Hogwarts. Jag har längtat dit under hela sommarlovet och nu ska jag äntligen dit. -------- Känns typ som att jag skriver för fanfiction-aktigt eller något, men jag vet inte riktigt hur jag ska skriva såå... xD
13 jun, 2015 23:29
Detta inlägg ändrades senast 2015-06-20 kl. 23:46
|
|
Borttagen
|
Skrivet av True Potterhead: du kanske kan skriva lite kortare, men det var en bra indledningMed en sista blick på perrong nio och tre kvart kliver jag på Hogwartsexpressen. Perrongen är så annorlunda mot för två år sedan. Det finns inga foton av efterlysta Dödsätare. Ingen tryckt, skrämd stämning där ingen pratade eftersom vem som helst i närheten kunde tillhöra den mörka sidan. Inga vakter från trolldomsministeriet som desperat försökte ta kontroll över situationen. Och framför allt - ingen Du-Vet-Vem. Numera är perrongen precis likadan som den alltid brukade vara, med en massa pladdrande trollkarlar och häxor, hoande ugglor och visslingar från tåget, men det hindrar inte att jag längtar därifrån. Jag vill till Hogwarts. Jag har längtat dit under hela sommarlovet och nu ska jag äntligen dit. -------- Känns typ som att jag skriver för fanfiction-aktigt eller något, i men jag vet inte riktigt hur jag ska skriva såå... xD 14 jun, 2015 07:38 |
|
True Potterhead
Elev |
14 jun, 2015 17:25 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen