Harry Potter [SV]
Forum > Fanfiction > Harry Potter [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
DracoMalfoy.
Elev |
Titel: Hogwarts
Språk: Svenska Text: Fanfiction Kapitel: 1 Färdig: Nej Ratings: G Beskrivning: Detta kommer att handla om en berättelse om HP (Harry Potter) och när hans föräldrar inte dött! Hur kommer det att gå? Jo, det får du reda på ifall du läser denna fanfiction!! ----------------- Harry vaknar av att hans mamma Lily ropar ner från köket. ''Harry, frukosten är klar!'' Harry kliver upp ur hans säng och sätter på sig sina glasögon. ''Kommer!'' När Harry klätt på sig gick han ner för att äta frukost. ''Tack för att du gjorde en macka till mig, mamma. Jag hade bara en märklig dröm inatt'' sa Harry. ''Var det en mardröm Harry?'' säger Lily. ''Nej.. Jag drömde om att.. Jag har fått ett brev, från Hogwarts och att jag snart ska börja där.. Mamma, är det sant att jag snart kommer få brevet?'' ''Harry min, det är klart! Och visst är du 11 år? Det betyder att du snart kommer få brevet, och då får du åka dit!'' ''Godmorgon allihopa!'' säger en bekant röst. Det var visst James, Harrys pappa. ''Hej pappa!'' sa Harry och rusade till sin pappa. ''Hej, vet du vad Harry? Du har fått ditt brev, från Hogwarts!'' ''Är det sant?! Ja!!'' skrek Harry av lycka och såg på när James sakta tog upp brevet. ''Varsågod'' sa James och gav Harry brevet. Harry öppnade det och läste det. ''Jag längtar tills den första september'' suckade Harry. ---- Sorry, jag är dålig på detta, och jag kommer bli dåligare sen!! Draco Mafoy, det är jag! :) 22 maj, 2011 17:17
Detta inlägg ändrades senast 2011-07- 4 kl. 12:26
|
|
GinnyPotter.
Elev |
22 maj, 2011 17:56 |
|
DracoMalfoy.
Elev |
Tack!! Tycker du att jag ska skriva mer?? Jag är så sugen!! Draco Mafoy, det är jag! :) 22 maj, 2011 17:59 |
|
GinnyPotter.
Elev |
Ja, ifall du vill det. Fast jag vill ju själv också det. xD
22 maj, 2011 18:00 |
|
DracoMalfoy.
Elev |
Skrivet av GinnyPotter.: Ja, ifall du vill det. Fast jag vill ju själv också det. xD Okej, nu kommer det mer då ! ---- Titel: Forts. på det gamla kapitlet, Hogwarts. Språk: Svenska Text: Fanfiction Kapitel: 2 Färdig: kapitlet, ja, men inte berättelsen! Ratings: G Beskrivning: Den gamla beskrivningen (Se första kapitlet!) ----------------- Sist: ''Jag längtar tills den första september'' suckade Harry. ''Det gjorde jag också Harry'' svarade James. ''Ja, men jag vill verkligen dit så jag kan få lära mig att trolla!'' ''Ja, det kan jag faktiskt hålla med om Harry. Det var jättekul att få gå på Hogwarts. Jag hade faktiskt en bästa vän som gick där också, som också är lärare där nu'' sa Lily. ''Vem?'' ''Severus Snape'' ''Snape?'' svarade Harry. ''Juste, Snape, honom minns jag..'' sa James. ''Ja, och du är skyldig honom en ursäkt! När Harry kommer till Hogwarts, får han ge Snape ett brev till Snape från dig!'' Harry svarade inte. Vad var det hans föräldrar pratade om? Var Harrys pappa osams med Snape? Harry kramade om sin mamma och pappa, och gick sedan ut till en lekplats nära Harrys hus. Lekplasten var ganska liten, och så var den sliten. Tre gungor, två av dem var trasiga, på ena hade en kedja ramlat av, och på den andra var sittsen sönder. Det fanns också en rutschkana där, men den var ganska rostig, så det gick inte så bra att leka där. Men det enda som inte var helt sönder var en liten sandlåda som ett litet barn med sin mamma satt och lekte i. Harry log mot barnet, och gick för att sätta sig vid den icke-trasiga gungan. Efter 20-minuters gungande går barnet och mamman hemåt. Harry gör också det, eftersom det börjar regna, och Harry inte har med sig någon jacka. Harry springer hem det snabbaste han kan, när han stöter ihop med några killar i de större klasserna i hans skola. ''Nämen vem har vi här då? Är det inte den Harry Potter med sitt fula ärr?'' skrattade en av de största killarna. Harry visste att det finns en mäktig ond trollkarl, vid namn Lord Voldemort. Eftersom hans föräldrar är ett par skickliga trollkarlar, hade de lyckats skydda honom från den oförlåtliga förbannelsen, Avada Kedavra, när Voldemort försökt döda Harrys föräldrar och Harry själv. Men Harry hade inte dött av den, så därför var han den berömde Harry Potter i trollkarlsvärden. Pojken som överlevde. Som ett ''minne'', fick Harry sitt blixtformade ärr. Harry svarade inte, utan gick bara hem. -------------- Sorry, jag vet att det blev dåligt.... Draco Mafoy, det är jag! :) 22 maj, 2011 18:41
Detta inlägg ändrades senast 2011-05-22 kl. 18:56
|
|
GinnyPotter.
Elev |
22 maj, 2011 18:44 |
|
Borttagen
|
Mer den var underbar!
22 maj, 2011 18:48 |
|
DracoMalfoy.
Elev |
Skrivet av Borttagen: Mer den var underbar! Tack! Draco Mafoy, det är jag! :) 22 maj, 2011 18:51 |
|
GinnyPotter.
Elev |
22 maj, 2011 18:52 |
|
Borttagen
|
Det var ju bara sanningen 22 maj, 2011 18:53 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen