Blogg
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nessie Black
Elev |
Var lite osäker på vart jag skulle placera tråden, men det fick bli här
Har länge funderat på att skapa en blogg. Vill väldigt gärna, men problemet är att jag inte vet vad jag ska blogga om. Någon som har några skojiga idéer? ![]() Come to the dark side, we have Draco 7 maj, 2015 19:59 |
|
cannedcorn
Elev |
Vad är du intresserad av? Smink, mode, skönhet, TV-serier, filmer, fotografering eller något annat? Du kan ju blogga mycket om det i så fall!
Sen att blogga om sitt liv kan alltid vara intressant. Men det blir rätt tråkigt om det enda man skriver är "Idag åt jag frukost. Sen var jag i skolan. Sen pluggade jag. Nu ska jag sova." Så det gäller att variera sig och inte bara skriva om sitt liv. Man kan också göra videobloggar, vilket är en kul grej istället för att bara ha text. Då kan man göra olika tags, typ 50 saker om mig och liknande. Det är otroligt roligt att titta på! Men det jag tycker är absolut viktigast är inte riktigt VAD man skriver om. Utan jag tycker att det är tre saker som är viktiga: 1. Hur man skriver. Korrekt språk, inte en massvis med slarv osv. 2. BILDER!!!!! 3. En snygg design, annars blir det lätt tråkigt att läsa. Hejhopp nu kom jag med en massa grejer som du inte frågade om. Men ändå
7 maj, 2015 20:40 |
|
Nessie Black
Elev |
Skrivet av cannedcorn: Vad är du intresserad av? Smink, mode, skönhet, TV-serier, filmer, fotografering eller något annat? Du kan ju blogga mycket om det i så fall! Sen att blogga om sitt liv kan alltid vara intressant. Men det blir rätt tråkigt om det enda man skriver är "Idag åt jag frukost. Sen var jag i skolan. Sen pluggade jag. Nu ska jag sova." Så det gäller att variera sig och inte bara skriva om sitt liv. Man kan också göra videobloggar, vilket är en kul grej istället för att bara ha text. Då kan man göra olika tags, typ 50 saker om mig och liknande. Det är otroligt roligt att titta på! Men det jag tycker är absolut viktigast är inte riktigt VAD man skriver om. Utan jag tycker att det är tre saker som är viktiga: 1. Hur man skriver. Korrekt språk, inte en massvis med slarv osv. 2. BILDER!!!!! 3. En snygg design, annars blir det lätt tråkigt att läsa. Hejhopp nu kom jag med en massa grejer som du inte frågade om. Men ändå Tack! Come to the dark side, we have Draco 7 maj, 2015 20:55 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen