Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hero Acamedy

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hero Acamedy

Användare Inlägg
Sunflower
Elev

Avatar


Kort sagt: Det här är ett rollspel om ungdomar med speciella förmågor som tränas för att bli hjältar!

ALLA FÅR VARA MED! ♥

Det här är ett rollspel baserat av Boku no Hero Academia(My Hero Academy):
Bild av några karaktärer från serien
Lite om serien, samt fakta om karaktärerna (på engelska)

Så om ni har ett hum om vad det är för serie, eller har läst den, så är det ett stort plus! Men om ni inte har det, förklarar jag ändå det mesta här nedan! ♥


Det handlar då om en framtida värld där människorna har utvecklat en sak i dem själva som kallas "quirks", alltså en slags omänsklig förmåga. Självklart finns det också många som inte har någon förmåga alls, men det är mindre vanligt i den här generationen.
I vilket fall som helst finns det vanliga medborgare, med vanliga jobb, som nu för tiden. Men, det finns en mycket känd titel man kan arbeta inom, som kallar sig "heroes". Det finns även människor som har gjort felsteg och hamnat i "villain" kategorin, om någon vill göra en sådan karaktär så är de mer än välkomna att göra det. Villains kan ju utvecklas genom att gå på skolan också... Men då får de vilja bli heroes först, antar jag. Ha en anledning att gå på skolan, åtminstone!
Hur som helst så kämpar de här hjältarna, som jag vill kalla dem, mot att göra samhället bättre. De gör det alla hjältar gör, räddar människor, hjälper människor. Men eftersom fienderna är så kraftfulla behöver de tränas och bli MYCKET duktiga heroes för att kunna klara sig i sitt yrke. Det är det som våra karaktärer ska komma och träna sig för att bli. Det är det akademin är till för.

Här är då lite fakta och regler:
Jag tänker att vi högst blir 15 stycken, så de 15 första som gör sina mallar får en chans att vara med i rollet. :-)

1. Kom ihåg att det här inte är några övernaturliga varelser vi talar om, det är bara vanliga människor med en speciell kraft eller förmåga var. Sedan kan människan också ha ett utseende som passar sitt quirk, som ändrad hudfärg, antenner eller andra mutationer, det förekommer men det är inte lika vanligt. Använd er fantasi, för ingen får ha en likadan quirk som en annan, alla har var sina unika quirks.

2. Lärare etc, får spontant rollas fram när som vi behöver en lärare i närheten, av valfri rollare. Lärarna ska självfallet vara professionella heroes och ska då bete sig som sådana.

3. Som jag har nämnt innan finns det ju också människor utan quirks, men eftersom rollet börjar inne i Hero Academy, bör er karaktär redan ha en kontrollerad quirk alla redan. Ingen kan bli en hero utan quirk, sånna är reglerna. Vanliga människor har ingen chans mot människor med quirks, sorgligt nog. :c
Hur som helst så kan ni också skapa en människa som har ärvt ett quirk från deras föräldrar, det är fullt möjligt! Därmed kan ni självfallet ha en professionell hero som förälder också, om ni känner för det. Fantasin är bra att ha med sig i det här rollspelet!

4. Det kommer att bli övningar om att slåss mot varandra quirk mot quirk, styrketräning, etc, så inget powerplay. Ni får alltså inte bestämma hur illa skadad någon annans karaktär blir när ni slår på dem, det avgör dem själva. Det ska vara en jämställd strid och vinnaren i övningen rollas självklart fram naturligt. Om eleverna går överbord med att skada varandra, får man gärna rolla att någon lärare stoppar dem. Det är inga strider på liv och död som gäller. Om powerplay uppstår, blir ni tillsagda.

5. Ni får använda svordomar som era karaktärer, men självklart får ingen vara elak mot någon annan rollare på fullt allvar.


Ha det så roligt! Det här är inte särskilt strikta regler och ni behöver inte tänka på allt så jättenoga, jag ville bara upplysa er om det jag kände att jag behövde upplysa er om. Vi börjar rollet i skolan, elevernas första dag! Gör en mall och kör på, var så påhittig du bara kan!

Några frågor? Var inte rädda att fråga... Jag är inte världens bästa på att förklara allt så ingående. Det är helt säkert inte så invecklat som det verkar när jag skrev allt det här! XD

KARAKTÄRS MALL
Namn:
Kön: (Valfritt)
Ålder: (Från 17 år och uppåt)
"Quirk":
Gillar:
Ogillar:
Utseende:
Personlighet:
Övrigt:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F504e542f6fe8fe9ee15a81dca6c39a0a%2Ftumblr_oauem5ZGDI1qfv89lo1_250.gif

13 maj, 2015 19:59

Forthenightisdark
Elev

Avatar


Är det här rollet fortfarande aktuellt? Jag ser att det är lite gammalt men det låter ju hur kul som helst så om det fortfarande är aktuellt skulle jag gärna vara med

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmetrouk2.files.wordpress.com%2F2014%2F09%2Fstitch.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F6fa555163c6fa384c3d9d305dedb064b%2Ftumblr_nls51gjL3f1tjp3xao1_500.gif

2 jun, 2015 14:43

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hero Acamedy

Du får inte svara på den här tråden.