Mobbning och näthat!?
Forum > Off Topic > Mobbning och näthat!?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hejs alla! Jag tänkte ta upp ett ämne som just nu är ganska aktiv i några av forumen dvs. näthat. Jag själv har stått på båda sidorna om det så jag vet hur det känns att bli utsatt och hur man mår efter att man förstått hur mycket den andra har blivit sårad. Så jag tänkte att man i en här tråden skulle kunna dela sina historier, diskutera, dela "tröstande" och vänskapliga bilder och citat.
Skrivet av AngelUtopia: Fy tusan, näthat suger. Det är så stort, och även om mugglis är en trevlig och, framför allt, liten sida, där såna här händelser sällan blir extrema för att man lätt blir påhoppad själv om man skulle försöka mobba någon, så existerar de fortfarande, både här och över allt på internet. Det är hemskt att med anonymitet så kommer både bra saker, man kan erkänna saker utan att ens vänner får reda på det, etc., så är det hemskt hur vissa använder det till sin fördel. Jag har personligen aldrig blivit påhoppad på mugglis (eller jo, fast hennes användare var hackad, så det var bara troll) så har jag blivit utsatt av det vid olika tidpunkter på olika hemsidor det senaste året, vilket slutade med att jag raderade en tumblr med 2 000+ följare, och jag är för rädd för att skaffa en snapchat för jag vill inte bli trakasserad igen. I vilket fall så är det oerhört upprörande att det ens existerar och jag anser att vi bör arbeta tillsammans för att, kanske inte få hela internet fredligt, så åtminstone mugglis. Bilder: Spoiler: Tryck här för att visa! 5 maj, 2015 16:36
Detta inlägg ändrades senast 2015-05- 5 kl. 17:09
|
|
Wira
Elev |
Jag FÖRSTÅR inte folk ibland. Om man RÅKAR skriva något som är taskigt är det ju inte okej, men det är ju förståeligt. Men folk som MEDVETET skriver taskiga saker med syfte att förstöra? Jag förstår inte, vad tjänar de på det? Ingenting! Tänk efter först!
Till alla som blivit utsatta för näthat: ![]() 5 maj, 2015 16:53
Detta inlägg ändrades senast 2015-05- 5 kl. 17:09
|
|
LillaBelle
Elev |
5 maj, 2015 16:56 |
|
Borttagen
|
Jag har själv aldrig blivit utsatt men jag känner personer som har det. Det var t.ex. Min idé att skapa en annan tråd angående näthat. Så jag protesterar aktivt
5 maj, 2015 19:54 |
|
LillaBelle
Elev |
5 maj, 2015 19:55 |
|
Wira
Elev |
Skrivet av LillaBelle: Jag är mobbad hemma av min styrsyster Nej, vad tråkigt ♥ ♥ Asså, är hon snäll ibland eller är hon alltid dum? ♥ ![]() 5 maj, 2015 20:26 |
|
LillaBelle
Elev |
Skrivet av Wira: hon är snäll ibland Skrivet av LillaBelle: Jag är mobbad hemma av min styrsyster Nej, vad tråkigt ♥ ♥ Asså, är hon snäll ibland eller är hon alltid dum? ♥
5 maj, 2015 20:32 |
|
Borttagen
|
Skrivet av LillaBelle: Skrivet av Wira: hon är snäll ibland Skrivet av LillaBelle: Jag är mobbad hemma av min styrsyster Nej, vad tråkigt ♥ ♥ Asså, är hon snäll ibland eller är hon alltid dum? ♥ Typ när ngn annan är i närheten? 5 maj, 2015 21:04 |
|
LillaBelle
Elev |
Skrivet av Borttagen: typ ja Skrivet av LillaBelle: Skrivet av Wira: hon är snäll ibland Skrivet av LillaBelle: Jag är mobbad hemma av min styrsyster Nej, vad tråkigt ♥ ♥ Asså, är hon snäll ibland eller är hon alltid dum? ♥ Typ när ngn annan är i närheten?
5 maj, 2015 21:35 |
|
Borttagen
|
Båda är fel.
Jag har tyvärr blivit utsatt för båda. Under högstadiet fick jag rejält med skit av tre tjejer i min klass, mental misshandel handlade det om. Ord, hot om att de skulle dränka mig i toaletten, elaka lappar. De tryckte ner mig så långt det gick, så långt att jag planerade att ta livet av mig. Hade inte jag fått hjälp, hade jag inte suttit här idag. Fy fasen. Näthat blev jag utsatt för i gymnasiet av en tjej, som trackade mig på facebook, bilddagboken och på min blogg. Trots att jag blockade henne så skapade hon nya konto och va på mig. Det händer fortfarande, efter sju år att hon skriver taskiga saker på facebook till mig. Men jag har besämt att hon inte ska få komma åt mig, ska inte låta henne påverka mig. Hon är så patetisk, och inte värd min energi. Som ni kanske förstår så är jag väldigt emot det, jag har noll tolerans mot mobbning och näthat. Det äcklar mig. 5 maj, 2015 21:52 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen